• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/05/10

کتاب شب پانزدهم منتشر شد

کتاب "شب پانزدهم" از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانه کتابفروشی‌ها شد.

این کتاب شامل گزارش کامل دیدار شعرا با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، متن اشعار خوانده شده در این محفل ادبی و همچنین متن کامل بیانات معظم‌له در این نشست است که در 14 شهریور 1388 (15 رمضان 1430 هـ. ق) برگزار شده است.

در مقدّمه‌ی این کتاب چنین آمده: توجّه بنیانگذار راحل انقلاب اسلامی و رهبر معظّم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ادبیات و به‌ویژه به شعر، از اموری است که در کم و کیف تحوّل در شعر در ایران امروز مؤثّر بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نخستین سال رهبری خود، همه‌ساله یکی از شبهای مقارن با پانزدهم ماه مبارک رمضان را که مصادف با میلاد حضرت امام حسن مجتبی ( علیه‌السّلام) است به دیدار با شاعران متعهّد و متعلّق به انقلاب اسلامی اختصاص داده‌اند. شاعران در این دیدار شعر خوانده‌اند و رهبری نیز نکاتی را به کوتاهی یادآوری کرده‌اند. اثر حاضر مجموع شعرهایی است که در یکی از این «شبهای پانزدهم» خوانده شده و نکاتی است که از سوی مقام معظّم رهبری و بعضی از شاعران بیان شده است. این دفترها و این اشعار را می‌توان نمونه‌ای از شعر فارسی در ادبیات ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب کرد. اشعار گردآمده در این دفترها، سطح و سبک شعر را در این دوران نشان می‌دهد و مضامین اشعار، جهان‌بینی و جهت‌گیری شاعران را بیان می‌کند.

این کتاب توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در 138 صفحه به همراه فیلم دیدار و در شمارگان 5000 نسخه به قیمت 25000 ریال (به همراه فیلم دیدار 45000 ریال) منتشر شده است.

برای تهیه این کتاب با شماره تلفن 66410649-021 تماس حاصل فرمایید.