• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/08/30

دیدار فاتحین قله اورست با رهبر انقلاب

بانوان فاتح قله‌ی اورست و دیگر اعضای تیم کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران امروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند و ایشان ضمن باعظمت توصیف‌کردن این حرکت ارزشمند بانوان و جوانان ایرانی افزودند: این کار بزرگ، ترسیم‌کننده‌ی چهره‌ی واقعی امروز ایران یعنی سرزنده بودن و رشد و پیشرفت ملت به‌ویژه جوانان در عرصه‌های علمی، فنی، تجربی و سیاسی با اتکاء بر خدا و تکیه بر توانایی‌های داخلی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: انسان واقعاً احساس افتخار می‌کند از این‌که زنان جوان و باایمان ما یک‌چنین حرکت عظیم و ارزشمندی می‌توانند به وجود بیاورند و برای جامعه‌ی ایرانی مایه‌ی افتخار شوند. از شنیدن خبر صعود خانم‌ها به ارتفاع بیش از هشت هزار متری در حالی که پرچم «یا فاطمةالزهرا» دستشان بود، افتخار کردم.
ایشان حضور زن شجاع و مسلمان ایرانی در غربت کوهستان و غلبه بر طبیعت سخت و یخ‌زده در ارتفاع بیش از هشت هزار متری را نشان از اراده‌ای پولادین و عزمی راسخ دانستند و افزودند: این حرکت بزرگ در واقع نمایش‌دهنده‌ی قابلیت‌های یک ملت و تبلیغ عینی آن برای جهانیان است که دستگاه‌های تبلیغی به‌ویژه صداوسیما باید حق آن را ادا نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  تقویت اراده در سطوح متوسط جامعه و تشویق مردم به‌ویژه جوانان به اعتماد‌به‌نفس، کار دسته‌جمعی و توکل به خدا را از دیگر ویژگی‌های این کار بزرگ برشمردند و خاطرنشان کردند: تشویق عمومی به ورزش از دیگر ابعاد این حرکت است که می‌تواند در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.
ایشان در پایان همه‌ی مردم را به ورزش و حفظ سلامت خود و استفاده از طبیعت کوهستان توصیه کردند و افزودند: دستگاه‌های مسئول با بستر‌سازی مناسب، امکانات لازم را برای تشویق مردم به ورزش‌هایی همچون کوهنوردی فراهم نمایند.
 
در این دیدار، آقای علی‌آبادی -معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی- با تأکید بر این‌که موضوع فرهنگ یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان است، از عنایت مقام معظم رهبری به ورزشکاران و قهرمانان ملی تشکر کرد.
آقای آقاجانی -رئیس فدراسیون کوهنوردی- نیز در این دیدار، از صعود بانوان کوهنورد و دیگر اعضای تیم کوهنوردی در نهم خرداد سال جاری به قله‌ی اورست و شرایط بسیار سخت جوی و طبیعی در هنگام صعود گزارشی ارائه داد.