• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/12/16

دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار جمع کثیری از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، این نیرو را مظهر اقتدار، رحمت و عطوفت نظام دانستند و تأکید کردند: مهم‌ترین وظیفه‌ی نیروی انتظامی  جمع‌کردن بین ایستادگی بر قانون و اجرای بدون تبعیض آن و برخورد مهربانانه با مردم و انعطاف در موارد لازم است.
ایشان با تأکید بر این‌که اقتدار معنوی، اقتداری تأثیرگذار و ماندگار است، افزودند: نیروی انتظامی علاوه بر اقتدار ظاهری که باید به‌دور از خشونت و تندخویی باشد، باید با برقراری ارتباط صمیمی با مردم، اقتدار معنوی را بیش از پیش تقویت نماید.
فرمانده کل قوا  با اشاره به انعکاس رفتار پلیس در جامعه به عنوان رفتار نظام خاطرنشان کردند: فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی باید بر رعایت و تقویت اخلاق و تقوا در میان عوامل این نیرو در سطوح مختلف همت گمارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با قدردانی از خدمات و تلاش‌های نیروی انتظامی و فرماندهان، وضعیت این نیرو را نسبت به گذشته مطلوب‌تر توصیف و خاطرنشان کردند: فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی، ضمن قدردانستن وظیفه‌ی مهم حفظ امنیت و آرامش جامعه و راضی‌نشدن به هیچ حدی برای خدمت به مردم، باید به گونه‌ای عمل نمایند که مردم و به‌ویژه افراد مظلوم همواره احساس کنند چشم بینا و دست قدرتمندی حامی آنان است.
ایشان در پایان  بر لزوم استفاده‌ی بیش از پیش از روش‌های علمی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، فساد و بی‌نظمی در جامعه تأکید کردند.
 
در ابتدای این دیدار، سردار سرتیپ قالیباف -فرمانده نیروی انتظامی- ضمن ارائه‌ی گزارشی از همایش سالانه‌ی فرماندهان این نیرو، از تلاش برای تثبیت نظم اجتماعی، بالا بردن سطح دانش و آگاهی فرماندهان و کارکنان، حمایت از مردم و افراد مظلوم و مقابله‌ی قاطع با قانون‌شکنان به عنوان اهداف نیروی انتظامی برای کارآیی بیشتر جهت تأمین امنیت و آرامش مردم یاد کرد.