• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/01/17

دیدار اعضای همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌‌الله سید عبدالحسین لاری با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با اعضای همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری ضمن تجلیل از شخصیت بسیار برجسته سیاسی، علمی و معنوی آن عالم مجاهد بر لزوم معرفی هر چه گسترده‌تر ایشان تأکید کردند.
مقام معظم رهبری با ابراز خرسندی از روند رو به رشد بازشناسی حقایق زیبا و روشن و قدردانی از شخصیتهای درخشان تاریخ علمی و دینی کشور مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری را شخصیتی کم‌نظیر توصیف کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی مرتبط بلند علمی و فرهنگی و بینش عمیق سیاسی را از ویژگیهای آن روحانی شجاع و جلیل‌القدر دانستند که با شناخت کامل شرایط کشور، همواره با زبان و قلم خود در برابر نفوذ، حضور و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیگانگان بویژه انگلیسیها هشدار می‌داد و عملا با آن مبارزه می‌کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت بازشناسی و حفظ آثار مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری بر لزوم انعکاس گسترده همایش بزرگداشت ایشان تأکید کردند.
پیش از بیانات مقام معظم رهبری، آقای مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری ، معرفی مفاخر و شخصیتهای برجسته فرهنگی و سیاسی کشور را جزو سیاستهای مورد تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.