• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1384/02/11

دیدار علما و فضلا و طلاب استان کرمان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار علما، فضلا و طلاب استان کرمان، وظایف حوزه‌های علمیه را به‌مراتب سنگین‌تر از گذشته خواندند و با اشاره به تنوع، ‌ گستردگی و پیچیدگی وسائل ارتباطاتی نوین افزودند: جهان کنونی میدان کارزار حقیقی فکری است و اگر ما با تکیه بر منابع و تفکرات اصیل اسلامی وارد این میدان شویم، قطعاً پیروزی از آنِ ماست که البته ورود به این میدان نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبلیغ سنتی پرمحتوا را لازم، اما ناکافی دانستند و خاطرنشان کردند: اگر روحانیت از قافله‌ی تبلیغات متنوع و بروز عقب بیفتد، قطعاً خسارات بزرگی متحمل خواهد شد.
ایشان رمز توفیقات استاد شهید مطهری را تلاش بی‌وقفه و پیگیر استاد مطهری برای خودسازی روزافزون علمی خواندند و افزودند:‌ مطهری هیچ‌گاه در استفاده از ذخیره‌ی گرانبهای علمی خود سستی نکرد، به گونه‌ای که امروز هم فضای فکری جامعه مرهون افکار و نیازمند آثار و اندیشه‌های اوست، اما حوزه‌های علمیه نباید در شهید مطهری متوقف بمانند، چرا که بسیاری از نظریات و شبهات پس از حیات آن استاد عالی‌قدر مطرح شده است که باید به آن‌ها پاسخ داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقدیر از روحانیت و حوزه‌های علمیه‌ی استان کرمان عمق بخشیدن به تحصیلات دینی و تربیت روحانیان عالم، ‌ فرزانه، ‌ پاک‌دامن، هوشیار و آگاه به جغرافیای سیاسی و فکری جهان را وظیفه‌ی اصلی حوزه‌های علمیه خواندند و افزودند: دشمن همه‌ی روحانیت را هدف قرار داده، چرا که روشنگری دینی مهم‌ترین سلاح جامعه‌ی اسلامی در مقابل حملات دشمن است و روحانیت در استفاده از این سلاح نقش اساسی بر عهده دارد.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان قانون اساسی را قانونی بسیار خوب و پیشرفته دانستند و افزودند: این قانون با خصوصیاتی همچون تقسیم‌بندی صحیح قدرت، می‌تواند ضامن حفظ نظام و پیشرفت کشور باشد و دنیا و آخرت مردم را آباد سازد. به همین علت است که دشمنان آن را آماج حملات خود قرار داده‌اند.
ایشان محتوای اسلامی نظام، اثبات توانایی دین در اداره‌ی جامعه و تأثیرپذیری مسلمانان جهان از جمهوری اسلامی ایران را علت و مبنای دشمنی بی‌وقفه‌ی جبهه‌ی استکبار با ملت ایران خواندند و افزودند: ما علاج این دشمنی را در بمب اتمی نمی‌دانیم، بلکه تنها راه علاج این دشمنی‌ها، تقویت ایمان و خودسازی درونی تسلط بر فنون روز، پیشتازی در عرصه‌ی تولید علم، تقویت و همبستگی ملی و افزایش ارتباطات اجتماعی و پیوندهای ملی است.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری -امام جمعه‌ی کرمان و نماینده‌ی ولی فقیه در استان- در گزارشی اعلام کرد که استان کرمان ۱۴ حوزه‌ی علمیه برادران و ۱۵ حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران دارد و حدود دو هزار طلبه در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.