• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1386/10/25

دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران مراسم حج، ضمن تشکر صمیمانه از برگزاری باشکوه و عزت‌مندانه این مراسم تصریح کردند: استمرار برنامه‌های فرهنگی همراه با استفاده از همه‌ی امکانات، حج را به فرصتی مغتنم و بی‌بدیل برای معرفی ارزش‌های اسلام و انقلاب تبدیل می‌کند.
ایشان ظرفیت بالای موسم حج را برای کارهای معنوی و فرهنگی یادآور شدند و تأکید کردند: ارتباط گسترده‌تر با نخبگان حوزه، استفاده از هیأت‌های علمی و نویسندگان توانا، برنامه‌ریزی مستمر برای افق بلند‌مدت، ایجاد رشته‌ای مستقل در این زمینه و در نظر گرفتن ظرافت و ذائقه‌ی مخاطب، این ظرفیت را شکوفا می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش مجموعه‌ی دست‌اندرکاران حج برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم، ابراز امیدواری کردند که با هماهنگی موجود میان سازمان حج، بعثه و دستگاه اجرایی و دیپلماسی کشور، روند خدمات به حجاج و زائران بیت‌الله‌الحرام بیش‌از‌پیش بهبود یابد.
 
در این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی ری‌شهری -نماینده‌ی ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی-، ضمن بیان گزارشی از کنگره‌ی عظیم حج اعلام کرد: حجاج بیت‌الله‌الحرام اکنون حج را فریضه‌ای عبادی-سیاسی می‌دانند که حضور گسترده‌ی مسلمانان از نژادها و مذاهب مختلف در مراسم برائت از مشرکان نشانه‌ی آن است.
آقای خاکسار قهرودی -رئیس سازمان حج و زیارت- نیز گزارشی از تلاش‌ها، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌شده در این سازمان ارائه کرد.