• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/12/14

دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی در دیدار اعضای شورای مرکزی و مسئولین کمیته امداد امام در مراکز استانها با ایشان،‌ ضمن رهنمودهایی بر لزوم احیای روح انفاق و نیکوکاری در جامعه تأکیدکردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار از کمیته امداد به لحاظ محتوای کار آن،بعنوان یک دستگاه نمونه یاد کردند و با بیان حسن نیت و سلامت کار مسئولان این کمیته فرمودند: وجود محرومیتها در جامعه و واردآمدن صدمه به افراد کم درآمد ومستضعف خلاف مقاصد و اهداف انقلاب ماست.
دولت و مسئولین بطور جدی برای ایجاد تعادل اقتصادی در کشور تلاش می کنند. و ما باید همّ خود را برای کوتاه کردن راه دستیابی به این هدف بکار بندیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کمک به ایتام و فقرا،انفاقات مستحبی و دستگیری از مستمندان را بعنوان وظیفه اسلامی مورد تأکیدقراردادند و فرمودند: حضور مردم در سیستم مالی جامعه یک انفاق واجب است. اما این مسأله نباید موجب قطع انفاقات مستحبی شود زیرا این امر خلاف اراده ی الهی است.آگاهی از نیازها و احتیاجات همسایگان و تلاش درجهت تأمین آنها وظیفه ی اسلامی هرفرد مسلمان است و در دوران حاکمیت اسلامی ما باید اینگونه ارتباطات را احیاءکنیم.
رهبر انقلاب اسلامی توسعه انفاق و نیکوکاری در جامعه را جزو ایمان مردم دانستند و با تأکید بر لزوم تبدیل آن بعنوان یک فرهنگ فرمودند: جامعه‌ی اسلامی باید پیوسته در حال تحول و دگرگونی بوده و رفتار و اخلاق اسلامی در آن عینیت داشته باشد که در این زمینه ارائه کمکهای خداپسندانه و انسان دوستانه به همنوعان نیازمند، دارای اهمیت زیادی است.
برپایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای عسگر اولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی گزارشی ازفعالیت‌های این کمیته را ارائه کرد و به تشریح اهداف و برنامه‌های کمیته امداد برای تأمین نیازهای افراد تحت پوشش این کمیته پرداخت.