• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/04/04

دیدار مسئولان دستگاه قضائی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز یکشنبه در دیدار آیت‌الله محمد یزدی رئیس قوه قضائیه و گروهی از مسئولین قضائی کشور با ایشان تأکید کردند: دستگاه قضائی باید برای احقاق حقوق قشر محروم، فقیر، پابرهنه و مستضعف و جوانان رزمنده کشور، بیش از پیش دلسوزی و رسیدگی کند و در امر قضاوت باید سیره ی حضرت امیرالمؤمنین(ع) الگو قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ابتدا حادثه مصیبت بار زلزله را به همه آحاد ملت شجاع و مقاوم ایران و به ویژه مصیبت دیدگان تسلیت گفتند و اظهار امیدواری کردند که انشاءالله در این امتحان الهی، همانند گذشته این ملت، سربلند بیرون آید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تقدیر از قضات مؤمن، شجاع و خدوم و کارآمد کشور تأکید کردند: قشری که واقعاً جا دارد بر روی توانائیها، کارآئی ها و تلاش های موفق آن هر چه بیشتر سرمایه گذاری معنوی و مادی شود،قشر قضات است. چرا که اگر دستگاه قضائی از شرایط لازم برخوردار باشد و درست کار کند، فساد و ظلم و تبعیض از سراسر کشور ریشه کن خواهد شد و اگر خدای ناخواسته،دستگاه قضائی سالم و پرکار نباشد جرائم به سرعت رشد کرده و جامعه را به سوی تباهی و سقوط می کشاند و از این رو دستگاه قضائی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش دستگاه قضائی در دوران سازندگی، جنگ و صلاح و یا بهنگام بروز حوادث گوناگون تأکید کردند: در همه این شرایط، دستگاهی که یک لحظه به رکود و جمود و بیکاری و کم کاری و خدای ناکرده به فساد آن نمی توان تن داد دستگاه قضائی است و این دستگاه باید در حد مطلوب اصلاح و صلاح باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این مطلب که آحاد ملت و جامعه اسلامی ما بایستی این احساس را داشته باشند که دستگاه قضائی کشور پناهگاه امن و مطمئنی برای آنان است اظهار داشتند:اتقان و سرعت در رسیدگی به کارهای مردم موجب آرامش شده و عدالت در جامعه بوسیله دستگاه قضائی تأمین و تضمین خواهد شد.
حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به برنامه پنج ساله دولت و تلاشهای فوق العاده رئیس جمهوری و دولت خاطر نشان ساختند: اگر درکنار این برنامه یک دستگاه قضائی کارآمد نباشد مطمئن باشید که این تلاشها به نفع کشور و انقلاب نخواهد بود.
ولی امر مسملین در ادامه سخنانشان با اشاره به اینکه اظهار نظر و وارد شدن در جریانات سیاسی و گروههای حق همه ی مردم است فرمودند: این مسئله در دستگاه قضائی حالت خاصی را دارد و مسئولین این دستگاه که سرنوشت قضایای مشکل مردم در دست آنهاست باید از دخالت دادن گرایشهای سیاسی در کار مهم خود یعنی قضاء پرهیز نمایند و برای احقاق حق و ابطال باطل جای هیچ شرط و بهانه ای قرار ندهند و این مهم را در منتهای توان و قدرت انجام دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تقدیر از آیت‌الله یزدی رئیس قوه قضائیه افزودند: بحمدالله چهره ای موجه، شایسته و از همه جهت صالح در رأس این دستگاه قرار دارد و حقیقتاً آیت‌الله یزدی نعمتی برای قوه‌ی قضائیه است و با دین و تقوی، علم و معرفت، دلسوزی و خلوص و پیگیری ای که در ایشان وجود دارد همه ی شرایط یک مدیریت خوب را پدید آورده است.
ولی امر مسلمین در ادامه ی سخنان خود ضمن تجلیل از شهید مظلوم آیت‌الله دکتربهشتی فرمودند: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی رضوان‌الله تعالی علیه و دیگر عزیزانی که بعد از پیروزی انقلاب با ایشان در کار قضائی همکاری داشتند برای قوه‌ی قضائیه کشور تلاش فراوانی کرده‌اند و بجاست در این ایام یاد آن شهید گرانقدر را که با ابتکار، همت و مدیریت قوی خود خیلی از کارها را آغاز کرد گرامی بداریم.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود ضمن توصیه به کلیه ی علماء ، فضلاء و کسانی که در خود توانایی مشارکت در امر قضاء را می بینند تأکید فرمودند: امروز روزی است که مؤمنین و صلحاء باید سرمایه های خود را پای نهال انقلاب بریزند و برای اسلام و قرآن، همین نهال مقدس است که ما را به حکومت عدل الهی خواهد رساند و جامعه ی مطلوب و مورد آرزو را در اختیار مسلمانان قرار خواهد داد.
بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار آیت‌الله محمد یزدی رئیس قوه ی قضائیه گزارشی از سمینار سراسری مسئولین قضائی کشور متشکل از رؤسای دادگستریها، دادستان‌ها و رؤسای دادگاههای عمومی و انقلاب را که در تهران در جریان است به استحضار رهبر معظم انقلاب اسلامی رساند