• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/03/10
گزارش روزانه از اخبار بیداری اسلامی/21

آیا کودکان فلسطینی کم‌تر ارزش دارند؟ / گزارش بیست و یکم

نشریه نیوزویک در مقاله‌ای این سئوال را مطرح کرده که آیا با گسترش قیام اعراب به اروپا، ایالات متحده آمریکا نیز شاهد اعتراضات خواهد بود؟ نگاهی خواهیم داشت به تحولات منطقه در 90/3/10:

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif آیا کودکان فلسطینی کم‌تر ارزش دارند؟
الجزیره انگلیسی در مقاله‌ای در وب‌سایت خود نوشت: گرچه کودکان فلسطینی به شدت دچار رنج و درد هستند، اما اوباما نسبت به همتایان اسرائیلی آنان عشقی بی‌حد دارد. به نوشته جوزف ماساد،  استاد دانشگاه کلمبیا، با اشاره به آمار کودکان فلسطینی‌های کشته شده در درگیری‌ها و بررسی وضعیت منطقه و سیاست‌های آمریکا تأکید کرد که «کودکان فلسطینی جایی در قلب اوباما ندارند، بلکه فقط جای کودکان یهودی است.» این استاد دانشگاه افزوده این اعراب هستند که همیشه باید برای کودکان اسرائیلی ابراز همدردی کنند اما اوباما و اسرائیل تا به الان یک‌بار هم برای کودکان عرب و فلسطینی دچار ترحم نشده‌اند. این مقاله این سئوال را مطرح کرده که آیا غرب از بچه‌های عرب می‌هراسد؟

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بیست کشته در تعز یمن
جنگنده‌های یمنی با حمله به شهری در جنوب این کشور که در دست نیروهای مسلح مسلمان است، بحران سیاسی این کشور را خونین‌تر کردند. نیروهای حامی رئیس‌جمهور یمن در حمله به شهر تعز که از روزهای اول بیداری اسلامی یمن به کانون اعتراضات تبدیل شده بود، مخالفان را سرکوب کردند. یک پزشک در بیمارستان شهر تعز به آسوشیتدپرس گفت: دست‌کم بیست تن در جریان حملات روز دوشنبه نیروهای علی‌عبدالله صالح کشته شده‌اند. صالح با خودداری از ترک قدرت و حیله‌گری در مصالحه‌های پیشنهادی جامعه بین‌المللی، تنها دست به کشتار بیش‌تر مردم یمن زده است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif قذافی آماده آتش‌بس است
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی که برای مذاکره با معمر قذافی به لیبی سفر کرده، گفت: قذافی آماده آتش‌بس است. آقای جیکوب زوما، به نقل از قذافی گفته که وی موافق ابتکار اتحادیه آفریقا برای توقف تبادل آتش در کلیه جبهه‌ها است ولی قذافی تأکید کرده «لیبیایی‌ها باید درون خود گفت‌وگو کنند» تا آینده این کشور را مشخص نمایند. هم‌زمان، پنج ژنرال جداشده از ارتش قذافی نیز از سربازان خواسته‌اند تا به نیروهای مخالف حاکم لیبی بپیوندند. هشت افسر عالی‌رتبه ارتش قذافی نیز که به ایتالیا پناهنده شده‌اند، تعداد جداشدگان رده‌بالا از ارتش قذافی را بالغ بر صد نفر دانستند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif رهبر حزب سیاسی شیعیان بحرین: به دنبال بحرین باثبات و امن هستیم
شیخ علی سلمان، رهبر حزب شیعه الوفاق بحرین گفت: هدف این حزب، اصلاحات در بحرین است و ادعاهای مبنی بر دخالت ایران در امور بحرین را رد کرد. به گفته آقای سلمان، بحرینی‌ها خواسته‌های داخلی‌ای دارند که ما به عنوان یک جنبش سیاسی پیشرو آن هستیم. سلمان افزود: هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای سرکوب گسترده در بحرین وجود ندارد، این تنها انتقام از شیعیان و سنی‌هایی است که بر سر خواسته‌های خود ایستادگی کرده‌اند. وی تأکید که کرد به دنبال بحرین با ثبات و امن و حل بحران اخیر است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif کاروان همیاری غزه را نمی‌توان متوقف کرد
احمد داوود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: نمی‌توان مانع تلاش شهروندان برای راه‌اندازی یک کاروان دیگر برای همیاری به غزه شد. این اظهارات، در یک‌سالگی حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به کاروان ائتلاف برای شکست حصر غزه ایراد شد. وزیر خارجه ترکیه افزود: دومین کاروان بین‌المللی همیاری غزه باید هشداری برای اسرائیل باشد که واقعیت خاورمیانه را درک کند. وی تأکید کرد: دولت ترکیه و جامعه بین‌المللی هیچ‌گاه 9 کشته سال گذشته را فراموش نخواهد کرد.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif آیا در آینده، آمریکا شاهد تظاهرات خواهد بود؟
نشریه نیوزویک در مقاله‌ای این سئوال را مطرح کرده که آیا با گسترش قیام اعراب به اروپا، ایالات متحده آمریکا نیز شاهد اعتراضات خواهد بود؟ تونی دوکوپیل نوشته کم‌کم واقعیت‌ها در آمریکا نمایان می‌شود، قیمت‌ها در حال افزایش است و مردم معتقدند این کشور در مسیر اشتباهی قرار گرفته است. در این رابطه، نیوزویک نظرسنجی‌ای در میان ۶۰۰ نفر انجام داده که اکثریت آنان از وضعیت موجود در آمریکا ابراز نارضایتی کرده و تعداد قابل توجهی به دلیل مشکلات معیشتی دچار بیماری‌های روانی، استرس و یا کم‌خوابی شده‌اند. نیوزویک با اشاره به احساسات فزاینده منفی علیه وضعیت فعلی، احتمال بروز تظاهراتی همچون تظاهرات اخیر در اسپانیا را در آمریکا بعید نمی‌داند.