• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1385/08/02

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر انقلاب

مردم مؤمن و موحد ایران به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش نماز عید سعید فطر را امروز با شکوه هرچه تمام در سراسر کشور اقامه کردند.
در اوج این عبادت و شکرگزاری ملی صدها هزار نفر از مردم تهران نماز عید سعید فطر را با معنویتی مثال‌زدنی و به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی به جای آوردند.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز با تبریک عید بزرگ فطر به امت اسلامی و به‌ویژه ملت شریف ایران، ماه رمضان امسال را ماه ظهور و بروز طراوت و نشاط ملت ایران در عرصه‌های مختلف معنوی و سیاسی برشمردند و آحاد مردم را به حفظ دستاوردهای این ماه مبارک و تقویت ارتباط با پروردگار توصیه کردند.
ایشان راهپیمایی پرشکوه و سراسری روز جهانی قدس را جلوه‌ای از طراوت و نشاط سیاسی مردم ایران برشمردند و افزودند: خروش و فریاد رسای ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به فضل الهی در جهان اسلام و بسیاری از دیگر مناطق جهان تکرار شد که پیروزی حزب‌الله لبنان در این طراوت روحی و سیاسی امت اسلام، تأثیر مخصوصی داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماه رمضان امسال را در پرتو حضور به‌یادماندنی مردم به‌ویژه جوانان در مجالس دعا و توسل و احیاء، ماهی بسیار باصفا خواندند و خاطرنشان کردند: حضور همه‌ی قشرهای مردم با هر سلیقه و ظاهر در مراسم مختلف معنوی نورانیت خاصی به دل‌ها به‌خصوص به جوانان بخشیده است که این نعمت بسیار بزرگ را باید با تقویت ارتباط با پروردگار استمرار بخشید و آن را دستمایه‌ی پیشرفت و موفقیت در عرصه‌های مختلف قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌ی دوم نماز با تبیین اهمیت فراوان انتخابات همزمان مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی، آحاد مردم را به حضور پرشور در این رویداد بزرگ فراخواندند.
ایشان انتخابات مجلس خبرگان از لحاظ اهمیت و حساسیت بی‌نظیر دانستند و با اشاره به انتخاب رهبر و نظارت بر رهبر به عنوان دو وظیفه‌ی اصلی و منحصر‌به‌فرد مجلس خبرگان افزودند: در هنگام فقدان رهبری، اگر مجلس خبرگانِ آماده و بصیر و مورد اعتماد ملت وجود نداشته باشد، چنان گِرهی در دستگاه مدیریت کشور به وجود می‌آید که با هیچ سر انگشتی باز شدنی نیست و این واقعیت نشان‌دهنده‌ی اهمیت مجلس بی‌بدیل خبرگان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش مستمر دشمنان را برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات خبرگان یادآور شدند و افزودند: مردم هوشیار ایران در دوره‌ی قبلی انتخابات خبرگان با حضور قوی و پر‌شور خود نقشه‌های دشمنان و تبلیغات رادیوهای بیگانه را بی‌ثمر گذاشتند و در این دوره نیز با شور و بصیرت کامل و از روی احساس وظیفه و تکلیف در این انتخابات بسیار مهم شرکت می‌کنند و مجلسی مستحکم و مقتدر را تشکیل می‌دهند، چرا که هر قدر مجلس خبرگان قوی‌تر، معتمدتر، پر‌بصیرت‌تر و پایدارتر باشد، مصالح ملت و آینده‌ی کشور بیشتر تضمین می‌شود.
ایشان شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز انتخاباتی مهم و مظهر مردم‌سالاری دانستند و افزودند: مسئولان باید همه‌ی تلاش خود را به‌ کار گیرند تا انتخابات خبرگان و شوراهای اسلامی، سالم، کامل، بی‌عیب و نقص و بدون حرف و حاشیه برگزار شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم آرامش در فضای انتخاباتی کشور، نامزدها، گروه‌ها، جناح‌ها و دست‌اندرکاران تبلیغات انتخاباتی را به پرهیز از برخوردهای تخریبی فراخواندند و افزودند تبلیغات در حد متعارف و بدون اسراف لازم است، اما تخریب و اهانت که جزو رسوم زشت انتخابات در برخی کشورهای غربی است، نباید صورت پذیرد تا مردم در فضایی آرام و با شناخت کافی، نامزدهای خود را در مجلس خبرگان و شوراها انتخاب کنند.
ایشان در بخش دیگری از خطبه‌ی دوم نماز عید سعید فطر، سرشماری عمومی را که از ششم آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، رویدادی مهم خواندند و با اشاره به تأثیر تعیین‌کننده‌ی آمار و اطلاعات صحیح در برنامه‌ریزی‌ها افزودند: هرقدر مردم در سرشماری عمومی همکاری بیشتری کنند و اطلاعات دقیق‌تری جمع‌آوری شود، امکان موفقیت برنامه‌های آبادانی و سازندگی کشور بیشتر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین وحدت و اتحاد را نیاز مبرم امت اسلام به‌ویژه در فلسطین، عراق و لبنان دانستند و تأکید کردند: وحدت تنها راه حل مشکلات منطقه است.