• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/02/26

موافقت رهبر انقلاب با لغو مراسم برائت از مشرکین در پی تلگرام حجت‌الاسلام ری‌شهری

متن‌ کامل‌ تلگرام‌ حجت‌الاسلام‌ ری‌ شهری‌ سرپرست‌ حجاج‌ ایرانی‌ به‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ بدین‌ شرح‌ است‌:
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مدظله‌العالی‌
با اهدا سلام‌ و تحیت‌
همانگونه‌ که‌ استحضار دارید امسال‌ نیز همچون‌ سالهای‌ گذشته‌ زائران‌ متعهد و هشیار بیت‌الله‌الحرام‌ با الهام‌ از رهنمودهای‌ امام‌ راحل‌ احیاءگر حج‌ ابراهیمی‌ رضوان‌الله‌ تعالی‌ علیه‌ و خلف‌ صالح‌ و ادامه‌ دهنده‌ راه‌ او، آماده‌اند بار دیگر پرچم‌ مقدس‌ برائت‌ از شرک‌ و کفر و استکبار را در سرزمین‌ وحی‌ به‌ اهتزاز در آوردند. اما مأموران‌ امنیتی‌ و نیروهای‌ نظامی‌ سعودی‌ با استفاده‌ از ابزار و ادوات‌ جنگی‌ در یک‌ اقدام‌ غیرمسئولانه‌ و تحریک‌آمیز، از سه‌ روز قبل‌ از مراسم‌، ساختمان‌ بعثه‌ را محاصره‌ و با کنترل‌ تردد زائران‌، عملا مانع‌ از انجام‌ این‌ فریضه‌ الهی‌ هستند.
شگفتا که‌ مسلمین‌ در کنار خانه‌ توحید نمی‌توانند از مشرکین‌ اظهار برائت‌ کنند و تنفر و انزجار خود را از سردمداران‌ شرک‌ و در رأس‌ آنها آمریکا و اسرائیل‌ غاصب‌ اعلام‌ نمایند€
مسئولان‌ دولت‌ سعودی‌ باید به‌ مسلمین‌ بیدار جهان‌ پاسخ‌ دهند که‌ چرا فریاد برائت‌ از مشرکان‌ و دعوت‌ مسلمانان‌ به‌ اتحاد علیه‌ دشمنان‌ اسلام‌ برای‌ آنها ناگوار است‌؟€...
در شرایط جاری‌ با عنایت‌ به‌ رهنمودهای‌ حضرتعالی‌ برای‌ اینکه‌ راه‌ هر گونه‌ بهانه‌جویی‌ مقامات‌ سعودی‌ برای‌ هتک‌ حرمت‌ حرم‌ امن‌ الهی‌ بسته‌ شود، برگزاری‌ مراسم‌ برائت‌ «لغو» گردید.
باید عرض‌ کنم‌ هر چند نیروهای‌ نظامی‌ مانع‌ از انجام‌ فریضه‌ برائت‌ شدند و نگذاشتند فریاد برائت‌، زائران‌ متعهد خانه‌ خدا از مرکز توحید در جهان‌ طنین‌ افکن‌شود، ولی‌ بی‌شک‌ سکوت‌ مظلومانه‌، آنها بیش‌ از هر فریاد، کاخ‌ مشرکان‌ و مستکبران‌ را خواهد لرزاند و پیام‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را به‌ گوش‌ جهانیان‌ خواهد رساند.
بر خود لازم‌ می‌دانم‌ نسبت‌ به‌ وظیفه‌شناسی‌ و هوشمندی‌ برادران‌ و خواهران‌ زائر بویژه‌ روحانیت‌ متعهد، جانبازان‌، آزادگان‌، و خانواده‌های‌ شهداء که‌ همواره‌ شایستگی‌ و بلوغ‌ سیاسی‌ خود را در دفاع‌ از کیان‌ اسلام‌ عزیز و انقلاب‌ اسلامی‌ و پیروی‌ از معنویات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نشان‌ داده‌اند قدردانی‌ و سپاسگزاری‌ نمایم‌.
خداوند منان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ را زمینه‌ساز حکومت‌ جهانی‌ اسلام‌ نموده‌ و سایه‌ پربرکت‌ حضرتعالی‌ را بر سر مسلمین‌ جهان‌ مستدام‌ دارد.
محمد محمدی‌ری‌شهری‌
نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و سرپرست‌ حجاج‌
پنجم‌ ذی‌ الحجه‌الحرام‌ 1414


متن‌ پاسخ‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ و ولی‌ امر مسلمین‌ به‌ حجت‌الاسلام‌ محمدی‌ری‌شهری‌ بدین‌ شرح‌ است‌:
بسمه‌ تعالی‌
حضرت‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدی‌ ری‌شهری‌ دامت‌ بقائه‌ و دامت‌ تأییداته‌
با سلام‌ و تحیات‌ وافره‌
پیام‌ شما را دریافت‌ کردم‌. با توجه‌ به‌ وضعی‌ که‌ اکنون‌ خبر داده‌اید لغو کردن‌ مراسم‌ برائت‌ مورد تأیید اینجانب‌ است‌. خداوند جنابعالی‌ و همه‌ حجاج‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ بخصوص‌ حجاج‌ عزیز ایرانی‌ را مشمول‌ رحمت‌ و هدایت‌ خویش‌ قرار دهد و حج‌ آنان‌ را مقبول‌ فرماید.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌الله‌ و برکاته‌
سید علی‌ خامنه‌ای‌