• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/10/06

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

در خجسته سالروز میلاد مبارک نجات بخش عالم بشریت، حضرت بقیةالله‌الاعظم ولی عصر(عج) هزاران تن از اقشار مختلف مردم، امروز در حسینیه امام خمینی(رض) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار ولادت با سعادت صاحب‌الامر و الزمان مهدی موعود(عج) را به مستضعفان جهان، امت اسلام و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت گفتند و فرمودند: انتظار ظهور امام زمان (عج) به معنای انتظار برای پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت برای همه انسانها، انتظار رفع ظلم از صحنه زندگی بشر و انتظار فرارسیدن دنیایی برتر از لحاظ معنوی و مادی است و بر همین اساس نیمه شعبان، عید بسیار بزرگی است که جهان چشم انتظار مولود مبارک و معظم آن و بشریت تشنه رهبری و هدایت اوست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجود حالت انتظار حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در دل آحاد مردم را یکی از الطاف خداوند بر مردم ایران در دوران انقلاب دانستند و فرمودند: این بزرگوار در فضای ذهنی و معنوی جامعه ما حضور دارد و جوانان مؤمن و با اخلاص نیز با آن حضرت قلبا در ارتباط هستند. این ارتباط به معنای حقیقی کلمه دوجانبه است و در حالات برجسته شور و محبت و احساس و عواطفی که ملت ایران نسبت به این بزرگوار دارند، این ارتباط طرفینی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار ظهور امام زمان(ع) را موجب زنده شدن روح انتظار فرج در جوامع بشری دانستند و فرمودند: انتظار به معنی اشتیاق انسان برای دسترسی به وضعی برتر و بالاتر است و این حالتی است که بشر همیشه باید در خود حفظ کند و پیوسته در حال انتظار فرج الهی باشد.
مقام معظم رهبری گشایش ابواب رحمت و معرفت و سرازیر شدن سرچشمه معرفت بر دل انسان را یکی از عمومی‌ترین نمونه‌های انتظار فرج توصیف کردند و فرمودند: در عالم معنویات انسان باید همّت و تلاش تمام نشدنی خود را در جهت قرب کامل الی اللَّه و معرفت حق قرار بدهد و در این راه به هیچ حدّی نیز قانع نباشد زیرا همین معرفت حق است که موجب بریدن انسان از همه عوائق و موانع مادی در سیر به سوی کمال می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عادت دادن ملتها به وضعیّت تحمیل شده از سوی قدرتهای جهانی را یک خواست استکبار و عوامل صهیونیزم برشمردند و فرمودند: استکبار جهانی و صهیونیزم در تلاش هستند تا ملتهای تحت سیطره آنان به وضع تحمیل شده عادت کنند و آن را رنگی ثابت، ابدی و تغییر ناپذیر بپندارند. قدرتهای استکباری خواهان غفلت، خواب آلوده بودن، نداشتن آرمان و نیز عدم تحرک ملتها هستند و چنین وضعی را بهشت خود می‌دانند اما انتظار فرج موجب می‌شود که انسان به وضع موجود قانع نباشد و بخواهد به وضعی بهتر و برتر دست پیدا کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهور حضرت بقیه الله امام زمان(ع) و ایجاد محیطی آکنده از عدل واقعی و عدل کامل الهی و اسلامی را بالاترین شرایط زندگی مادی و معنوی انسان خواندند و فرمودند: اگر فطرت انسانی تحت فشار قدرتهای استکباری مسخ و لگد مال نشود، دلها به طور فطری و طبیعی منتظر چنان آینده‌ای است و بدون تردید آن قدرت متکی بر عدل مطلق الهی پرچم خواهد برافراشت و امید است چشمهای منتظر مظلومان و مستضعفان، بندگان صالح و نیز جوانان شایسته و مؤمن و فداکار ملت ایران آن روز و صاحب آن روز را درک کنند.
مقام معظم رهبری به تلاش مستمر قدرتهای شیطانی برای از بین بردن فروغ امید در دل انسانها اشاره کردند و فرمودند: مبنای کار قدرتهای طاغوتی بر این است که فروغ امید را در دلها بمیرانند و همه امیدها را به یک نقطه مادی یعنی پول و زخارف کم‌ارزش دنیا متمرکز کنند که سررشته آن نیز در دست خود آنهاست. همه چیز را با حسابهای کمّی و پولی محاسبه می‌کنند و معنویات را از حساب خارج می‌کنند و بویژه می‌کوشند که آن آینده موعود را از چشم ملتها دور نگهدارند امّا ملتها باید امیدوار باشند تا این اراده تکوینی الهی تحقق پیدا کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فراگیر شدن ظلم، طغیان و فساد از سوی مراکز قدرت امروز استکباری را در تمامی ادوار گذشته تاریخ بی‌نظیر خواندند و فرمودند: قدرت جهنمی استکبار و صهیونیزم امروز با تکیه بر پول و تبلیغات و استفاده از شعارهای ظاهر فریب مانند حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اساسی ملّتها برای تحمیل ظلم بر ملتها و ترویج فساد، دورویی، تزویر و ریاکاری و نفاق در جوامع بشری تلاش می‌کند و در طول تاریخ چنین شرایطی وجود نداشته است امّا برای تحقق ظهور امام زمان (عج)، وجود ظلم و جور شرط کافی نیست و وجود انسانهای صالح، انگیزه‌های قوی، ایمانهای راسخ، گامهای استوار و نیز دلهای روشن نیز لازم و ضروری است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به کثرت دلهای پاک، مؤمن و خالص در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کردند و آن را شایسته تلطّف و عنایت پروردگار دانستند.
در این دیدار که هزاران تن از اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور و نیز مسئولان نهضت سوادآموزی نیز حضور داشتند مقام معظم رهبری از تلاشهای ستادهای اقامه نماز جمعه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکر کردند و ضرورت جدیت هر چه بیشتر دست‌اندرکاران مخلص این ستادها را برای اقامه نمازهای شکوهمند جمعه یادآور شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با ابراز خرسندی از کاهش میزان بیسوادی در کشور فرمودند: بیسوادی لکه ننگ و نقص بزرگی است که ریشه در سیاستهای رژیم طاغوت دارد و ملت ایران باید با تلاش بی‌وقفه خود، بیسوادی را در کشور ریشه کن کند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و میلاد بزرگ ولی عصر امام زمان(عج) را به معظم‌له تبریک گفتند.
در این دیدار اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور، جمعی از اعضای کنگره "سرداران و23 هزار شهید استان اصفهان" به همراه خانواده‌های معظم شهدای لشکر 14 امام حسین (ع)، نماینده ولی‌فقیه در نهضت سوادآموزی و جمعی از مدیران، کارکنان و آموزشیاران، وزیر و گروهی از معاونان، مدیران و کارکنان وزارت پست، تلگراف و تلفن، وزیر و گروهی از کشاورزان نمونه و برجسته و پرسنل وزارت کشاورزی، گروهی از مدیران و پرسنل سازمان هواپیمایی کشوری، گروهی از اقشار مختلف مردم شهرهای ملایر، شهداد کرمان، جیرفت، همدان و دزفول و تهران حضور داشتند.