• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/12/27

دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان، مسأله‌ی‌ اساسی کشور را چالش نظام جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب نظم نوین اسلامی با نظم نوین جهانی -که از سوی قدرت‌های استکباری برای سلطه بر جهان طراحی شده- دانستند و تصریح کردند: در چنین شرایطی، بیداری و هوشیاری مردم و مسئولان مهم‌ترین وظیفه است و حضور همراه با احساس مسئولیت و بصیرت در مقاطع تعیین‌کننده  همچون انتخابات بسیار راهگشا خواهد بود.
ایشان با اشاره به تبلیغات گسترده‌ی آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران، علت آن را ناتوانی آن‌ها در مقابله با نظام اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی که بر اساس تفکر دینی و اسلامی شکل گرفته و همچون شجره‌ی طیبه‌ای ریشه دوانیده و در جهان اسلام مورد توجه ویژه‌ی ملت‌های مسلمان قرار گرفته، برنامه‌ریزی‌ها و محاسبات قدرت‌های سلطه‌گر جهانی برای برقراری نظام مادی مورد نظرشان را دچار مشکل کرده، لذا از این واقعیت در هراس و سراسیمه هستند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بروز برخی امیدهای واهی در سال‌های اخیر در خصوص حرکت نظام اسلامی به سوی سیاست‌های جهانی مورد نظر قدرت‌های استکباری و حل‌شدن تدریجی در نظام بین‌المللی مادی خاطرنشان کردند: تدوین سند چشم‌انداز بیست‌ساله‌ی کشور که در آن هدف نهایی، تبدیل ایران به کشوری توسعه‌یافته با هویت اسلامی و انقلابی و الهام‌بخش در جهان اسلام عنوان شده، تمام امیدهای آن‌ها را به یأس مبدل کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  هدف از طرح آمریکایی خاورمیانه‌ی بزرگ را تسلط بر منطقه‌ی پُربهره و پرسرمایه‌ی خاورمیانه با محوریت رژیم صهیونیستی دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها می‌خواهند نظام مورد نظر خود را با محوریت رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌های به‌ظاهر منتخب، ولی تحت سلطه محقق کنند و بر این منطقه به طور کامل مسلط شوند، اما این آرزویی است که آمریکایی‌ها به آن نخواهند رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  بیداری ملت‌های مسلمان را مهم‌ترین عامل عدم تحقق این آرزو برشمردند و تأکید کردند: در داخل کشور نیز بیداری مردم به‌ویژه در انتخاب رئیس‌جمهور که باید فردی معتقد به انقلاب و ارزش‌های انقلابی و اسلامی و دارای توان، نشاط و قدرت تحرک بالا باشد، در سرعت حرکت کشور به سوی اهداف چشم‌انداز بسیار مهم و تأثیرگذار است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحقق پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور را نیازمند زمان دانستند و خاطرنشان کردند: البته تحرک و کارآمدی فردی که در رأس مدیریت اجرایی کشور قرار می‌گیرد و افرادی که وی انتخاب خواهد کرد، در سرعت این حرکت و به وجود آمدن احساس پیشرفت در مردم بسیار مؤثر است.
رهبر معظم انقلاب  در بخش دیگری از سخنان خود، مجلس خبرگان را یک مجموعه‌ی استثنایی در کشور ارزیابی کردند و افزودند: منتخب بودن اعضای این مجلس از جانب مردم و حضور علما و بزرگان دین و جمعی از مسئولان رده‌بالای کشور در مجلس خبرگان، دو عامل اصلی جایگاه ویژه‌ی این مجلس است، لذا نمایندگان آن باید در مواردی که به یک تصمیم و نظر قطعی می‌رسند، آن را باصراحت به مردم اعلام و از مسئولان مطالبه نمایند.
 
در این دیدار، آیت‌الله مشکینی -رئیس مجلس خبرگان- در سخنانی با اشاره به برخی آیات قرآن و احادیث، بر اهمیت جایگاه عقل و علم و رابطه‌ی ایمان با عمل صالح تأکید کرد و گفت: عمل به دستورات خداوند و پرهیز از منهیّات پروردگار  بالاترین درجه‌ی ایمان و یقین است و انسان برای بررسی وضعیت درونی خود باید میزان عمل به دستورات الهی و دوری از منهیات خداوند را ملاک قرار دهد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه ایران در دنیا و مواهب مادّی و معنوی کشور، وظیفه‌ی سنگین مسئولان در قبال نعمت‌های الهی را یادآور شد.
آیت‌الله امینی -نایب رئیس‌مجلس خبرگان- نیز در این دیدار، ضمن ارائه‌ی گزارشی از نشست اخیر منتخبان مردم در مجلس خبرگان گفت: طی دو روز جلسه، علاوه بر ارائه‌ی عملکرد دبیرخانه و کمیسیون‌ها، ۱۶ نفر از نمایندگان  دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مختلف داخلی و بین‌المللی بیان کردند و چند تن از مسئولین هم برخی مباحث اقتصادی و سیاسی روز را ارائه نمودند.