• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/08/15

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

صدها هزار نفر از مردم تهران امروز در سالروز شهادت امیر مؤمنان حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السّلام نماز جمعه را با شکوه معنوی کم‌نظیر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌ی دوم نماز  با اشاره به جنجالی که آمریکا و برخی کشورهای دیگر درباره‌ی مسأله‌‌ی هسته‌ای ایران به راه انداخته‌اند، خاطرنشان کردند: علت اصلی این جنجال‌ها و حرف‌های بی‌منطق  این است که ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران با وجود توطئه‌ها و دشمنی مستمرّ مراکز سلطه، به پیشرفت‌های درخشان دست یافته و با تکیه بر اقتدار درونی خویش پرشور و پرامید، به راه روشن خویش ادامه می‌دهد.
ایشان منافع کمپانی‌های بزرگ اقتصادی را عامل نهایی تعیین سیاست‌های مراکز سلطه‌ی جهانی برشمردند و افزودند: مراکز سیاسی اقتصادی نظام سلطه حاضرند به شرط وابستگی ملت‌ها، برخی امکانات را به کشورهای تحت سلطه بدهند، اما هنگامی که ملت ایران و جمهوری اسلامی بر استقلال ملی پای می‌فشارند، دست به جنجال‌آفرینی می‌زنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دست‌یابی دانشمندان جوان ایران به فناوری تولید سوخت هسته‌ای و حضور ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشورِ دارای این فناوری مهم را از جمله علت‌های عصبانیت آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان ملت ایران خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی علاوه بر ایده‌های نو و جذاب در زمینه‌های صنعت، ساخت زیربناها و ارائه‌ی فرهنگ اصیل اسلامی به دل‌های مشتاق ملت‌ها، پیشرفت‌های فراوان داشته است و دشمنان این ملت سعی می‌کنند با زدن تهمت تولید سلاح هسته‌ای به ایران، این پیشرفت‌ها را بپوشانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین استراتژی ایران در برخورد با سلاح هسته‌ای تأکید کردند: همان‌گونه که بارها گفته‌ایم و نظر شرعی خود را اعلام کرده‌ایم، ما به دنبال تولید، نگهداری و کاربرد سلاح هسته‌ای نیستیم و معتقدیم کشوری که ملتی یکپارچه و این همه جوان مؤمن دارد، اصولاً نیازی به سلاح اتمی ندارد.
ایشان با توصیه‌ی ملت و مسئولان به هوشیاری کامل، خاطرنشان کردند: دشمنان در تلاشند وحدت ملی موجود در کشور را به هم بریزند و با شعارهایی نظیر حاکمیت دوگانه، این‌گونه وانمود کنند که میان مسئولان اصلی نظام  اختلاف وجود دارد، اما با وجود این تلاش‌ها، سران سه قوه درباره‌ی مسائل اساسی دیدگاه مشترک دارند و همین واقعیت آن‌ها را بیشتر عصبانیت می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور مدیریت‌های جوان و پرنشاط در عرصه‌ی پیشرفت کشور، پشتیبانی مردم از حکومت، وجود روحیه جهادگرا در جوانان و استقبال جوانان از مراسم مذهبی و معنوی را از دیگر علل ناراحتی دشمنان ملت ایران ارزیابی کردند و افزودند: آن‌ها می‌خواهند در محیط دانشگاه، بازار، سیاست، محیط‌های کارگری و همه‌ی مراکز دیگر التهاب سیاسی به وجود آورند و آرامش موجود را به هم بزنند. بنابراین همه‌ی ملت و جوانان باید بیشتر از گذشته هوشیار باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  راهپیمایی روز قدس روز جمعه‌ی آینده را بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: ان‌شاءالله جمعه‌ی آینده‌ی ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان با صلابت و قدرت به میدان می‌آیند و از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند.
ایشان ظلم و جنایات روزمره‌ی صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین، صبر و استقامت افسانه‌ای و تحسین‌برانگیز ملت فلسطین و سکوت مذموم مجامع بین‌المللی و دولت‌های اسلامی و اروپایی را سه نکته‌ی فراموش‌نشدنی و ماندگار در قضیه‌ی فلسطین خواندند و افزودند: بوش و دستیارانش شریک جنایات شارون هستند، اما اروپایی‌ها که به‌دروغ این‌قدر دم از حقوق بشر می‌زنند، چرا در برابر جنایات صهیونیست‌ها ساکتند و حتی در مواقعی این جنایات را تأیید می‌کنند!؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان در راه‌پیمایی روز قدس را باعث دلگرم شدن ملت بی‌پناه فلسطین برشمردند و افزودند: حمایت ملت‌ها از مردم صبور و تنهای فلسطین، باعث استقامت و پایداری بیشتر ملت فلسطین خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌ی اول نماز جمعه، شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام را مصیبت و خسارتی بری تاریخ بشریت دانستند و تصریح کردند: حضرت علی علیه‌السّلام در دوران کوتاه حکومت خود  نشان دادند که اصول و ارزش‌های اسلامی در همه‌ی شرایط، از جمله دوران گسترش، اقتدار و رفاه جامعه‌ی اسلامی نیز قابل اجراست.
ایشان با تأکید بر این‌که در صورت ادامه‌ی حکومت حضرت علی علیه‌السّلام و استمرار اقدامات آن حضرت، دنیای اسلام تا قرن‌ها بیمه می‌شد، افزودند: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام در دوران حکومت خود که گستره‌ی آن بسیار وسیع و غیر قابل مقایسه با جامعه‌ی اسلامی دوران پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله بود، ثابت کردند که اگر حاکم اسلامی و مدیران جامعه مصمم باشند، می‌توان اصول اسلامی نبوی را که همان عدالت، توحید، انصاف با مردم، ارج‌نهادن به حقوق مردم، رسیدگی به حال ضعفا، ایستادگی در مقابل ظلم و پافشاری بر مبانی حق و اسلام می‌باشد، در جامعه اجرا کرد.
رهبر معظم انقلاب  این مسأله‌ را از جمله مسائل نظام اسلامی ایران دانستند و خاطرنشان کردند: برخی که شاید مقهور و یا سست شده باشند، تصور می‌کنند دوران شعارهای انقلاب همچون عدالت اجتماعی، استقلال و خودکفایی به سر آمده، اما اگر با هوشیاری و با شوق و امید وارد میدان شویم، قطعاً این اصول جلوه و جذابیت بیشتری در این مقطع خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت علی علیه‌السّلام را محور وحدت و مورد تجلیل همه‌ی مسلمانان دانستند و با اشاره به سرمایه‌گذاری برخی مراکز خارجی برای انتشار توأم کتاب‌های ضد سنی و ضد شیعی، تأکید کردند: همه‌ی مسلمانان -اعم از شیعه و سنی- باید در قبال اقدامات تحریک‌آمیز و اختلاف‌برانگیز  هوشیار باشد تا گرفتار تلاش برنامه‌ریزی‌شده‌ی دشمنان برای ایجاد اختلافات مذهبی نشوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین با اشاره به عظمت شب‌های قدر و حضور گسترده‌ی قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان در مراسم این شب‌ها مردم را به بهره‌گیری بیش از پیش از فضایل و معنویت شب‌های قدر جهت پالایش درون و دوری از رذایل اخلاقی توصیه کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  در بخش پایان خطبه‌ی دوم خطاب به امت اسلامی، بیاناتی را به زبان عربی درباره‌ی اهمیت مسأله‌ی فلسطین در روز جهانی قدس ایراد کردند.