• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/02/30

تشکیل جلسه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله خامنه‌ای

    هیأت وزیران صبح امروز به ریاست آقای خامنه ای رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.
در این جلسه اهمیت دیدار رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه از کشورهای جمهوری خلق چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره و همچنین اهداف و نتایج حاصل از مذاکرات با مقامات این دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در زمینه هماهنگی دستگاه های اجرائی و نحوه پیگیری توافق های بدست آمده تصمیم گیری شد.
در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش توسط آقای دکتر ولایتی وزیر امور خارجه و آقایان فروزش و میرزاده رؤسای کمیسیون های مشترک فی مابین جمهوری اسلامی ایران با کره شمالی و چین و دیگر وزرای همراه ریاست جمهوری در این سفر، آقای خامنه ای ضمن جمع بندی بحث ها، سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه ی روابط با دو کشور چین و کره شمالی را تشریح کرد.
آقای خامنه ای درادامه سخنان خود گفت: محک بسیار ارزشمندی که در نتیجه جنگ تحمیلی برای ملت ما در شناسائی دوستان و دشمنان بدست آمده است، تجربه ی گرانبهائی است که در تنظیم روابط ما با کشورهای مختلف جهان مورد توجه مقصد خواهد گرفت. و انجام این سفر و تفاهمات حاصله در آن بنحوی اطمینان بخش مناسبات دوستانه ی ملت و دولت ما را با ملت و دولت این دو کشور افزایش خواهد داد.
رئیس جمهور افزود: مناسبات تاریخی گذشته و سلایق مبارزاتی مشابه و همچنین تجربیات موفق در کشور ما و این دو کشور استعداد نهفته ای است که با ادامه ی این رفت و آمدها بارور خواهد شد و نباید به زمینه ی ارتباطات ومبادلات در حیطه های صنعتی، تکنولوژیک و علمی منحصر شود.
آقای خامنه ای در خاتمه تأکید کرد جدیت و نظم درفعالیتها در مردم و استقرار مدیریت در این دو کشور اگر بتواند با معنویت و آزادی هائی که رهاورد انقلاب اسلامی ما است تلفیق شود، بازسازی کشور و اقتصاد ملی کشورمان را تسهیل خواهد کرد و از جهت ایران الگوئی قابل قبول وهمه جانبه خواهد ساخت.