• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1390/02/20
گزارش روزانه از اخبار بیداری اسلامی/7

دیدار پادشاه بحرین با فرمانده آمریکایی / گزارش روز هفتم

خاورمیانه روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ شاهد تحرکات دیپلماتیک در بحرین، خشم در مصر، ادامه سرکوب در یمن بود. در عین حال کاروان آزادی اعلام کرده است که به‌زودی برای ارسال کمک‌های خود عازم غره خواهد شد:

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif عصبانیت مردم مصر از بروز خشونت‌های قومی
بنابر گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها، مصری‌ها از آنچه که روز گذشته میان مسلمانان و مسیحیان گذشت،‌ خشمگین هستند. به نوشته بن ودمن، خبرنگار سی‌ان‌ان، عده‌ای بر این عقیده‌اند که خشونت‌های اخیر در پی تحریک کشورهایی همچون عربستان سعودی صورت گرفته است. بنابراین گزارش، گروهی دیگر نیز عوامل رژیم مبارک را پشت‌پرده درگیری‌های اخیر می‌دانند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif ادامه سرکوب شدید معترضان در یمن
سه کشته، نتیجه سرکوب تظاهرات گسترده در شعر تعز در جنوب یمن بوسیله نیروهای امنیتی بود. در عین حال یک موشک نیز به یک ساختمان اداری شلیک شد. این حملات در پی آغاز دور جدید تظاهرات و اعتصابات عمومی در یمن در پی فتح این کشور بوسیله موج بیداری اسلامی و مقاومت دیکتاتور یمن صورت گرفت. علی‌عبدالله صالح، رئیس‌جمهور یمن تا به امروز از کناره‌گیری از قدرت خودداری کرده ولی بارها وعده آن را داده است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif دیدار مقتدی صدر با امیر قطر
مقتدی صدر، روحانی مطرح عراقی با شیخ حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر در مورد تحولات منطقه به بحث و گفت‌وگو نشست. یک عضو هیئت همراه مقتدی صدر گفت: آل‌ثانی قول داده تا شخصاً در مسئله بحرین میانجی‌گری کند. طرفین این مذاکرات پذیرفته‌اند تا کمیته‌ای برای پیگیری مطالب مطروحه در این نشست و تلاش برای حل بحران بحرین تشکیل دهند. اعتراضات مردم بحرین با سرکوب شدید حکام این کشور و دخالت گسترده عربستان سعودی مواجه شده است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif پادشاه بحرین با فرمانده آمریکایی دیدار کرد
حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین در حالی که عملاً کشورش تحت اشغال نیروهای عربستان سعودی برای سرکوب بیداری بحرینی‌ها است، با ژنرال جیمز ماتیس، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا در منطقه دیدار کرد. گزارش‌های منتشره حاکی از این است که طرفین در رابطه با توافقات دفاعی و همچنین تأمین امنیت و ثبات منطقه مذاکره کرده‌اند. ناوگان پنجم دریایی آمریکا در حالی در بحرین مستقر است که جنایت‌های مشابه قذافی در لیبی، در بحرین نیز به وقوع پیوسته است اما منافع ایالات متحده آمریکا، این کشور را وادار به سکوت در قبال عملکرد خلفای بحرین کرده است. سکوتی که می‌توان آن را مدعای خوبی برای واهی بودن آنچه که آمریکایی‌ها «آرمان‌ها»ی خود در رابطه با آزادی و دوری از خشونت می‌خوانند، دانست.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه عازم غزه می‌شود
ائتلاف «کاروان آزادی» برای غزه اعلام کرد که کاروان جدید این ائتلاف شامل کشتی‌های آلمانی - سوئیسی در اوائل تیر ماه عازم غزه خواهند شد تا کمک‌های جهانیان را به دست مردم غزه برسانند. انتظار می‌رود این کاروان از لحاظ همراهان، دو برابر کاروان قبلی عازم غزه باشد. کاروان آزادی در اردیبهشت سال گذشته با حمله وحشیانه کماندوهای رژیم صهیونیستی روبرو شد که حمله با محکومیت گسترده جهانی روبرو گردید.