• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/01/06

غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با حضور رهبر انقلاب / سال ۶۹

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در بقعه مقدس حضرت ثامن الائمه علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثناء،غبار بنشسته برمضجع شریف و تربت پاک آن حضرت را برگرفتند.

طی مراسم خاصی که بامداد امروز درحرم مطهر هشتمین پیشوای شیعیان جهان و در فضائی نورانی و آکنده از صفا و معنویت و لبریز ازخلوص و عشق به مقام شامخ ولایت الهیه برگزار گردید، درب ضریح پاک حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا علیه السلام گشوده شد و مقام معظم رهبری در حالیکه ملبس به لباس سفیدی بودند با ذکر دعا و بوسه نهادن بر آن آستان ملکوتی به داخل ضریح مطهر مشرف شده و در کسوت خدمتگذاری آنحضرت غبار متبرک بنشسته بر آن مکان شریف و قدسی را جمع آوری کردند تا شیعیان شیفته ی اهل البیت علیهم السلام آن را توتیای چشم خویش سازند.

در این مراسم در حالیکه نوای دل انگیز و روح پرور قرآن کریم در فضای قدسی حرم ملائک پاسبان حضرت رضا علیه السلام طنین انداز بود، تربت مقدس رضوی با گلاب ناب و مخصوص شستشو داده شد.

در پایان این مراسم که آیةا...شیرازی امام جمعه مشهد علما اعلام و جمعی از مسئولین کشور حضور داشتند، حجةالاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی مقداری از غبار و نبات متبرک به همراه جزواتی از کلام الله مجید را به حاضران اهدا نمود.