• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/06/10

برگزاری مجلس ترحیم حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی از سوی رهبر انقلاب

بمناسبت ارتحال عالم جلیل‌القدر و فقیه اهل بیت علیهم السلام حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی مجلس ترحیمی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی وبا حضور معظم‌له پیش از ظهر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری بر پا شد.
در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری، جمعی از اعضاء دفترحضرت امام قدس سره، آیت‌الله یزدی رئیس قوه قضائیه ، جمعی از اعضای بیت محترم و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرعشی فرزند محترم مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی از بیت حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آقای حبیبی معاون اول رئیس جمهوری و تنی چند از وزراء، روحانیون، ‌علماء ، اساتید حوزه های علمیه، گروهی از مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند، از مقام شامخ و برجسته ی فقیه و مرجع شیعیان حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی رضوان‌الله تعالی علیه تجلیل بعمل آمد. در این مراسم پس ازتلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حجت الاسلام فلسفی طی سخنانی مقام و جایگاه مجتهد جامع الشرایط و فقیه را از نظراسلام تشریح کرد. حجت‌الاسلام فلسفی با ذکر جایگاه عظیم فقهای اسلامی در نزدخداوند، ضرورت احترام و تکریم علماء‌ و فقهای اسلام توسط مردم را خاطر نشان ساخت و افزود: مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی یکی از شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) و امام حسین(ع) بود و بهمین خاطر با ارتحال آن عالم جلیل القدر مردم یکپارچه گریستند و در سوگ نشستند.
وی خاطرنشان ساخت حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی ازجمله مراجع بزرگوار عالم اسلام بودند که همواره در طول نهضت اسلامی و در طول انقلاب همراه، همصدا، یار و یاور حضرت امام قدس سره بودند.
حجت‌الاسلام فلسفی بااشاره به جایگاه فقهای اسلام در نزد مردم گفت: مردم از حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه و سایر علماء و فقهای اسلام بخاطر تقوی الهی و قدرت فقاهتی و آگاهی اسلامی از آنان پیروی میکنند و بهمین خاطر انقلاب اسلامی کوبنده و استوار به پیش می رود.
حجت‌الاسلام فلسفی در ادامه سخنان خود یادآور شد: استعمارگران تصور میکردند جنبش امام یک حرکت ملی و محدود است و میتوانند آن را در هم بشکنند اما نمیدانستند امام در دل مردم بعنوان مجری احکام الهی جای دارد و بهمین علت تمامی توطئه هایآنها با شکست مواجه شد.
حجت‌الاسلام فلسفی همچنین گفت: استعمارگران فکر میکردند با رحلت امام رهبری کشور دچار وقفه و اشکال خواهد شد و بین روحانیون و علماء و مردم اختلاف خواهد افتاد اما خبرگان ملت با درایت و هوشیاری، فردی عالم، مجتهد و آگاهبه زمان، لایق و توانا را که از همه جهت دارای شرایط لازم بود را به مقام رهبری برگزیدند و مردم نیز از سراسر کشور وفاداری و اطاعت خود را نسبت به ایشان ابرازداشتند.
حجت‌الاسلام فلسفی در پایان سخنان خود همچنین تجاوز عراق به کویت و نیز حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس و برخی از کشورهای عربی را محکوم کرد و خواهان خروج سریع نیروهای عراقی از کویت و ناوگانهای غربی از منطقه خلیج فارس شد.