• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/12/08

دیدار وزیر کشور و استانداران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  امروز در دیدار وزیر کشور و استانداران، از استانداران به عنوان رئیس دولت در هر استان نام بردند و با اشاره به آمادگی عمومی و روحیه‌ی همراه با نشاط، خوش‌بینی و امید در مردم به دلیل شعارها و برنامه‌های دولت جدید و تعامل مردمی رئیس‌جمهور محترم، تأکید کردند: استانداران مردان خدمت هستند و باید در صحنه‌ی عمل  همه‌ی همت و تلاش خود را برای خدمت به مردم و جلب رضایت آنان به کار گیرند و هیچ‌گاه از کار برای مردم خسته نشوند.
ایشان با تأکید بر این‌که استانداران مسئول امور اجرایی و پیشرفت یا عدم پیشرفت کارها هستند و باید از همه‌ی ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کنند، افزودند: استانداران باید با استفاده از شرایط کنونی  امیدواری و اعتماد مردم و آمادگی آنان برای خدمت و با روحیه‌ای مردمی و متواضعانه و مخلصانه تلاش کنند تا حداکثر کار و خدمت‌رسانی انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی  سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت و رفتن آنان به میان مردم و شنیدن مسائل از زبان آنان را کاری بسیار خوب و تأثیرگذار دانستند و خاطرنشان کردند: باید میان رسیدگی به امور فوری مردم و کارهای بلندمدت تعادل ایجاد شود و مانند برخی دوره‌ها به بهانه‌ی کارهای زیربنایی، از مشکلات جاری و فوری مردم غفلت نشود.
ایشان لزوم مراقبت معنوی، به‌کارگیری نیروهای مخلص و با‌کفایت و در‌نظر‌گرفتن سند چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه‌ی پنج‌ساله را به عنوان اهداف اساسی نظام یادآور شدند و خاطرنشان کردند: در مسیر خدمت به مردم نباید مرعوب دشمن شد، زیرا اگر ما بر خط مستقیم و اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی استقامت ورزیم، دشمن کاری از پیش نخواهد برد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر این‌که به دلیل تعارض معیارهای نظام اسلامی با خواست‌های قدرت‌های سلطه‌گر، همواره نظام جمهوری اسلامی ایران در ۲۷ سال گذشته با چالش پیش‌بینی‌شده‌ای مواجه بوده است، افزودند: نظام اسلامی با معیارهای گرایش به دین خدا و معنویت، عدالت بین‌المللی، کرامت قائل‌شدن برای انسان‌ها و تن‌ندادن به قدرت‌طلبی و زیاده‌خواهی سلطه‌گران جهانی بر سر کار آمده است، بنابراین چالش نظام اسلامی با زورگویان عالم تا زمانی که آنان مأیوس شوند ادامه خواهد داشت.
ایشان در همین خصوص افزودند: در این چالش، هدف قدرت‌های سلطه‌گر و به‌ویژه امریکا، ایجاد اختلاف و ناامنی، متوقف‌کردن حرکت علمی کشور و موج خدمت‌رسانی به مردم، سرگرم‌کردن دولت به جدال‌های بی‌فایده‌ی سیاسی و جناحی، گرفتن امید از مردم و بی‌نشاط کردن آنان و ایجاد خلل در اعتماد و ایمان مردم به شعارها و مسیر حرکت نظام اسلامی است، بنابراین باید در برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی مسائل در سطح کلان و استانی در نقطه‌ی مقابل خواست‌ها و تلاش‌های سلطه‌گران جهانی حرکت شود.
مقام معظم رهبری  با تأکید بر این‌که قدرت علمی  راز پیشرفت و اقتدار سیاسی، نظامی و روحیه‌ای هر کشور است، خاطرنشان کردند: این حرکت خوب علمی که در کشور آغاز شده و نتایج قابل ملاحظه و چشمگیری هم داشته، باید با شتابی دوچندان ادامه یابد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اوضاع عراق، هدف آمریکا را ایجاد اختلاف و ناامنی و ناکارآمد نشان‌دادن دولت برآمده از مردم دانستند و تأکید کردند: آمریکایی‌ها در عراق در جهت ایجاد جنگ قومی و مذهبی تلاش می‌کنند که حادثه‌ی فاجعه‌آمیز سامرا نمونه‌ای از آن است.
ایشان این‌گونه حوادث و اقدام برخی نشریات غربی را در اهانت به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله را یک نوع و جنس ارزیابی کردند و افزودند: آنان قصد داشتند در سایه‌ی ایجاد هیجان در میان مسلمانان، اهداف خود را پیش ببرند، اما شکست خوردند، زیرا قضیه‌ی تصاویر توهین‌آمیز به احساس نفرت دنیای اسلام از استکبار تبدیل و ماجرای سامرا نیز به وحدت شیعه و سنّی در عراق و در بسیاری از نقاط اسلام منجر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به بیداری جهان اسلام، لزوم حفظ این بیداری و روشنگری بیش‌از‌پیش افکار عمومی مسلمانان را درباره‌ی توطئه‌های دشمنان یادآور شدند و تصریح کردند: امروز دولت عراق مظهر شکست سیاست‌های امریکا در خاورمیانه است، زیرا امریکا درصدد روی کار آمدن یک دولت طرفدار خود بود، اما اکنون دولتی اسلام‌گرا و پیرو نظر مرجعیت تشکیل شده است. به همین دلیل آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در کار این دولت اخلال ایجاد کنند، اما با هوشیاری مردم و مسئولان عراق، توطئه‌ی آن‌ها ناکام خواهد ماند.
 
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی  آقای پورمحمدی -وزیر کشور- ضمن ارائه‌ی گزارشی از حوزه‌ی کاری وزارت کشور و استانداران در بخش‌های مسائل سیاسی، امنیتی، عمرانی و شهرداری‌ها، حوادث غیر مترقبه و حوزه‌ی شوراها و اجتماعی گفت: وزارت کشور در خصوص مسائل مختلف این بخش‌ها -از جمله اصلاح قانون انتخابات، مسائل قومی، تقسیمات کشوری، امنیت مرزها، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، کاهش تصدی‌گری دولت در امور شهری، حمل‌و‌نقل شهری و کنترل جمعیت- مطالعات کارشناسانه‌ی جامعی انجام داده که در برخی موارد طرح‌هایی اجرا شده و در موارد دیگر طرح‌هایی در دست تهیه است.