• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1385/06/27

دیدار دست اندرکاران ستاد اقامه نماز با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران ستاد اقامه‌ی نماز، نماز را ستون اصلی تدین فردی و دینداری عمومی ملت‌ها و عامل حیاتی تشکیل یک جامعه‌ی دینی برشمردند و با استناد به آیات قرآنی و احادیث معصومین علیه‌السلام خاطرنشان کردند: نماز، قوام و مایه‌ی استمرار توجه به پروردگار است و هرقدر برای ترویج و ارتقای کیفی اقامه‌ی آن تلاش شود، کافی نیست.
ایشان انگیزه‌ی درونی و استمرار جهت‌گیری صحیح را دو عامل اصلی تلاش برای اقامه‌ی جامعه‌ی توحیدی و احقاق حق و عدالت دانستند و تأکید کردند: این دو عامل مهم -یعنی برای خدا حرکت کردن و همواره رضایت پروردگار را هدف قرار دادن- در نماز خلاصه شده است.
رهبر انقلاب ترویج نماز، تبیین اهمیت این واجب الهی برای آحاد مردم و ترویج فرهنگ توجه و حضور قلب در نماز را وظایف اصلی ستاد اقامه‌ی نماز خواندند و با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف با این ستاد خاطرنشان کردند: تحقق این اهداف، پایه‌های یک حرکت عظیم جهانی را که نظام اسلامی ستون مستحکم آن است، تقویت می‌کند.
ایشان با تشکر صمیمانه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی -رئیس ستاد اقامه‌ی نماز- علمای محترم و همه‌ی دستگاه‌هایی که در امر اقامه‌ی نماز همکاری می‌کنند، استمرار تلاش‌های این ستاد را ضروری خواندند و افزودند: در ترویج فرهنگ نماز باید از همه‌ی ابزارهای مفید تبلیغاتی استفاده کرد.
رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از سخنانشان با ابراز تأسف عمیق از سخنان پاپ درباره‌ی اسلام، به عکس‌العمل بحق جهان اسلام در قبال این سخنان اشاره کردند و افزودند: جنبه‌ی اول این سخنان، تهمت‌هایی است که به اسلام زده شده و جنبه‌ی دوم و مهم‌تر آن، کمک این‌گونه سخنان به سیاست‌های سلطه‌گران جهانی برای ایجاد بحران مذهبی میان مسلمانان و مسیحیان است.
ایشان تصریح کردند: اتهام بی‌توجهی اسلام به عقلانیت، مانند انکار کردن نور خورشید است، چرا که در هیچ کتاب آسمانی به اندازه‌ی قرآن، بر تعقل و تدبر تأکید نشده است و تمدن درخشان علمی امت اسلام نیز بر پایه‌ی توجه به توصیه‌های اسلام در باب اهمیت تعقل و علم و تدبر شکل گرفت.
ایشان با اشاره به بخش دیگری از سخنان پاپ درباره‌ی جهاد در اسلام افزودند: این کمال بی‌انصافی است که کسی مسأله‌ی‌ جهاد در اسلام را نفهمد و آن را بد معرفی کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جهاد اسلامی برای تحمیل عقیده بر دیگران نیست، بلکه مبارزه‌ی آزادی‌بخش ملت‌ها با قدرت‌هایی است که انسان‌ها را به بردگی می‌کشانند.
ایشان با اشاره به آیات قرآن و سخنان ائمه علیهم‌السلام درباره‌ی ضرورت برخورد تکریم‌آمیز مسلمانان با کسانی که عقاید دیگری دارند، افزودند: از لحاظ اسلام، انسان‌ها به علت انسان‌بودن، شایسته‌ی برخورد صحیح و تکریم‌آمیز هستند و چگونه است که با وجود این آیات صریح و متعدد، اسلام به برخورد خشونت‌آمیز متهم می‌شود!؟
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جنبه‌ی مهم‌تر سخنان بسیار تأسف‌انگیز پاپ، سیاست‌های استکباری پشت پرده‌ی این‌گونه اظهارات، یعنی کمک به بحران‌آفرینی مذهبی، قرار‌دادن پیروان مذاهب مختلف در مقابل یکدیگر و جلوگیری از همکاری ملت‌ها و پیروان مذاهب الهی است.
ایشان با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد بدبینی و کینه‌ورزی میان مسلمانان و مسیحیان، زشت جلوه‌دادن چهره‌ی اقلیت‌های مسلمان در غرب و ایجاد بهانه‌ی حمایت از تروریسم برای سرکوب جوامع اسلامی خاطرنشان کردند: زورگویان جهانی، ادامه‌ی حیات خود را در گرو بحران‌آفرینی مذهبی در جامعه‌ی بین‌المللی می‌دانند و پاپ با سخنان خود، عملاً به این سیاست‌ها کمک کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته گمان می‌رود پاپ در این زمینه فریب خورده و توجه نکرده است که پشت سر این‌گونه سخنان چه مقاصد و اهدافی دنبال می‌شود.
ایشان با اشاره به یکی از دیدارهای خود با یکی از مقامات اروپایی در چند سال پیش افزودند: این شخص در آن دیدار به جنگ میان مسیحیان و مسلمانان اشاره کرد که بنده بسیار تعجب کردم، اما وقتی که ماجرای برج‌های نیویورک روی داد و رئیس‌جمهور امریکا از جنگ صلیبی سخن گفت و سپس این پروژه‌ی امریکایی-صهیونیستی با حمله به عراق شروع شد، معنای حرف آن مقام اروپایی که در حمله‌ی به عراق نیز دخالت مستقیم داشت، کاملاً روشن شد و مشخص گردید که سران استکبار از قبل حلقه‌های این توطئه‌ی امریکایی-صهیونیستی را مشخص کرده بودند.
ایشان ماجرای کاریکاتورهای اهانت‌آمیز و سخنان توهین‌آمیز برخی سیاسیون و مطبوعات آمریکایی و اروپایی درباره‌ی اسلام را حلقه‌های مختلف توطئه‌ی راه‌اندازی جنگ صلیبی برشمردند و افزودند: سخنان پاپ تازه‌ترین حلقه‌ی این ماجراست.
رهبر انقلاب افزودند: ما از بوش توقعی نداریم، چرا که برای قدرت‌ها و کمپانی‌های غارتگر جهانی کار می‌کند، اما این سخنان از یک مقام ارشد روحانی مسیحی بسیار مایه‌ی تأسف و تعجب است.
ولی امر مسلمین مسلمانان جهان را به توجه به سیاست‌های پشت پرده‌ی سخنان پاپ فراخواندند و افزودند: در این قضیه هم شیطان بزرگ مشغول نقش‌آفرینی است و همه توجه کنند که جهت حمله و اعتراض باید متوجه کسانی باشد که از این سخنان غیر منصفانه‌ی پاپ نفع می‌برند و با استفاده از آن، سیاست‌های مستکبرانه‌ی خود را دنبال می‌کنند.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی -رئیس ستاد اقامه‌ی نماز- با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز گزارشی از عملکرد این ستاد بیان کرد.