• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1386/02/18

دیدار رئیس‌جمهور تاجیکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهور تاجیکستان، همبستگی بیشتر کشورهای فارسی‌زبان را عاملی برای تقویت توانایی درونی این کشورها دانستند.
ایشان با یادآوری پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی میان ایران، تاجیکستان و افغانستان افزودند: توانایی ذاتی و درونی ملت‌ها، عامل اصلی پیشرفت و اقتدار آن‌هاست و همبستگی کشورهایی که از لحاظ دین، فرهنگ و تاریخ و تمدن، اشتراکات فراوان دارند، باعث افزایش توانایی درونی آن‌ها خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دین مبین اسلام را زمینه‌ساز وحدت کشورهای اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر وحدت جهان اسلام محقق شود، امت اسلامی از توانایی درونی عظیمی برای پیشرفت و توسعه و ارتقای جایگاه جهانی بهره‌مند خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به زمینه‌های فراوان گسترش روابط میان ایران و تاجیکستان افزودند: تاجیکستان قطعه‌ای جداناپذیر از فرهنگ ایران و تقویت مناسبات با ملت دوست و برادر تاجیکستان، جزء سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.
 
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور تاجیکستان پیشرفت، شکوفایی و توانایی جمهوری اسلامی ایران را باعث افتخار همه‌ی ملت‌های مسلمان خواند.
آقای امامعلی رحمان افزود: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی نمی‌خواهند مناسبات کشورهای منطقه و جهان اسلام با ایران گسترش یابد، اما پیشرفت‌ها و سیاست‌های وحدت‌بخش ایران برای منطقه و جهان اسلام، مغتنم و غرورآفرین است.
رئیس‌جمهور تاجیکستان با ابراز خرسندی و تشکر فراوان از افزایش سرمایه‌گذاری و طرح‌های ایرانیان در این کشور افزود: افزایش بیشتر مناسبات تجاری و به‌ویژه اتصال سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان از طریق خط آهن، منافع فراوانی را برای آسیای مرکزی و حتی چین در دسترسی به خلیج فارس و آب‌های آزاد به همراه خواهد آورد.