• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/01/30

دیدار استانداران سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار استانداران سراسر کشور با ایشان ضمن سخنانی توجه آنان را به ضرورت آگاهی کامل از وضعیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اقلیمی در هر استان جلب کردند و اهمیت کار و تلاش هر چه بیشتر استانداران در جهت پیشرفت کشور و خدمت بهتر و مؤثرتر به مردم را یادآور شدند.
مقام معظم رهبری در این دیدار انجام سفرهای متوالی استانداران به تمامی نقاط استانهای تحت مسؤولیتشان را جهت تماس با مردم و اطلاع از نظرات آنان ضروری دانستند و فرمودند: استانداران در حقیقت نمایندگان انقلاب و نظام در هر استان محسوب می‌شوند و بر این اساس باید از شناخت کامل نسبت به وضعیت موجود استانهایی که مسؤولیت اداره آن را بر عهده دارند، برخوردار باشند تا بتوانند امکانات استان را به بهترین وجه در خدمت مردم قرار دهند و متناسب با آن برنامه خود را تنظیم کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استانداران را به تسهیل روابط خود با ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شخصیتهای صاحب نفوذ سیاسی و اجتماعی در هر استان سفارش کردند و فرمودند: استانداران باید یک کار معرفتی عمیق و دقیق بر روی مناطق تحت مدیریت خود به انجام برسانند، تا بتوانند همه امکانات انسانی و اقلیمی را در مسیر پیشرفت روزافزون هر استان و بهتر کردن شرایط زندگی مردم بسیج کنند و برای انجام تکلیف سنگین خود، آنها را پشتیبان کار خویش قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین معنا و مفهوم کار انقلابی در جامعه فرمودند: کار انقلابی به معنای انجام یک کار آشفته، در هم ریخته و بدون حساب و کتاب نیست، بلکه کار انقلابی کاری است که با رعایت سه اصل سرعت، انضباط و هدف انجام می‌شود. استانداران برای موفقیت در انجام وظایف خود باید انقلابی کار کنند، یعنی بیش از دیگران انضباط داشته باشند و جهتگیری کار آنها نیز به سود مردم و در مسیر حل مشکلات اساسی آنان باشد.
مقام معظم رهبری با بیان تبلیغات مسموم وسایل ارتباط جمعی بیگانه فرمودند: رادیوهای بیگانه در تلاش هستند تا چنین وانمود کنند که انقلاب اسلامی کهنه و پیر شده است، اما این ادعا، تبلیغاتی، واهی و بی‌اساس است، انقلاب بیست‌ساله ما، جوان، پرنشاط و برخوردار از پشتوانه عظیم مردمی است و بیش از همه یک پشتوانه عظیم فکری، فلسفی، فقهی و معرفتی هزارساله دارد، بنا بر این با شناخت جامعی که از انقلابهای دنیا دارم، با صراحت اعلام می‌کنم که حتی انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر بلشویکی نیز مطلقاً موفقیت و پیشرفتهای اساسی انقلاب اسلامی را نداشته‌اند .
حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای انقلاب اسلامی را با وجود برخی ضعفها و کاستیها، دارای مبنا و پایه‌ای قوی، محکم و موفّق دانستند و خطاب به استانداران فرمودند: یکی از وظایف ضروری شما این است که هر چه می‌توانید مظاهر انقلاب را در محیط تحت مسؤولیت خود ترویج کنید، به دیدار خانواده‌های معظم شهداء بروید، با جانبازان، خانواده‌های ایثارگران و آزادگان روابط گرم و صمیمانه‌ای برقرار کنید. استانداران باید مظهر گرایش انقلابی باشند، تا نیروهای مؤمن، انقلابی و حزب‌اللهی یعنی قاطبه ملت ایران احساس آرامش خاطر کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیّت مسأله اشتغال به عنوان یک مسأله مهم کشور تأکید کردند و فرمودند: مشکل امروز کشور و گره اصلی اقتصاد جامعه، مسأله اشتغال است و اگر این گره باز شود، گره بسیاری از مشکلات باز خواهد شد و استانداران و مسؤولان سیاسی کشور با هدایت اداری شوراهای شهر و روستا می‌توانند از کمک آنها در جهت اشتغال، ایجاد بازار کار و حتّی سرمایه‌گذاری در بخشهای ضروری برخوردار شوند.
حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: بنده به عنوان یک مسئول انقلاب و به عنوان کسی که بیشترین رابطه را با مردم دارم اعلام می‌کنم که نظام، دولت، رئیس جمهور، مسئولین و مردم به هیچ وجه از اصول انقلاب خسته نشده‌اند و هیچ تجدید نظری نسبت به آنها پیدا نکرده‌اند و همه چیز به سمت تکامل مجموعه فکری و آرمانی انقلاب به پیش می‌رود، بنا بر این طرح هر سخن نو که در جهت اصول و آرمانهای انقلاب و عمق بخشیدن به آنها باشد هیچ اشکالی ندارد.
حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای بر اهمیّت حضور استانداران در نمازهای جمعه و جماعت تأکید کردند و در پایان سخنانشان از آنان خواستند تا از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته است برای جلب رضای خداوند متعال و انجام وظایف انقلابی خود بهترین استفاده را ببرند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لاری وزیر کشور، در گزارشی از گردهمایی استانداران، با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال امام خمینی (ره) برنامه‌ریزی و تلاش برای مطرح کردن بیش از پیش دیدگاههای امام (ره) در جامعه را یکی از محورهای اصلی مورد بحث در این گردهمایی بیان کرد.
خاطرنشان می‌شود استانداران سراسر کشور، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.