• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/06/13

دیدار مسئولان سازمان صداوسیما با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، امروز در دیدار رئیس‌ سازمان‌ صدا و سیما و مسؤولان‌ بخشهای‌ مختلف‌ معاونت‌ سیاسی‌ این‌ سازمان‌ با ایشان‌، ضرورت‌ برنامه‌ریزی‌ بلند مدت‌ و تلاش‌ مجدانه‌ صدا و سیما در تعمیق‌ بینش‌ سیاسی‌ و افزایش‌ قدرت‌ تحلیل‌ در مردم‌ را مورد تأکید قرار دادند و تحقق‌ این‌ مهم‌ را موجب‌ بیمه‌ شدن‌ انقلاب‌ و مردم‌ در مواجهه‌ با القائات‌ و غرض‌ورزیهای‌ رادیوهای‌ بیگانه‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضمن‌ ابراز رضایت‌ از بخش‌های‌ سیاسی‌ و خبری‌ سازمان‌ صدا و سیما، آنها را از مهمترین‌ بخشهای‌ این‌ سازمان‌ یاد کردند و پیشرفتهای‌ خبری‌ و سیاسی‌ صدا و سیما را در زمینه‌ طراحی‌ و اجرا، محسوس‌ و ارزنده‌ خواندند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ضرورت‌ بهره‌ گیری‌ از ادبیات‌ صحیح‌ زبان‌ فارسی‌ را در بخشهای‌ مختلف‌ خبر صدا و سیما یادآور شدند و فرمودند: زبان‌، موجودی‌ زنده‌ است‌ که‌ هیچگاه‌ در حالت‌ سکون‌ باقی‌ نمی‌ماند، بنا بر این‌ صدا و سیما همواره‌ باید آخرین‌ واژه‌های‌ کشف‌ شده‌، زیباترین‌ و پرمغزترین‌ جمله‌بندیها و ترکیبات‌ را هنگام‌ اطلاع‌ رسانی‌ و خبردهی‌ به‌ مردم‌، مورد استفاده‌ قرار دهد و به‌ این‌ مهم‌ توجه‌ کند که‌ برای‌ بسیاری‌ از افراد، زبان‌ خبر، معیار حرف‌ زدن‌ و نوشتن‌ است‌.
مسؤولان‌ صدا و سیما به‌ هیچ‌ وجه‌ نباید اجازه‌ دهند که‌ غلطگویی‌ و یا سست‌گویی‌ در بیان‌ مطالب‌ از رادیو و تلویزیون‌ بویژه‌ در مقوله‌ خبر و تفسیر سیاسی‌ راه‌ پیدا کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ بی‌اعتماد بودن‌ آحاد مردم‌ به‌ رادیوهای‌ بیگانه‌ را خاطرنشان‌ کردند و ضمن‌ تأکید بر لزوم‌ تعمیق‌ هر چه‌ بیشتر روح‌ اعتماد مردم‌ به‌ صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ فرمودند: نقش‌ رادیوهای‌ بیگانه‌ در شعله‌ور کردن‌ جنگ‌ داخلی‌ افغانستان‌ و نیز نقش‌ صدا و تصویر در فروپاشی‌ بلوک‌ شرق‌ و جنگ‌ خلیج‌ فارس‌ را نمی‌توان‌ انکار کرد. برخورد صدا و سیما با مقوله‌ خبر باید بگونه‌ای‌ باشد که‌ مردم‌ احساس‌ کنند آنچه‌ را می‌شنوند، واقع‌ مطلب‌ و صادقانه‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ کم‌بودن‌ سابقه‌ سیاسی‌گری‌ ملت‌ ایران‌ فرمودند: با وجود آن‌ که‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ یکی‌ از ملتهای‌ سیاسی‌ دنیا محسوب‌ می‌شود، اما سابقه‌ سیاسی‌ بودن‌ مردم‌ ایران‌ بسیار کم‌ است‌. پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، ناگهان‌ ذرات‌ سیاسی‌گری‌ بر آحاد ملت‌ ایران‌ پاشیده‌ شد و امروز باید مردم‌ ایران‌ عمق‌ سیاسی‌ پیدا کنند و در این‌ زمینه‌ صدا و سیما نقش‌ عمده‌ای‌ را بر عهده‌ دارد.
هدف‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ رادیو و تلویزیون‌، باید بر افزایش‌ قدرت‌ تحلیل‌ و سیاسی‌ کردن‌ مردم‌، متمرکز باشد زیرا این‌ مهم‌، انقلاب‌ و مردم‌ را در مواجهه‌ با القائات‌ و غرض‌ورزیهای‌ دشمنان‌ بیمه‌ خواهد کرد.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، دکتر لاریجانی‌ رئیس‌ سازمان‌ صدا و سیما، گزارشی‌ از فعالیتها و میزان‌ پیشرفتهای‌ کیفی‌ و کمی‌ برنامه‌های‌ معاونت‌ سیاسی‌ این‌ سازمان‌ را به‌ استحضار رساند.