• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/01/27

دیدار اعضای کمیسیون دیوان محاسبات مجلس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای کمیسیون دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی و مسؤولان دیوان محاسبات با ایشان، دیوان محاسبات را ابزاری کارامد و بسیار مهم خواندند و فعال شدن آن در مجلس شورای اسلامی را از کارهای خوب مجلس چهارم توصیف کردند.
مقام معظم رهبری سپرده شدن دیوان محاسبات را به مجلس در قانون اساسی نشانه اهمیت کار اجرایی - قضایی این دیوان دانستند و تأثیر نتایج فعالیتهای دیوان محاسبات را در اوضاع کشور، بسیار فراتر از نتایج حسابرسیهای صرفا مالی خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف مسأله اسراف فرمودند:اسراف مالی آن بخشی از اسراف است که در جامعه، فساد به وجود می‌آورد و مترفین یعنی کسانی که پول را بی‌حساب و کتاب و برای تعیش و زندگی مادی خرج می‌کنند عامل اصلی آن محسوب می‌شوند و به فرموده قرآن همین عوامل، حرکت یک نظام به سوی انحطاط و نابودی را آغاز می‌کنند، بنا بر این باید با اسراف مبارزه کامل کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودجه عمومی کشور را بخش مهمی از ثروت جامعه و وسیله‌ای برای اداره کشور و حیات ملت خواندند و فرمودند: اگر خدای ناکرده براثر بی‌دقتی، بی‌ملاحظگی، عدم اشراف و مراقبتهای لازم در این مسأله، اسراف به وجود آید؛ فاجعه‌ای حاصل خواهد شد و به همین دلیل نیز کار دیوان محاسبات بسیار مهم است.
مقام معظم رهبری با اشاره به برخی زیاده رویها که در بیان اسراف دستگاههای دولتی دیده می‌شود، تصریح کردند: اگر دیوان محاسبات در وسط صحنه، حضور فعالی پیدا کند هم از زیاده‌گوییها جلوگیری می‌شود و هم به سؤالات افکار عمومی پاسخ گفته خواهد شد و مردم خاطر جمع می‌شوند و می‌فهمند که واقعیت چیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: دیوان محاسبات باید با کمال دقت و شجاعت و بدون هراس از عکس‌العملهای احتمالی بر دستگاهها نظارت و مراقبت و در کار آنها موشکافی کند و با توکل به خدا و بدون خستگی به فعالیتهای خود ادامه دهد.
مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم مراقبت و نظارت دیوان محاسبات بر شرکتهای دولتی افزودند: در قضیه مخارج انتخاباتی نیز سؤالاتی در ذهن مردم وجود دارد که باید پاسخ آن روشن شود، البته دستگاههایی مشغول این کار هستند و دستگاه قضایی هم بحمدالله با قوت این مسأئل را تعقیب می‌کند اما در آنجایی که مسأله به بودجه عمومی مربوط می‌شود ، دیوان محاسبات نیز باید مراقبت و دقت کند.