• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/03/03

دیدار جمع کثیری از نیروهای عملیاتی نیروی زمینی ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در اجتماع دویست هزار تن از نیروهای عملیاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از مانور عظیم "ولایت" به عنوان یک حرکت انقلابی، سازنده، امید بخش و یک کار مهم و جدی در جهت کیفیت یافتن نیروهای مسلح نام بردند و بر تهدید ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در این اجتماع عظیم، نمایش مهارتها و تواناییهای ایران اسلامی را در عرصه سازندگی نشان‌دهنده اقتدار حقیقی ملت ایران دانستند و فرمودند: نیروهای مسلح ما در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستند پیچیده‌ترین شیوه‌های جنگی را اعمال کنند و با تکیه بر دشوارترین هماهنگیها، بزرگترین حماسه‌ها را آفریدند و در عرصه سازندگی نیز اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به روشنی نشان دادند.
فرمانده کل قوا از سازندگی انسانی به عنوان بالاترین سازندگیها در ایران اسلامی یاد کردند و فرمودند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانستند در کوره گداخته امتحانات دشوار ثابت کنند که انسان‌سازی، یک نمونه برجسته، ممتاز و عالی سازندگی در ایران اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حجم عظیم و کیفیت بالای سازندگی در ایران را موجب بسته شدن دهان بدگوی دشمنان و شادی دوستان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی خواندند و افزودند: نیروهای مسلح، مدافع موجودیت و کیفیت سازندگی در کشور هستند و این در حالی است که نظام اسلامی در عرصه سازندگی نیز بهترین و شایسته‌ترین امتحانات را داده است.
بازسازی شگفت‌آور و پرشکوه ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس اعجاب انگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حرکت عظیم و بی‌نظیر بسیج مردمی و به کار گرفتن نیروهای مؤمن و بازوان توانا در بخشهای مختلف، بی‌تردید از معجزات نظام جمهوری اسلامی است و اقتدار این نظام را نشان می‌دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به پرثمر و ماندگار بودن نتایج مانور عظیم "ولایت" برای نیروهای مسلح فرمودند: در نظام مقدس اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند تمامی نیروهای مسلح وقف دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور و نیز وقف دفاع از سازندگی و کارهای بزرگی است که در این کشور انجام شده و یا خواهد شد و همان طور که امام عزیز ما آرزو می‌کرد، ارتش ما امروز یک ارتش مردمی و خدایی است.
فرمانده کل قوا بر دفاعی بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و فرمودند: نیروهای مسلح ما در این منطقه و در سطح جهان، هیچ کشوری و ملتی را تهدید نمی‌کنند اما هر متجاوزی که قصد تجاوز به این کشور، ملت و نظام مقدس اسلامی را داشته باشد، باید خود را مورد تهدید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بداند و مطمئن باشد که از آن تودهنی خواهد خورد.
مقام معظم رهبری از رژیم اشغالگر قدس به عنوان تهدیدی برای امنیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه نام بردند و فرمودند: ملتها و دولتهای منطقه باید خطر و تهدید رژیم متجاوز و متعرض اسرائیل را با تمام وجود احساس و ابراز کنند، زیرا اگر آنها علت و چگونگی به وجود آمدن رژیم غاصب صهیونیستی را از یاد ببرند، خطر بزرگی ملتهای این منطقه را تهدید خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حامیان رژیم صهیونیستی را در تعرضها و تجاوزات این رژیم علیه کشورهای همسایه و سرزمین اسلامی فلسطین، شریک دانستند و فرمودند: استقلال جمهوری اسلامی ایران بزرگترین موهبت الهی است که با تکیه بر قدرت و همت ملت ایران به دست آمده است، بنا بر این این استقلال برای ملت ایران بسیار ارزشمند است و با مبارزه نیز آن را حفظ خواهد کرد. نظام اسلامی با تکیه بر استقلال خود و با امید به حمایت خداوند مواضع خود را صریحا اعلام می‌کند و به تهدیدهای قدرت استکباری آمریکا هیچ اعتنایی ندارد.
فرمانده کل قوا تحریم و محاصره اقتصادی آمریکا و هر رژیم دیگری را برای متزلزل کردن ملت ایران بی‌تأثیر دانستند و فرمودند: ملت پرافتخار ایران اسلامی بیدار، زنده و متکی به نفس است، از تهدید هیچ قدرتی نمی‌هراسد و استقلال خود را در برابر اعمال هرگونه تحریمی از دست نمی‌دهد. ملت شجاع، کارامد و قدرتمند ایران، مردانه ایستاده است و خود را روز به روز و بیش از پیش از دیگران مستغنی می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت تقویت روزافزون نیروهای مسلح را در بخشهای مختلف مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ملتی که قدرت دفاع از خود را نداشته باشد دشمن را نسبت به خود جری و گستاخ خواهد کرد و بر همین اساس ملت ایران با افزایش توان و قدرت دفاعی خود به دشمن تفهیم کرده است که به این ملت نمی‌شود زور گفت و یا چیزی را تحمیل کرد.
فرمانده کل قوا، ملت ایران را برخوردار از درخشانترین تاریخها و بزرگترین فرهنگها دانستند و فرمودند: ملت ایران در تاریخ ریشه‌های عمیق و کهن دارد و بالاتر از هر چیز با ایمان و متکی به خداست و در میدان جنگ، عرصه صلح و سازندگی و نیز در کار سیاسی، اقتصادی و نظامی از راهنمایی و هدایت خداوند متعال بهره می‌گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان ضرورت افزایش روزافزون کیفیت در نیروهای مسلح را مورد تأکید قرار دادند و تلاش در این جهت را حسنه و یک حرکت انقلابی توصیف کردند.