• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/03/25

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم، انتخابات ریاست‌جمهوری را لحظه‌ی بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در جامعه خواندند و با اشاره به آمادگی و شور انتخاباتی ملت برای استفاده از حق تعیین سرنوشت خویش و ادای تکلیف شرعی شرکت در انتخابات افزودند: ملت آگاه ایران، روز جمعه برای صیانت کشور، حفظ منافع خود و تزریق خون تازه در رگ‌های نظام استوار اسلامی به پای صندوق‌های رأی می‌آید و نقشه‌ی دشمنان خبیث را برای کمرنگ‌کردن حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری خنثی می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه را روز حضور و اظهار هویت ملت بزرگ ایران خواندند و با اشاره به میدان گسترده‌ای که برای انتخاب انواع سلایق مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به وجود آمده است، افزودند: به برکت مردم‌سالاری حقیقی موجود در نظام اسلامی، هیچ‌کس -نه رهبری، نه دولت و نه احزاب و گروه‌ها- نمی‌توانند برای انتخاب فرد خاصی به مردم امر و نهی کنند؛ بلکه این مردم هستند که با تحقیق و مطالعه و مشورت هر فردی را که به نظرشان صالح‌تر می‌رسد، انتخاب می‌کنند و به علت نیت خیرشان و تلاش برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی از اجر و پاداش الهی نیز بهره‌مند می‌شوند.
ایشان با انتقاد از کسانی که با تکرار حرف رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی، ملت ایران را در حال آموختن دموکراسی می‌دانند، افزودند: دشمن این حرف‌ها را برای تحقیر ملت بزرگ ایران بر زبان می‌آورد و متأسفانه کسانی که پس از انقلاب بارها شاهد حضور آزادانه، مؤمنانه و پرشور و آگاهانه‌ی ملت در انتخابات مختلف بوده‌اند، همین حرف‌های ظالمانه را تکرار می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب مردم‌سالاری در نظام اسلامی را شفاف و همگانی برشمردند و با اشاره به مشکلات عمیق و محدودیت‌های آشکار و پنهان دموکراسی در کشورهای غربی خاطرنشان کردند: در بسیاری از کشورهایی که داعیه‌ی دموکراسی دارند، مردم در انتخاباتی حزبی به کسانی رأی می‌دهند که در برخی مواقع فقط نام او را آن هم در دوران تبلیغات شنیده‌اند، اما در ایران هیچ حزبی قادر نیست مردم را به این‌گونه رأی‌دادن مجبور کند.
ایشان در همین زمینه افزودند: البته برخی افراد تلاش می‌کنند با تحقیر احساسات عمومی و عوام‌گرایی‌خواندن این احساسات پرشور، به احزاب نقشی همچون احزاب امریکا و برخی کشورهای اروپایی بدهند تا چند مسئول حزبی با بده‌بستان‌های سیاسی و اقتصادی به جای عموم مردم تصمیم بگیرند و ملت هم چشم‌بسته به فرد مورد نظر آنان رأی بدهند، اما این نقشه تاکنون در ایران موفق نبوده و نخواهد بود.
رهبر معظم انقلاب حضور مردم در صحنه را سد مستحکمی در مقابل تعرض دشمنان خواندند و با اشاره به تلاش چندین ماهه‌ی استکبار برای بی‌رونق کردن انتخابات ریاست‌جمهوری افزودند: بر خلاف انتظار دشمنان ملت، گمانه‌زنی‌های آن‌ها نیز نشان می‌دهد که اکثر مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. به همین علت دشمن دستپاچه و ناراحت است.
ایشان حمایت مردم از نظام اسلامی را مهم‌ترین عامل ناکامی‌های زورگویان جهانی در مقابل جمهوری اسلامی ایران برشمردند و افزودند: ملت ایران روز جمعه نیز با حضوری همگانی و واضح‌تر از همیشه به جمهوری اسلامی به قانون اساسی و مواد غیر قابل تغییر قانونی اساسی -یعنی اسلام و ارزش‌های اسلامی- رأی می‌دهد و از نظام خود و قانون اساسی دفاع می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را در ذات خود حادثه‌ای شیرین و میدان تجلی رأی و اراده‌ی قشرهای مختلف مردم دانستند و با یادآوری تلاش‌های مذبوحانه‌ی دشمنان -از جمله انفجارهای اخیر- برای تلخ‌کردن فضای انتخابات تأکید کردند: افتخار ملت ایران و نظام اسلامی در این است که انتخابات بر خلاف برخی کشورها همیشه در نهایت امنیت و آرامش کامل برگزار می‌شود و اکنون نیز آحاد مردم به‌خصوص دست‌اندرکاران ستادهای انتخاباتی نامزدها باید به‌دقت و کاملاً مراقب باشند با تخریب نامزدها و تعرض به یکدیگر به طرح دشمن برای تلخ‌کردن فضای انتخاباتی کمک نکنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به کدورت‌هایی که ممکن است به علت طرفداری از کاندیداهای مختلف حتی در میان دوستان و نزدیکان به وجود آید، افزودند: همه‌ی این کدورت‌های احتمالی باید روز جمعه پایان یابد، چرا که هرکس با رأی مردم انتخاب شود، رئیس‌جمهور همه‌ی مردم خواهد بود؛ چه کسانی که به او رأی داده‌اند، چه افرادی که به دیگر کاندیداها رأی داده‌اند و چه کسانی که به علل مختلف فرصت شرکت در انتخابات پیدا نکرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور ۸ نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری افزودند: هرکدام از این ۸ نفر رئیس‌جمهور شد، همه موظفند با او همدلی و همکاری کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هرکس که شورای نگهبان او را تأیید کرده، مهر صلاحیت به او زده و مردم اکنون در تلاشند فردی را که به نظرشان صالح‌تر است، انتخاب کنند.
ایشان با تأکید بر لزوم پیگیری مردم از رئیس‌جمهور جدید برای تأمین مطالبات ملت افزودند: بنده نیز مانند همیشه مطالبات مردم و نظام از مسئولان را به طور مستمر پیگیری خواهم کرد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به خسته‌شدن مردم از اختلافات و دعواهای سیاسی افزودند: کارهای زیادی در کشور انجام شده، اما مشکلات فراوانی مانده است که مردم منتظرند حل شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وظایفی که اسلام و قانون اساسی در ریشه‌کن کردن فساد و تبعیض و رسیدگی جدی به قشرهای مستضعف و محروم بر دوش مسئولان گذاشته است، تأکید کردند: مردم منتظرند رئیس‌جمهور جدید با پرهیز از دعواهای لفظی در میدان کار و عمل وارد شود و با انتخاب همکاران مؤمن به حق مردم و مؤمن به نظام، حل مشکلات مردم را به عنوان اولین وظیفه و اولویت اساسی خود دنبال کند.
ایشان همچنین با تأکید بر لزوم صیانت از آراء فردفرد مردم، مسئولان وزارت کشور و ناظران شورای نگهبان را به مراقبت جدی از آراء ملت توصیه کردند و افزودند: آراء مردم امانت الهی است و باید کاملاً محفوظ بماند.
رهبر معظم انقلاب با ابراز امیدواری فراوان و اطمینان به فضل الهی افزودند: از خداوند مسألت می‌کنیم ملت را در حرکتی که خیر و صلاح آن‌ها در آن است، یاری نماید و آن‌چه را مایه‌ی عزت، صیانت و رفع مشکلات ملت است، پیش آورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار همچنین با تبریک ایام ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، از آن حضرت به عنوان یک شخصیت دارای ابعاد مختلف و الگوی واقعی زن و مرد مسلمان یاد کردند و افزودند: زینب کبری سلام‌الله‌علیها ضمن آن‌ که با عظمت روحی خود، همه‌ی شکوه و حشمت‌های ظاهری دستگاه ظلم و جور آن زمان را وادار به خضوع و تسلیم کرد، با عقل، متانت، قدرت، شجاعت، شور و احساس عاطفی، صراحت زبان و همچنین عواطف مادرانه و خواهرانه‌ی خود، یک الگوی کامل است که اسلام به بشریت و مسلمانان عرضه کرد و این بانوی بزرگوار با چنین شخصیتی توانست نقشی استثنایی ایفا کند.
ایشان ویژگی‌های حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را تشخّص و منزلت واقعی زن دانستند و با تأکید بر این‌که جوامع مادی غرب از چنین الگوی کاملی بی‌بهره و از درک منزلت واقعی زن عاجز هستند، خاطرنشان کردند: اگر زنان جامعه، بانوی بزرگواری همچون حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را الگوی خود قرار دهند، آن جامعه از نظر ارزش‌های معنوی و اخلاقی مشکلی نخواهد داشت، زیرا زن به عنوان محور کانون خانواده در تربیت و هدایت مردان نیز نقش اصلی را ایفاء می‌کند.