• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/06/31

دیدار جمعی از پیشکسوتان و خاطره‌گویان دفاع مقدس با رهبر انقلاب

همزمان با نخستین روز از هفته‌ی دفاع مقدس، جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و خاطره‌گویان دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی امروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
در این دیدار، ضمن نمایش تصاویری از دوران دفاع مقدس، برخی افراد حاضر در این تصاویر به بیان لحظات ثبت‌شده پرداختند. همچنین چند تن از خواهران و برادران رزمنده و آزاده خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دوران اسارت بیان کردند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار طی سخنانی، از دوران دفاع مقدس به عنوان آیینه‌ی تمام‌نمای ظرفیت‌های ملت ایران در ابعاد مختلف یاد و خاطرنشان کردند: باید حماسه‌ی شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسل‌های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی‌های این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند.
مقام معظم رهبری با قدردانی از دست‌اندرکاران دفتر ادبیات و هنر مقاومت، ثبت وقایع دوران دفاع مقدس و بیان خاطرات آن دوران را اقدامی بسیار برجسته و بااهمیت خواندند و افزودند: بنیان‌گذار حفظ وقایع و حوادث مهم با ادبیات و هنر، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بودند که آن حضرت و همچنین امام سجاد علیه‌السلام با سخنان روشنگرانه، شیوا و نافذ خود باعث ماندگاری حادثه‌ی عاشورا در تاریخ شدند.
ایشان آثار هنری بزرگ دنیا را مربوط به دوران مقاومت و فداکاری ملت‌ها و کارهای بزرگ آن‌ها دانستند و با تأکید بر این‌که دوران دفاع مقدس بسیار فراتر از یک رویداد معمولی بود، تصریح کردند: برای ثبت وقایع این دوران و انتقال آن به نسل‌های آینده با استفاده از ظرفیت‌های هنری و ادبی کشور، باید هر اندازه که نیاز است، سرمایه‌گذاری شود و این کار باجدیت ادامه یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوران تحمیل فشارها و سختی‌ها بر ملت‌ها را دوران بروز استعدادها و ظرفیت‌ها برشمردند و با اشاره به آشکارشدن ظرفیت‌های علمی و معنوی کشور در دوران دفاع مقدس تأکید کردند: پیشرفت‌های علمی کنونی کشور در عرصه‌های مختلف، نتیجه‌ی دوران تحریم اقتصادی و فشارهای سیاسی زمان جنگ است. لذا ملت ایران را نباید از تحریم اقتصادی و تهدیدهای سیاسی ترساند.
 
در ابتدای این دیدار، آقای مرتضی سرهنگی -مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری- ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های این دفتر گفت: برای ثبت وقایع و حماسه‌های دوران دفاع مقدس و بیان چهره‌به‌چهره‌ی خاطرات آن دوران، تاکنون در طی سیزده سال ۱۴۲ مراسم شب خاطره برگزار و صدها جلد کتاب نیز نگارش شده است.