• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/03/31

دیدار اعضای ستاد احیای امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌اسلامی پیش‌ازظهر امروز در دیدار اعضای ستاد احیای امربه‌ معروف‌ و نهی از منکر با ایشان‌، ضمن‌ ارائه‌ رهنمودهایی بر اهمیت‌، ظرافت‌ و حساسیت‌ وظایف‌ این‌ ستاد در احیای روحیه‌ امربه‌ معروف‌ و نهی از منکر در جامعه‌ تاکید کردند و برخورداری از آگاهی دینی و بینش‌ سیاسی در تعیین‌ مصادیق‌ این‌ واجب‌ الهی را حائز اهمیت‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری با استناد به‌ روایات‌ معتبر اسلامی، ضدیت‌ با سلطه‌ ناصالحان‌ و شروران‌ را، معیار و جهت‌ امربه‌ معروف‌ و نهی از منکر توصیف‌ کردند و فرمودند: همه‌ تلاشها باید در جهت‌ تفهیم‌ این‌ مهم‌ به‌ مردم‌ باشد که‌ هدف‌ از امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر ضدیت‌ با سلطه‌ ناصالحان‌ و بدان‌ است‌ و ترویج‌ این‌ واجب‌ الهی در جامعه‌ مانع‌ از تسلط آنان‌ خواهد شد و برای این‌ منظور باید با بهره‌ گرفتن‌ از درک و بینش‌ عمیق‌ دینی و سیاسی، منکرات‌ خطرناک، شناسایی شده‌ و به‌ مردم‌ معرفی شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای توجه‌ اعضای ستاد احیای امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر را به‌ اهمیت‌ و ظرافت‌ وظایف‌ این‌ ستاد جلب‌ کردند و خطاب‌ به‌ آنان‌ فرمودند: شما وظیفه‌ مهمی را بر عهده‌ گرفته‌ اید و باید این‌ کار را به‌ بهترین‌ و هوشمندانه‌ترین‌ وجه‌ انجام‌ دهید و در این‌ کار اساسی باید تجربه‌ها، تدبیر، عقل‌ و هوشمندی را بکار بندید.
رهبر انقلاب‌ اسلامی از امر و نهی قلبی به‌ عنوان‌ اولین‌ مرحله‌ واقعی و حقیقی در تحقق‌ امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر نام‌ بردند و با تأکید براستفاده‌ از زبان‌ و کلام‌ در این‌ زمینه‌ فرمودند: امر و نهی گفتاری و زبانی باید در میان‌ مردم‌ تحقق‌ پیدا کند. زیرا این‌ مسأله‌ مرحله‌ای مهم‌ در امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر در جامعه‌ اسلامی محسوب‌ میشود و تأثیر آن‌ حتی از جهاد نیز بالاتر و بیشتر است‌. استفاده‌ از زبان‌ و تکرار آن‌ بدون‌ درگیرشدن‌ با فرد خاطی حرکت‌ مهمی در زدودن‌ منکرات‌ و ترویج‌ معروف‌ در جامعه‌ خواهد بود و باید تأثیر عمیقی را که‌ امر ونهی زبانی در پی دارد، در نظر بگیریم‌ و این‌ مهم‌ به‌ مردم‌ نیز تفهیم‌ شود .
مقام‌ معظم‌ رهبری در پایان‌ سخنانشان‌ براهمیت‌ نقش‌ بسیج‌ در حمایت‌ از آمران‌ به‌ معروف‌ و ناهیان‌ از منکر براساس‌ آئین‌نامه‌ پیش‌بینی شده‌ تاکید کردند و تلاش‌ در جهت‌ زنده‌ ساختن‌ روحیه‌ امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر را در میان‌ مردم‌ یک وظیفه‌ اساسی و مهم‌ اسلامی دانستند. بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی آیت‌الله‌ جنتی رئیس‌ ستاد احیای امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر گزارشی از فعالیتهای این‌ ستاد را به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبری رساند و طی آن‌ اهداف‌ و برنامه‌های این‌ ستاد را تشریح‌ کرد.