• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/11/09

اقامه‌ی نماز عید سعید فطر به‌ امامت‌ رهبر معظم‌ انقلاب

نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور جمعیت عظیمی از مردان و زنان مؤمن و خداجوی که صفوف فشرده و به هم پیوسته‌ای را در مصلای بزرگ تهران و خیابانها و بزرگراههای اطراف آن تشکیل داده بودند، اقامه شد.
مقام معظم رهبری در خطبه اول نماز، عید سعید فطر را به مسلمین جهان و بویژه ملت عظیم‌الشأن ایران تبریک گفتند و با استناد به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) روز عید فطر را روز پاداش اعمال انسان در ماه مبارک رمضان توصیف کردند و از ملت مؤمن و با اخلاص ایران خواستند که لحظه به لحظه عمر خود را قدر بدانند و برای نزدیک شدن به خدا تلاش و مجاهدت کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز، سال جاری را سال توفیقات بزرگ و انجام کارهای بسیار مهم ارزیابی کردند و فرمودند: خدا را سپاس می‌گوییم که در این سال دلهای ملت ایران را به هم نزدیک کرد و عزت ملت ایران را در چشم جهانیان افزایش داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور گسترده و عظیم مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را گویای آگاهی و موقعیت‌شناسی ملت ایران دانستند و فرمودند: مردم آگاه و انقلابی ایران امسال پرشورتر و قوی‌تر از سالهای گذشته اجتماعات عظیم میلیونی را در سراسر کشور به راه انداختند و من از آحاد مردم و مسؤولین عزیز در سراسر کشور تشکر می‌کنم که با صدای بلیغ و رسای خویشتن عزت ایران اسلامی را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان از اوضاع دردناک ملتهای مسلمان عراق، افغانستان و برخی ملتهای مسلمان در آسیای میانه اظهار تأسف کردند و با اشاره به کشتار بیرحمانه مردم بیگناه الجزایر فرمودند: کشتار مردم در الجزایر آبروی مدعیان حکومت بر ملت بزرگ این کشور را در دنیا برده است و مسؤولین این کشور با وجود وقاحتی که از خود نشان می‌دهند، در طول تاریخ نخواهند توانست تهمتهای بزرگی را که متوجه آنان است، از خود بزدایند.
مقام معظم رهبری فرمودند: مسؤولین جهان اسلام باید عاملان این جنایات را مشخص کنند. من ادعا نمی‌کنم که این کشتارها کار دولت الجزایر است، اما اگر این جنایات در هر کشوری اتفاق بیفتد و کار هر کس که باشد، دولت مسؤول است؛ زیرا دولت باید از مردم خود حمایت کند، بنا بر این، دولت الجزایر با یاوه‌گویی و متهم کردن دیگران نمی‌تواند گریبان خود را از قضاوت تاریخ و افکار عمومی جهان رها کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بازگشت به اسلام و وحدت را علاج مشکلات مسلمانان برشمردند و با توصیه به ملت ایران و مسؤولان نظام برای تعمیق وحدت عزت بخش موجود در جامعه اسلامی فرمودند: به لطف خداوند توده‌های مردم و قشرهای وسیع ملت مسلمان ایران و نیز مسؤولین کشور، دلهایی نورانی و با صفا دارند، که بسیار حایز اهمیت است و باید همگی سعی کنند از هر حرکتی که مایه کدورت و اختلاف می‌شود، خودداری کنند.