• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/01/18

دیدار اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب

در آستانه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه (21 فروردین ماه)، مبنی بر تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100، اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز به حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند.
مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت ارائه گزارش عملکرد کارهای گسترده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اطلاع مردم، فرمودند: بحمدالله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچون رودی جاری که امام بزرگوار و عظیم‌الشأن رضوان الله تعالی علیه حفر کننده سرچشمه آن بودند، همچنان در جریان است. مردم نیز باید بدانند مبالغی را که به حساب 100 امام تأدیه کرده‌اند، چقدر موجب عمران روستاهای کشور و ساخت مسکن برای افراد محروم در سطح کشور شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به علاقه وافر مردم مؤمن و مسلمان کشورمان در دادن صدقات برای کمک به محرومین و مستضعفان جامعه، فرمودند: مردم بیشتر علاقه‌مندند که صدقات و کمکهای خود را در اموری مصرف کنند که آثار ماندگار داشته باشد و حقیقتا امروز که مسأله مسکن در زندگی خیلی از مردم و محرومین به عنوان یک معضل مطرح است، ارائه صدقه و کمک برای ساخت مسکن محرومان، جزء بهترین آثار ماندگار است .
مقام معظم رهبری با اشاره به این که اساسا دستور تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 از سوی امام راحل (رض) برای این بود که با کمکهای مردمی برای محرومان خانه ساخته شود، فرمودند: امروز صدقات مردم بسیار زیاد است و در جایی که مردم تشخیص دهند جای کمک و رسیدگی به محرومان است، از خود بی‌تابی نشان می‌دهند. لذا بنیاد مسکن وظیفه دارد با ارائه اطلاعات لازم به مردم آنان را به زیبایی و درخشندگی این کار هر چه بیشتر آشنا کند و برای جذب و هدایت سرمایه مردم برنامه‌ریزی کند.
پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از حمایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از این بنیاد تشکر کرد و رئیس بنیاد مسکن گزارشی از فعالیتهای این بنیاد در سال 75 به استحضار رساند.
بنا بر همین گزارش مقام معظم رهبری به منظور کمک به حساب 100 امام مبلغ 50/000/000  ریال (پنج میلیون تومان)، به این امر اختصاص دادند.