• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/12/06

دیدار معتمدان و رؤسای‌ قبائل‌ و طوائف‌ مختلف‌ سیستان‌ و بلوچستان با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عصر امروز در دیدار معتمدان‌، ریش‌ سفیدان‌ و رؤسای‌ قبائل‌ و طوائف‌ مختلف‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ تاکید کردند: همه‌ ملت‌ ایران‌ برادرند و برای‌ ساختن‌ ایرانی‌ «اسلامی‌، متحد و برخوردار از نعمات‌ مادی‌ و معنوی‌» تلاش‌ می‌کنند.
ایشان‌، غیرت‌، رشادت‌، سلحشوری‌، تدین‌ و پرهیز از اختلافات‌ طائفه‌ای‌ و قومی‌ را از جمله‌ خصوصیات‌ ممتاز طوائف‌ این‌ استان‌ بر شمردند و افزودند: سیستانی‌ها، بلوچها و تمام‌ اقوام‌ و طوائف‌ این‌ منطقه‌ همچون‌ دیگر اقوام‌ ایرانی‌ در سخت‌ترین‌ میدانهای‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌، امتحان‌ خوبی‌ پس‌ داده‌اند.
حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌، با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمن‌ برای‌ استفاده‌ از عناصر شرور و ایجاد ناامنی‌ و تفرقه‌ افزودند: در کنار برخورد مقتدرانه‌ نیروهای‌ نظامی‌ و انتظامی‌ با اشرار و قاچاقچیان‌، عشایر و طوائف‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ نیز به‌ عنوان‌ مرزداران‌ و سنگربانان‌ این‌ منطقه‌ حساس‌ مرزی‌، با اینگونه‌ عناصر مقابله‌ خواهند کرد.
حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌، با توصیه‌ به‌ طوائف‌ استان‌، برای‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ رشادت‌، وفاداری‌ و ایمان‌ اسلامی‌ در جوانان‌ تصریح‌ کردند: امروز نیز مانند اوایل‌ انقلاب‌ به‌ موازات‌ کارشکنی‌های‌ دشمنان‌، عناصری‌ با افکار منحرف‌، به‌ ایجاد مانع‌ در راه‌ ملت‌ مشغولند، اما آنها نیز به‌ فضل‌ پروردگار و در سایه‌ استمرار پایداری‌ ملت‌ راه‌ به‌ جایی‌ نخواهند برد.
در ابتدای‌ این‌ دیدار، حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حسینی‌، نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در امور اهل‌ سنت‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ در سخنانی‌ خاطرنشان‌ کرد: قبائل‌ و طوائف‌ غیرتمند، قدرشناس‌ و وفادار استان‌ اعم‌ از شیعه‌ و سنی‌ ضمن‌ حفظ وحدت‌ با هر گونه‌ توطئه‌ دشمنان‌ در این‌ منطقه‌ مقابله‌ خواهند کرد.
همچنین‌ آقایان‌ پرویز ناروئی‌ از معتمدین‌ شیعه‌ و سنی‌ و از طائفه‌ ناروئی‌ ـ اختر محمد کهرازهی‌ از معتمدین‌ و از طائفه‌ شهنوازی‌ ـ و شیخ‌ محمد یوسفی‌ از معتمدین‌ سراوان‌ به‌ نمایندگی‌ از طوائف‌ و قبایل‌ استان‌، ضمن‌ اعلام‌ بیعت‌ مجدد عشایر و طوائف‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بر وحدت‌ کلیه‌ اقوام‌ شیعه‌ و سنی‌ در مقابله‌ با دشمنان‌ اسلام‌ و دفاع‌ از مرزهای‌ ایران‌ تاکید کردند.