• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/07/14

دیدار قهرمانان و مدال‌‌آوران بازیهای المپیک و پاراالمپیک یونان با رهبر انقلاب

قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پاراالمپیک یونان امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار  با تشکر و قدردانی از تلاش‌های ورزشکاران و قهرمانان بازی‌های المپیک و پاراالمپیک تأکید کردند: ورزشکاران قهرمان  نماد شخصیت و هویت ملی و اسلامی مردم ایران هستند، لذا هر اقدامی در جهت گسترش ورزش قهرمانی بسیار باارزش است.
ایشان یکی دیگر از فوائد ورزش قهرمانی را ایجاد انگیزه در میان مردم به‌ویژه جوانان برای روی‌آوردن به ورزش دانستند و افزودند: یکی از زوایای باارزش تلاش قهرمانان ملی کشور در عرصه‌های ورزشی، نشان‌دادن دینداری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.
رهبر معظم انقلاب  با اشاره به برخی حرکات قهرمانان ملی بعد از پیروزی در میدان‌های ورزشی از جمله شکر خداوند متعال یا بر زبان آوردن نام بزرگان دین  خاطرنشان کردند: این‌گونه حرکات یا حضور بانوان باحجاب اسلامی در میدان‌های ورزشی  در واقع بیان‌کننده‌ی پیام معنوی به دنیایی است که تلاش گسترده‌ای برای مقابله با معنویت و ارزش‌های دینی در آن انجام می‌گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تشکر از اقدام ارزشمند آرش میراسماعیلی -قهرمان جودو کشور- در حمایت از ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کردند: در این قضیه جوسازی فراوانی شد تا این اقدام محکوم شود، ولی این جوان مؤمن ایرانی توانست آن‌ها را در انفعال و در مقابل عمل انجام‌شده قرار دهد.
ایشان در پایان، ضمن قدردانی از مربیان و مدیران کاروان‌های ورزشی در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک، ورزشکاران را به تقویت روحیه‌ی معنوی توصیه کردند.
ورزشکاران و قهرمانان نماز ظهر و عصر را نیز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه کردند.