• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/01/19

دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز همزمان با عید سعید قربان، آزادگان سرافرازی را که در روزهای اخیر، از بند اسارت رهایی یافته و به میهن اسلامی بازگشته‌اند، به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که در فضایی بسیار معنوی و صمیمی برگزار شد، آزادگان عزیز را سربازان فداکار اسلام و انقلاب و رمز پایداری ملت ایران خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی فراوان از بازگشت آزادگان برومند به میهن، لحظه دیدار با این عزیزان را بسیار گرامی داشتند و حساسیت و دلمشغولی زیاد ملت ایران و مسؤولان کشور را به سرنوشت فرزندان اسلام را که در اسارت به سر می‌برند، خاطرنشان کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نگرانیها، تنهاییها، غربتها اهانت و تحقیرها و دیگر ناراحتیهای غیر قابل توصیف دوران اسارت، خطاب به آزادگان فرمودند: لحظه لحظه رنجها و صبرهای شما پیش خدای متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت، که انسان از همیشه نیازمندتر است، به شما باز خواهد گردانید.
مقام معظم رهبری ضمن تجلیل از پایداری و مقام معنوی خانواده‌ها و بستگان آزادگان، آنها را به حفظ حسنات و ذخایر ارزشمند معنوی خود توصیه فرمودند.
فرمانده کل قوا در ادامه این مراسم سه تن از آزادگان سرافراز نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب آزاده گرانقدر، خلبان حسین لشکری را با بیش از هجده سال اسارت، به دریافت درجه سرتیپ دومی و آزاده برومند خلبان محمد امینی را به دریافت درجه سرتیپ دومی و آزاده عزیز ارسلان شریفی را به دریافت درجه سرگردی مفتخر فرمودند.
پیش از بیانات مقام معظم رهبری سرتیپ نجفی رئیس کمیسیون اسراء، گزارشی از روند پیگیری سرنوشت اسراء و مفقودان جنگ تحمیلی به استحضار فرماندهی معظم کل قوا رساند.