• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1386/08/23

دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار کارگزاران فرهنگی و اجرایی حج تمتع، با تأکید بر لزوم رعایت انسجام اسلامی و محوربودن آن در مراسم حج امسال تصریح کردند: امروز مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام، وحدت و همدلی است و همه، اعم از کشور میزبان و حجاج کشورهای مختلف به‌ویژه حجاج ایرانی باید در جهت انسجام اسلامی و جلوگیری از بروز هرگونه زمینه‌ی اختلاف تلاش کنند.
ولیّ امر مسلمین از حج به عنوان هدیه‌ای الهی یاد کردند و با اشاره به خصوصیت بین‌المللی این فریضه افزودند: حج فرصتی کم‌نظیر برای مسلمانان به منظور شناخت آراء و افکار یکدیگر و بررسی مشکلات دنیای اسلام و تبادل نظر در این خصوص است.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سیاست دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و دودستگی میان مسلمانان، خاطرنشان کردند: تلاش‌ها و تبلیغات دشمنان به‌ویژه درباره‌ی نظام اسلامی تاکنون به نتیجه نرسیده است، زیرا جمهوری اسلامی ایران با برخوردی اسلامی بیشترین حمایت را از برادران اهل سنت خود در فلسطین و اتحاد شیعه و سنّی در عراق انجام داده است و در داخل کشور نیز برادران شیعه و سنّی در کنار یکدیگر با الفت و مهربانی زندگی می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم هوشیاری در قبال توطئه‌ی دشمنان افزودند: در حج امسال مسأله‌ی انسجام اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از دولت میزبان هم انتظار می‌رود همان دیدگاه‌هایی را که در خصوص لزوم وحدت مسلمانان و جلوگیری از بروز زمینه‌های اختلاف بیان می‌کند، در مرحله‌ی عمل نیز به اثبات برساند.
ایشان همچنین با توصیه به زائران ایرانی برای رعایت وحدت و انسجام اسلامی در مراسم حج، تأکید کردند: تحریک عواطف مذهبی و فراهم کردن زمینه‌ی اختلاف، گناه است و کسانی که این کار را انجام دهند، در واقع به برآورده‌شدن هدف سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند و در پیشگاه الهی نیز به‌شدت مؤاخذه خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم استفاده از فرصت کم‌نظیر حج تمتع را برای خودسازی شخصی و خودسازی ملی یادآور شدند و افزودند: روحانیان کاروان‌ها باید با زبان و عمل تلاش کنند تا زائران ایرانی بیشترین بهره را از برکات معنوی این فریضه‌ی الهی ببرند؛ ضمن آن‌که چهره‌ای سنجیده و خردمند از ملت ایران برای زائران دیگر کشورها ارائه شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زائران خانه‌ی خدا را به ادای اعمال حج و تلاوت قرآن همراه با تدبّر توصیه و خاطرنشان کردند: زائران مراقب باشند که برخی انگیزه‌های کوچک دنیایی، آنان را از برکات این مراسم عظیم معنوی محروم نکند.
ایشان همچنین از تلاش‌های نماینده‌ی ولیّ ‌فقیه و سرپرست زائران خانه‌ی خدا و رئیس سازمان حج و زیارت قدردانی کردند.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی ری‌شهری -نماینده‌ی ولیّ ‌فقیه و سرپرست زائران خانه‌ی خدا- با اشاره به تشکیل شورای راهبردی حج گفت: آموزش زائران از جمله اقداماتی است که شورای راهبردی حج در یک سال گذشته انجام داده است.
وی انتشار ۶۰۰ اثر به منظور اطلاع‌رسانی به زائران، آماده‌سازی طرح آموزش غیر حضوری زائران، برگزاری دوره‌های توجیهی روحانیان کاروان‌ها و راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی را از اقدامات بعثه‌ی مقام معظم رهبری برشمرد.
آقای خاکسار قهرودی -رئیس سازمان حج و زیارت- نیز در گزارشی از فعالیت‌های اجرایی برای عرضه‌ی تسهیلات لازم به ۱۰۲ هزار زائر ایرانی در قالب ۶۰۴ کاروان گفت: امسال بیشتر زائران ایرانی در مدینه در اطراف حرم نبوی استقرار خواهند یافت و به منظور آموزش زائران و آماده‌سازی آنان، نام‌نویسی در کاروان‌ها یک ماه زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است.