• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/10/18

پیام در آستانه سالروز قیام مردم قم در 19 دی

در آستانه سالگرد قیام خونین 19 دی مردم قم، از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر گردید.
متن پیام که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد قیام خونین مردم قم قرائت گردید به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
سلام بر برادران و خواهران عزیز و مردم مؤمن و انقلابی و شجاع قم.
فرارسیدن نوزده دی ماه در هر سال خاطره‌ی یکی از مهمترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهنها زنده می‌کند. خاطره‌ای که هم تبیین‌کننده‌ی سمت و سوی اصلی انقلاب، و هم روشنگر نقش مردم عزیز و شریف قم است.
در چنین روزی بود که مردم قم اولین حرکت بزرگ مردمی بر ضد دستگاه فاسد و وابسته و ضد دین را، به راه انداختند. و برای دفاع از امام بزرگوار، در مقابل وابستگان به استکبار، سینه‌ی خود را سپر ساختند و جمعی از بهترین جوانان آنان در راه خدا شهید شدند. و این سر آغازی بود برای حرکت عظیم ملت ایران .
اکنون با گذشت بیست سال از آن روز ملت ایران شاهد بنیان رفیع جمهوری اسلامیست که مایه‌ی عزت اسلام و سربلندی ملت ایران در جهان و در تاریخ است.
امروز نیز اسلام و نظام اسلامی و ارزشهای والایی که شهیدان ما به عشق آن جان باختند، همچنان مورد بغض و عناد دشمنان است، و همچنان قدمهای ثابت و دلهای با ایمان را، به دفاع از این حقائق برمی‌انگیزد.
ملت ایران با مدد الهی و توجهات حضرت ولی الله الاعظم با شجاعت و هوشیاری و موقع شناسی خود توانسته است همه‌ی توطئه‌ها را تا کنون خنثی کند. و دشمنان چه جبهه‌ی استکبار و صهیونیسم و چه دشمنان حقیر و نوکر صفت داخلی را به عقب نشینی وادار کند.
از این پس نیز به همین نحو خواهد بود، و به فضل الهی با هوشیاری و موقع‌شناسی خود شجاعانه اقدام خواهد کرد و دشمن را مأیوس خواهد نمود.
از خداوند متعال دوام فضل و رحمتش بر ملت عظیم‌الشأن ایران و الطاف ویژه‌اش برای شما مردم قم را مسألت می‌نمایم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌
سید علی خامنه‌ای‌
18/10/76