• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/02/14

دیدار جمعی از معلمان و کارگران با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در دیدار جمع زیادی از کارگران و فرهنگیان سراسر کشور، نقش این دو قشر را در طول دوران انقلاب اسلامی، تعیین کننده دانستند و بر لزوم تلاش جدی مسؤولان برای برقراری عدالت اجتماعی و حل مشکلات مردم در جامعه و مقابله با برخی تبعیض‌ها و ثروت اندوزیهای غیر قانونی تأکید کردند.
مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار آیت الله مطهری با تأکید بر اینکه معلمان، سازندگان انسان والا و پیشرو درجامعه هستند تجلیل از آنان از علم و پیشرفت دانستند و تصریح کردند: ملتی که قدر و ارزش علم، آموزش و معلم را بداند، آسیب پذیر نخواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تجلیل از کارگران را به جهت نقش آنان در تولید و رشد اقتصادی کشور و هم چنین تجلیل از کار و منزلت آنان برشمردند و افزودند: کار یک ارزش و عبادت حقیقی و عامل اصلی پیشرفت کشور است و وجود بیکاری در هر جامعه، خسارتهای فراوانی به بار خواهد آورد.
ایشان بر لزوم ارج نهادن بیش از پیش به دو قشر کارگران و فرهنگیان از طرف مسؤولان و آحاد مردم تأکید کردند و فرمودند: این دو قشر در طول 21 سال گذشته در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع از آن نقشی اثر گزار داشته و امتحان خوبی داده‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از کارهای خوب کارگران و فرهگیان را در طول انقلاب، مقابله با برخی تلاشها برای به تعطیلی کشاندن کارخانه‌ها و مدارس بیان کردند وافزودند: امروز هم دشمن و تحریک شده‌گان او در تلاش هستند تا به بهانه‌های مختلف و با شعارهای فریبنده کارخانه‌ها را به تعطیلی بکشانند و حرکت دولت و مسؤولان را برای رشد و شکوفایی کشور با مشکل مواجه کنند.
مقام معظم رهبری، حل مشکلات مردم بویژه مسئله اشتغال را مستلزم برنامه‌ریزی و فضایی آرام دانستند و با اشاره به اینکه دشمن همچنان در تلاش برای ایجاد مشکل بر سر راه پیشرفت ملت ایران است، فرمودند: همه قشرهای مختلف جامعه اعم از کارگران، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان باید هوشیار و متوجه باشند که دشمن چه هدفی را دنبال میکند.
ایشان یکی از آفات گذر از دوران سخت اقتصادی و رسیدن به رفاه و توسعه عمومی را بوجود آمدن شکاف طبقاتی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: امروز برخی افراد فقط در فکر زندگی خود و سرگرم اندوختن ثروت از بیت المال هستند و برخی حقوق‌ها و پاداش‌ها نیز قابل توجیه نیست که مسئولین امر باید با این گونه مسائل غیر قانونی برخورد کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تصریح کردند:اگر پیشرفت اقتصادی به همراه عدالت اجتماعی باشد، شکاف طبقاتی کم و وضع معشیتی قشرهای مستضعف و محروم جامعه، خوب خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، بت تبعیض و طاغوت پروری را شکست و راه را برای عدالت اجتماعی در جامعه هموار کرد، افزودند: برای شکوفایی اقتصادی کشور، تحقق عملی عدالت اجتماعی در جامعه و تلاش اقتصادی در چار چوپ قانون، لازم است.
ایشان با انتقاد از محرومیتهای موجود در برخی مناطق کشور در کنار برخی اسرافها، فعالیتهای اقتصادی و ثروت اندوزیهای غیر قانونی در برخی مناطق دیگر، لزوم اصلاح این روش غلط و حل مشکلات اقشار کم درآمد و محروم جامعه را گوشزد و تأکید کردند: مسئوولان باید به دنبال حل مشکلات معیشتی طبقات متوسط و کم درآمد جامعه اعم از کارگران، معلمان و کارمندان باشند، کسانی که در روز خطر، کشور را نجات دادند و باز هم در مواقع سرنوشت ساز در مقابل خطر و دشمنان سینه سپر خواهند کرد.
در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقایان کمالی و مظفر وزرای کار و امور اجمتاعی و آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، سخنان کوتاهی در زمینه تلاشهای انجام گرفته برای بهبود وضعیت کارگران و افزایش تولید در کارخانه‌ها و نقش معلمان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی ایران بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و کارگر، در دیدار اقشار مختلف فرهنگیان و کارگران کشور، ضمن توصیف این دو قشر به عنوان اثر گزارترین قشرهای جامعه، از مسؤولان کشور خواستند که هرچه سریعتر با فراهم آوردن زمینه‌های عدالت اجتماعی، مانع از بروز و تشدید فاصله طبقاتی در جامعه شوند.
مقام معظم رهبری با تجلیل از استاد شهید مرتضی مطهری و اشاره به اینکه آن شهید والا مقام، حق بزرگی برگردن ملت و انقلاب اسلامی دارد، تأکید کردند: اگر جامعه معلم در کشوری گرامی داشته شود، این به معنی عزیز داشتن یک عده از مردم نیست، بلکه عزیز داشتن علم، پیشرفت و انسان است.
ایشان در تبیین جایگاه علم و آموزش در جوامع بشری فرمودند:
ملتی که قدر علم، آموزش، معلم و اهمیت فرهنگ را نداند، آن ملت آسیب پذیر است، اگر چه از لحاظ مادی نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.
آیت الله خامنه‌ای از کار به عنوان یک ارزش و عبادت حقیقی نام بردند و رشد اقتصادی کشور را مدیون همت و سرانگشتان هنرمند کارگران زحمتکش دانستند.
ایشان فرمودند: اگر کارگر نباشد، تلاش طراحان و متفکران اقتصادی، بیهوده خواهد بود. آن عاملی که پیشرفت های علم اقتصاد را در مقام عمل تحقق می بخشد، کارگر است و این قشر، حق بزرگی برگردن همه آحاد ملت دارد.
رهبر انقلاب با اشاره به سابقه درخشان فرهنگیان و کارگران کشور در دوره‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت آنان در جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و سازندگی کشور، بر لزوم هوشیاری آنان در مقابله با توطئه های جدید دشمنان انقلاب و اسلام تأکید کردند.
مقام معظم رهبری افزودند: بعضی مراکز به بهانه‌های مختلف تلاش‌های سازمان یافته‌ای را که آغاز کرده‌اند تا بتوانند بدنه کارگری کشور را فلج کنند. آنان به دنبال حقوق کارگر نیستند، بلکه سعیشان در این است که تلاش‌های مسؤولان کشور را بی ثمر بگذارند.
ایشان تأکید کردند: اگر چه امروز عده‌ای ساده لوحانه سعی میکنند تا دست پلید دشمن را نبینند، اما واقعیت این است که دشمن با هیاهیو، جنجال سیاسی و ادعای طرفداری از یک قشر سعی دارد جمهوری اسلامی را از حرکت رو به جلو، باز دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، شناخت نیات غرض آلود دشمن و هوشیاری را از شروط اصلی ناکام ماندن توطئه‌های بد خواهان نظام اسلامی برشمردند و خطاب به مسؤولان کشور گفتند: امروز کشور ما در حال گذر از یک دوران سخت افتصادی به دوره برخورداری مردم از رفاه نسبی است، اما یکی از آفاتی که در همین دوران، متوجه توسعه کشور میباشد، بروز شکاف طبقاتی، بر اثر سوء سیاست‌ها است.
ایشان افزودند: دستگاههای مسئول باید مراقب باشند که عده‌ای فقط به جیب خودشان فکر می کنند؛ اگر رونق اقتصادی باشد، ولی عدالت اجتماعی نباشد، این رونق به درد مستضعفان نخواهد خورد. تلاش اقتصادی صحیح و تولید ثروت مشروع، عیبی ندارد؛ اما استفاده از روشهای غیر قانونی و سوء استفاده از ثروت‌های عمومی ممنوع است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید به دنبال آسان کردن زندگی برای پا برهنه‌ها باشند، فرموند: فاصله‌ها در جامعه بایدکم شود. بعضی از این حقوق‌ها و پاداش‌ها، اصلاً قابل توجیه و مقابل قبول نیست، هرکسی باید به قدر ارزش کاری که می کند برخوردار شود.
پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقایان کمالی و مظفر، وزیران کار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش، طی سخنانی، آمادگی جامعه فرهنگیان و کارگران کشور را در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند.
در این دیدار، اعضای ستاد بزرگداشت استاد شهید مطهری، معلمان و مدیران نمونه سراسر کشور، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاههای تربیت معلم و معلمان اتحادیه انجمهای اسلامی دانش آموزان سراسر کشور، جمعی از معلمان و فرهنگیان از شهرهای تهران، نیشابور، کرمان و قم و جمعی از اساتید دانشگاههای تهران، همچنین جمعی از کارگران و مربیان جهاد سازندگی و کارگران نمونه سراسر کشور اعضای خانه کارگر و جامعه اسلامی کارگران، حضور داشتند.