• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/11/19

دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ روز نیروی‌ هوایی‌، صبح‌ امروز جمع‌ زیادی‌ از فرماندهان‌، افسران‌ عالیرتبه‌ و درجه‌ داران‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رضوان‌ الله‌ تعالی‌ علیه‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا دیدار و تجدید بیعت‌ کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار یاد سرداران‌ شهید نیروی‌ هوایی‌ بویژه‌ فرماندهان‌ شهید، ستاری‌، اردستانی‌، یاسینی‌ و شجاعی‌ را گرامی‌ داشتند و در سخنانشان‌ از آنان‌ به‌ سبب‌ در پیش‌ گرفتن‌ زندگی‌ زاهدانه‌ی‌ همراه‌ با استقامت‌، فداکاری‌ و اخلاص‌ تجلیل‌ کردند.
فرمانده‌ کل‌ قوا با یادآوری‌ خاطره‌ شکوهمند بیعت‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ با بنیانگذار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ سال‌ 57 فرمودند: این‌ اقدام‌ شجاعانه‌ و فداکارانه‌ی‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ یک‌ حرکت‌ رمزی‌ و نمادین‌ برای‌ نشان‌ دادن‌ آمادگی‌ جانبازی‌ در راه‌ حقیقت‌ بود و این‌ یک‌ درس‌ است‌. نیروی‌ هوایی‌، حقیقتی‌ واحد است‌ و تمامی‌ پرسنل‌ آن‌ در افتخارات‌ این‌ نیرو شریک‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عظمت‌ و جلال‌ ملت‌ ایران‌ و درخشندگی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را مرهون‌ آمیزه‌ای‌ از میلیونها فداکاری‌ درخشان‌ دانستند و فرمودند: مجموع‌ کارها و حرکتهای‌ بزرگ‌ و درخشانی‌ که‌ ثمره‌ی‌ فداکاری‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ است‌، می‌تواند یک‌ ملت‌ را نجات‌ دهد، کشوری‌ را آباد کند و یک‌ تاریخ‌ را به‌ اوج‌ برساند و بر همین‌ اساس‌، امروز یکایک‌ عناصر نیروی‌ هوایی‌، مسئول‌ و موظف‌ هستند که‌ این‌ نیرو را به‌ عنوان‌ بخشی‌ از موجودی‌ کشور و انقلاب‌ در حد اعلای‌ عظمت‌، حفظ کنند.
فرمانده‌ کل‌ قوا به‌ زندگی‌ سراسر زهد و تقوای‌ شهید ستاری‌ و دستیارانش‌ در دوران‌ فرماندهی‌ نیروی‌ هوایی‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: این‌ سرداران‌ شهید با وجود آن‌ که‌ مورد اعتماد و اطمینان‌ بودند و پول‌ زیادی‌ نیز در اختیار آنها قرار داشت‌، در زمان‌ حیات‌ خود به‌ طور عمد، زندگی‌ ساده‌ و بی‌آلایشی‌ را می‌گذراندند و توانستند با فائق‌ آمدن‌ بر لذات‌ مادی‌ و تمایلات‌ نفسانی‌، راه‌ کسب‌ افتخار را برای‌ خود و نیروی‌ هوایی‌ هموار کنند و این‌ پدیده‌ای‌ بسیار شگفت‌انگیز و بزرگ‌ در دنیای‌ امروز محسوب‌ می‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دل‌ دادن‌ به‌ زخارف‌ دنیا را موجب‌ نگون‌ ساری‌ انسان‌ دانستند و فرمودند: جمع‌آوری‌ ثروت‌، غرق‌ شدن‌ در تجملات‌ و تشریفات‌ مردود است‌ زیرا با غرق‌ شدن‌ در لذات‌ دنیا، افتخار به‌ دست‌ نمی‌آید و افتخارات‌ گذشته‌ نیز به‌ تدریج‌ از دست‌ می‌رود و امروز برای‌ حفظ عزتی‌ که‌ اسلام‌ نصیب‌ ملت‌ ایران‌ کرده‌ است‌ باید زندگی‌ خود را از قبیل‌ زندگی‌ لذت‌جویانه‌ اهل‌ دنیا قرار ندهیم‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ بر ضرورت‌ تکامل‌ روحیه‌ سازندگی‌، نوآوری‌ و ابتکار در نیروی‌ هوایی‌ و غنی‌ کردن‌ آن‌ از درون‌ تأکید کردند و فرمودند: تقویت‌ معنوی‌ نیروی‌ هوایی‌ به‌ لحاظ آموزش‌، روحیه‌، احساسات‌ انقلابی‌ و ارزش‌گذاری‌ در پدیده‌های‌ داخل‌ آن‌ باید همچنان‌ ادامه‌ یابد و به‌ شدت‌ پیگیری‌ شود.
فرمانده‌ کل‌ قوا در پایان‌ سخنانشان‌ انجام‌ هر حرکت‌ مثبت‌ و صحیح‌ در نیروی‌ هوایی‌ را حسنه‌ای‌ برای‌ روح‌ سرداران‌ شهید این‌ نیرو توصیف‌ کردند و توفیق‌ و کمک‌ الهی‌ را برای‌ پرسنل‌ خدمتگزار نیروی‌ هوایی‌ از درگاه‌ ایزد منان‌ خواستار شدند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، سرود جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و نیز سرود دیگری‌ در تجدید میثاق‌ پرسنل‌ نیروی‌ هوایی‌ با رهبری‌ معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اجرا شد و سپس‌ سرتیپ‌ حبیب‌ بقایی‌، فرمانده‌ نیروی‌ هوایی‌ در سخنان‌ کوتاهی‌، ایام‌ دهه‌ مبارک‌ فجر و سالروز پیروی‌ انقلاب‌ شکوهمند اسلامی‌ را به‌ رهبر انقلاب‌، تبریک‌ گفت‌ و یاد سرداران‌ شهید نیروی‌ هوایی‌ را گرامی‌ داشت‌.
وی‌ همچنین‌ بر پیگیری‌ مطلوب‌ و شایسته‌ تمامی‌ طرحهای‌ سازندگی‌، بازسازی‌ و ابداعی‌ شهید ستاری‌ در نیروی‌ هوایی‌ تأکید کرد و آمادگی‌ پرسنل‌ این‌ نیرو برای‌ جانبازی‌ در راه‌ دفاع‌ از آرمانهای‌ انقلاب‌ و تمامیت‌ ارضی‌ ایران‌ اسلامی‌ را یادآور شد.
در این‌ مراسم‌ روحانیون‌ دفاتر عقیدتی‌ سیاسی‌ و خانواده‌ معظم‌ شهدای‌ نیروی‌ هوایی‌ نیز حضور داشتند.