• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/10/06

دیدار مسئولان وزارت کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار وزیر کشور ، استانداران و مسؤولان این وزارتخانه با ایشان از مسؤولیت در نظام اسلامی به عنوان یک امانت یاد کردند و توجه استانداران را به ضرورت انجام وظایف و مسؤولیتها برای رضای خدا، احترام به مقررات در اعمال شخصی و حقوقی و ارتباط بیشتر و صمیمی با مردم جلب کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار، حفظ روند انقلاب را یک وظیفه عمده دولت و دستگاههای مسؤول دانستند و فرمودند: پیکره نظام و انقلاب و اساس روند عمومی در جمهوری اسلامی ایران متوقف به یک سلسله مسائل مهم است و مجموعه اعضای نظام باید به آنها توجه کنند تا بتوانند وظایف خاصی را که هر یک از آنها بر عهده دارند، به درستی انجام دهند که در درجه اول آن انجام، کار برای رضای خداست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: مسؤولیت در نظام اسلامی یک مسأله شخصی نیست ، بنا بر این هنر بزرگ مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی باید این باشد که میان شخص خود و مسؤولیتی که عهده‌دار آن هستند، تفاوت قائل شوند و آنها را با هم مخلوط نکنند. استانداری یک حیثیت شخصی نیست بلکه اعتبار بسیار والایی است که استاندار آن را از اختیارات دولت و قانون اساسی به دست می‌آورد و در واقع این مسؤولیت، امانتی است که بر عهده استاندار گذاشته می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به استانداران سراسر کشور فرمودند: به هیچ وجه اجازه ندهید که احساسات و انگیزه‌های شخصی در کارهایتان دخالت کند زیرا این نکته اصلی و اساسی در واقع وجه تمایز نظام و انقلاب اسلامی ایران با نظامهای غیر اسلامی می‌باشد.
مقام معظم رهبری تلاش استانداران را برای تقویت ایمان مردم به دین، نظام و انقلاب اسلامی، حائز اهمیت دانستند و فرمودند: استانداران و مسؤولان استان باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند، با تعیین وقت مقرر درها را به روی مردم باز بگذارند و خود را در معرض دید و دسترس مردم قرار دهند.
استانداران باید از مشکلات مردم مطلع باشند و برای این کار لازم است به صورت بی‌خبر به دستگاههای مختلف سرکشی کنند و در اجتماعات مردم و مراسم نمازهای جمعه حاضر شوند زیرا هنگامی که مردم وجود استاندار و مسؤولان دیگر را در فضای زندگی خود احساس کنند، به او نزدیک خواهند شد و رفتار دینی او را سرمشق زندگی خود قرار خواهند داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت قانونگرایی و جدیت در رعایت قانون تأکید کردند و فرمودند: انضباط در همه امور بویژه انضباط مالی و اقتصادی به مفهوم "به اندازه خرج کردن، درست خرج کردن و در جای خود خرج کردن "مسأله بسیار مهمی است که استانداران باید با دقت آن را رعایت کنند. احترام مسؤولان کشور به مقررات، لازمه رعایت مقررات از سوی مردم است و بسیاری از بی‌انضباطیهای مالی که مردم مرتکب آن می‌شوند، از بی‌انضباطی در رفتار مسؤولان ناشی می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت رعایت قانون از سوی مسؤولان فرمودند: قانونگرایی از جمله شعارهای خوب دولت جدید است و برای قانونگرا کردن مردم، ابتدا مسؤولان کشور باید قانون را رعایت کنند. قانونگرایی باید به معنای حقیقی و متعارف آن و جود داشته باشد بگونه‌ای که عقلا و هوشمندان جامعه آن را تخلف قانونی و حیله قانونی ندانند.
مقام معظم رهبری بر ضرورت پرهیز استانداران از دامن زدن به اختلاف خطی، جناحی و گروهی تأکید کردند و رعایت حرمت و تکریم علماء، ائمه جمعه و شخصیتهای روحانی هر منطقه را به عنوان تکریم علم و تقوا به استانداران گوشزد فرمودند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان توجه استانداران را به بهره گرفتن از برکات ماه مبارک رمضان و دعا و تضرع و توسل سفارش کردند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام عبدالله نوری وزیر کشور گزارشی از رئوس برنامه‌گردهمایی استانداران سراسر کشور را به استحضار رساند.