• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1386/02/27

دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران استان خراسان رضوی، پیشرفت و عزت ملت ایران را مرهون فداکاری، ایستادگی و از خودگذشتگی شهیدان و جانبازان و صبر و بردباری خانواده‌های آنان دانستند و تأکید کردند: یاد و خاطره‌ی شهیدان و ارزش‌هایی که آنان جان خود را در راه آن نثار کردند، نباید هیچ‌گاه به فراموشی سپرده شود و یکی از وظایف مهم مسئولان، زنده نگهداشتن حماسه و افتخارآفرینی شهیدان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که در رواق امام خمینی رحمة‌الله‌علیه در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السّلام برگزار شد، ارزش صبر و گذشت خانواده‌های شهیدان و جانبازان را در پیشبرد اهداف انقلاب، فقط با ارزش فداکاری شهدا درخور مقایسه دانستند و افزودند: جوانان این ملت که در دوران سخت دفاع مقدس با عزم راسخ، سینه‌ی خود را در مقابل دشمن سپر و متجاوز را از خاک کشور بیرون کردند، در واقع شکست‌ناپذیری، مقاومت و صلابت ملت ایران را به نمایش گذاشتند و جزء برترین‌های تاریخ کشور هستند.
ایشان خاطرنشان کردند: ایستادگی و عزم راسخ شهیدان و جانبازان موجب شده است که امروز هرگاه در تحلیل‌ها سخن از تعرض به ایران و مقابله با این ملت به میان می‌آید، افراد عاقل بگویند که نباید با ملت ایران شوخی و سرسختی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که اقتدار ملت ایران نتیجه‌ی رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهیدان است، افزودند: شهیدان با خون خود جامعه را زنده کرده‌اند و روحیه‌ی مقاوم جوانانی که سختی‌های پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، نتیجه و تأثیر خون شهداست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم حفظ این ذخیره‌ی گرانبها را یادآور شدند و تأکید کردند: مسئولان -اعم از مسئولان بنیاد شهید و دیگر دستگاه‌ها- و همچنین خانواده‌های شهدا نباید اجازه دهند لحظه‌ای از یاد و نام شهیدان غفلت شود.
ایشان با اشاره به برخی تلاش‌ها در سال‌های گذشته برای کمرنگ کردن ارزش شهدا و شهادت و ایجاد تردید در آن و به نتیجه نرسیدن این تلاش‌ها، خاطرنشان کردند: اگر جوانان رزمنده در دوران دفاع مقدس همانند کوه در مقابل تجاوز دشمن نمی‌ایستادند، امروز همان فجایعی بر سر مردم ایران می‌آمد که اشغالگران بر سر مردم مظلوم عراق می‌آورند.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا با مضامین قوی در سراسر کشور و همچنین انتشار کتاب‌های مربوط به خاطرات شهدا افزودند: افتخارآفرینی شهدا و جانبازان باعث شد تا شعار و داعیه‌ی ملت ایران مبنی بر ایستادگی در برابر نظام سلطه و مخالفت با تقسیم دنیا به سلطه‌پذیر و سلطه‌گر، عملی و الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزاده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اقدام سلطه‌گران برای سلطه بر کشورهای دیگر و همچنین تسلیم‌شدن کشورهای سلطه‌پذیر در مقابل سلطه، هر دو غلط است و ملت‌ها باید با حفظ هویت، منافع و منابع خود مانع از سلطه‌ی سیاسی و فرهنگی سلطه‌گران شوند.
ایشان افزودند: ملت ایران امروز اثبات کرده که می‌توان مقابل سلطه‌ی قدرت‌های سلطه‌گر ایستاد و هیچ فردی در کشور نمی‌تواند بر خلاف هویت و منافع ملی حرکت کند و اگر حزب، جریان، گروه و یا جناحی بخواهد بر خلاف این مسیر حرکت نماید، مردم با آن مقابله خواهند کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مهم‌ترین وظیفه‌ی بنیاد شهید را تلاش برای تأمین رفاه مادی، معنوی و اخلاقی خانواده‌های معظم شهدا بیان کردند.
 
در آغاز این دیدار، آقای رجبعلی دهنوی -پدر سه شهید و دو جانباز- و همچنین فرزند شهید هادی پیروزمند در سخنانی ضمن تأکید بر لزوم حراست از خون شهیدان و ادامه‌ی راه آنان به بیان احساسات خود پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در این مراسم با شماری از جانبازان و خانواده‌های شهیدان به طور جداگانه دیدار کردند و آنان را مورد تفقّد قرار دادند.