• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/06/09

دیدار اساتید و دانشجویان بسیجی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اساتید و دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ولایت و همچنین شورای مرکزی و جمع زیادی از اعضای بسیج دانشجویی، حضرت علی علیه‌السّلام را الگوی برجسته‌ای برای نسل جوان دانستند و با تأکید بر این‌که راه به سمت این قله‌ی رفیع برای همه‌ی جوانان باز است، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در ایران امروز با ارائه‌ی یک فکر و ایده‌ی نو و به عنوان سرچشمه‌ی امید و بیداری امت اسلامی در مقابل تمام ادعاها و نظریات فریبنده‌ی جبهه‌ی استکبار قرار گرفته است.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار، ضمن گرامیداشت سیزدهم رجب -سالروز ولادت باسعادت حضرت علی علیه‌السّلام- سالروز ولادت آن حضرت را در واقع تبریک یک پدیده‌ی خیره‌کننده و باعظمت در طول تاریخ بشر دانستند و افزودند: امسال سالروز میلاد آن حضرت با اهانت ددمنشانه و رذالت‌آمیز اشغال‌گران به بارگاه منور حضرت علی علیه‌السّلام هم‌زمان شد و بار دیگر مظلومیت تاریخی این چهره‌ی درخشان نمود عینی یافت.
ایشان خاطرنشان کردند: اشغال‌گران به‌رغم تجهیزات گسترده و پیشرفته‌ی خود، در مقابل هیمنه‌ی معنوی این مکان مقدس شکست خوردند و این یکی از پدیده‌های شگفت‌آور دوران ما است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر لزوم شناخت بیشتر نسل جوان از ابعاد شخصیتی حضرت علی علیه‌السّلام افزودند: پیشتازی در شناخت حقیقت فکر و ایده‌ی جدیدی که از جانب پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله در شرایط سخت آن روز برای بشریت ارائه شد و ایمان به این فکر نو، چشم‌پوشی از تمام امتیازات و ایستادگی بر این ایمان و تحمل تمام سختی‌ها و تحقیرها و از دست ندادن امید به آینده،  از ویژگی‌های بسیار مهم دوران نوجوانی و جوانی حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام است که می‌تواند سرمشق همه‌ی جوانان قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را نسخه‌ای از شرایط دوران حضرت علی علیه‌السّلام ارزیابی و خاطرنشان کردند: امروز نیز نظام اسلامی  فکر و راه نو و جدیدی را برای بشریت عرضه کرده که قدرتمندان و صاحبان زر و زور و عوامل آن‌ها در مقابل آن صف‌آرایی کرده‌اند و تلاش دارند با همان شیوه‌ها، ولی با ابزارهای پیشرفته  این فکر نو را از بین ببرند.
ایشان با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران با حرکت در جهت عدل در مقابل ظلم جهانی که در استکبار تجلی یافته، قرار گرفته است، افزودند: با پیروزی نهضت اسلامی در ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، بیداری اسلامی به عنوان یک واقعیت در جهان آغاز شد و گسترش و تعمیق یافت و دنیای اسلام به‌ویژه نخبگان آن  بار دیگر به هویت اسلامی، عزت اسلامی و سرفصل‌های اسلام برای احقاق حقوق انسان‌ها گرایش یافت و این واقعیت در واقع به برکت سخنان و شعارهای امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و ایستادگی ایشان شکل گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که استکبار جهانی برای خاموش کردن سرچشمه و نقطه‌ی امید و انگیزه‌ی این حرکت در ایران، بیشترین توجه خود را به جوانان معطوف داشته، تأکید کردند: امروز ما در یک کارزار فرهنگی و سیاسی و در واقع در وسط جنگ دو هویت قرار داریم و دشمن در این میدانِ جنگ، تمام تلاش خود را به ‌کار گرفته است تا امید، انگیزه و ایستادگی نسل جوان را در هم بشکند.
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این‌که بدترین حالت در این کارزار، غافل شدن از اصل حمله و انکار آن است، افزودند: البته در این میدان، سربازان جبهه‌ی حق از لحاظ کمّی و کیفی در وضعیت خوبی قرار دارند، ولی دشمن نیز از ابزارهای پیچیده‌ای استفاده می‌کند که مقابله با آن، بسیار ظریف و دقیق و در عین حال پرجاذبه می‌باشد.
ایشان افزودند: نسل جوان باید با خودسازی و بهره‌گیری از روح پرتلاش خود، تاکتیک‌های دشمن را در این کارزار شناسایی کند و با استفاده از ضد تاکتیک‌ها به مقابله با دشمن برود.
 
در این دیدار، آقای طهماسبی -مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها- ضمن ارائه‌ی گزارشی از برگزاری دوره‌ی آموزشی و فرهنگی طرح ولایت و فعالیت‌های بسیج دانشجویی، به برگزاری ۹ دوره‌ی طرح ولایت و تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۸ هزار نفر از دانشجویان اشاره کرد و گفت: انتشار ۳۰۰ نشریه‌ی علمی و تحقیقاتی و مشارکت در ۱۵۸ طرح تحقیقاتی، از جمله فعالیت‌های اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها می‌باشد.