• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/01/19

دیدار جمعی از سفرای ایران در کشورهای عضو بازار مشترک اروپا با آیت‌الله خامنه‌ای

سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عضو بازار مشترک اروپا صبح امروز به اتفاق آقای واعظی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و در پایان سمینار خود به حضور حجةالاسلام والمسلمین سیدعلی خامنه ای رئیس جمهوری رسیدند و با ایشان دیدارکردند.
رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به مسأله تحریر و انتشار کتاب آیات شیطانی توسط عوامل استکبار جهانی اظهار داشتند: بعضی از کشورهای غربی اینگونه تصورکرده بودند که می توانند هر مطلبی را علیه اسلام و مقدسات اسلامی بیان کنند و تحت پوشش آزادی بیان حتی به پیامبر اکرم(ص) هم اهانت نمایند ولی با فتوای حضرت امام درمورد نویسنده این کتاب و موضع گیری قاطع و شجاعانه جمهوری اسلامی ایران بار دیگرعظمت اسلام و عمق ایمان اسلامی در دنیا جلوه گر شد. آقای خامنه ای افزودند: باتوجه به پشتیبانی قاطع مردم مسلمان جهان و سازمان کنفرانس اسلامی از موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص کتاب آیات شیطانی گستردگی عمق ایمان اسلامی در دنیا مشخص شد و غرب فهمید که نمی تواند به هیچ وجه به مقدسات اسلامی مسلمانان جهان اهانت نماید ولذا عقب نشینی کرد.
رئیس جمهوری با تأکید بر قدرت نفوذ کلام حضرت امام در دنیای اسلام بر موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص محکوم به اعدام بودن سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی تصریح کردند و اظهار داشتند حکم حضرت امام در مورد این نویسنده حکمی شرعی و لایتغیر است و بدون هیچ قید و شرطی او محکوم به اعدام است زیرا که به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان اهانت کرده است.
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه ی برخورد دولتهای غربی در قضیه کتاب آیات شیطانی با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند: جمهوری اسلامی ایران خواستار روابطی سالم و برابر با کشورهائی است که به اصول و مقدسات اسلامی ما احترام بگذارند. و لذا هر کشوری که به هر نحوی بخواهد به این اصول اهانت کند بطور قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.