• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1381/12/03

دیدار پرشور خانواده‌های‌ شهدای‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در دیدار پرشور هزاران‌ تن‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدای‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ تاکید کردند: شهیدان‌ سرافراز ،مظهر انتخاب‌ آگاهانه‌ و مجاهدتهای‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ بشمار می‌روند و راه‌ پرافتخار آنان‌ در این‌ سرزمین‌، ادامه‌ خواهد یافت‌.
حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌، فداکاری‌ و ایثار شهیدان‌ را، سرشار از زیبایی‌ و طراوت‌ معنوی‌ خواندند و با تجلیل‌ از شهدای‌ استان‌ سیستان‌ وبلوچستان‌ افزودند: شهیدان‌ «دانشگاهی‌، روحانی‌، محصل‌، کشاورز و شهری‌ و روستایی‌» این‌ استان‌، به رغم‌ مشکلات‌ فراوان‌ زندگی‌، به‌ یاری‌ اسلام‌ برخاستند و این‌ واقعیت‌، بر عظمت‌ فداکاری‌ آنان‌ می‌افزاید.
رهبر معظم‌ انقلاب‌، جانبازان‌ را شهیدان‌ زنده‌ انقلاب‌ و آزادگان‌ را همراهان‌ و رهروان‌ پراستقامت‌ شهیدان‌ خواندند و با تجلیل‌ از صبر و پایداری‌ پدران‌ ،مادران‌، همسران‌ و فرزندان‌ شهیدان‌ افزودند: ملت‌ ایران‌ با اتکای‌ به‌ همین‌ ارزشها و مجاهدتها تلاش‌ شیطانی‌ مراکز استکباری‌ را برای‌ منزوی‌ کردن‌ اسلام‌، باطل‌ کرد و با تجدید حیات‌ تاریخی‌ اسلام‌، به‌ ملتهای‌ مسلمان‌ احساس‌ هویت‌ و عزت‌ بخشید.
ایشان‌، رضای‌ الهی‌ و عزت‌ اسلام‌ را با ارزش‌ترین‌ امور خواندند و تاکید کردند: آثار وجودی‌ شهیدان‌، به‌ نشانه‌ حیات‌ جاودانه‌ آنها، همواره‌ در سراسر ایران‌ اسلامی‌، احساس‌ خواهد شد.
حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌، تلاش‌ بیشتر برای‌ جبران‌ عقب‌ ماندگی‌های‌ تحمیلی‌ را وظیفه‌ای‌ همگانی‌ خواندند و افزودند: راه‌ انقلاب‌، طولانی‌ اما بسیار خوش‌ عاقبت‌ است‌ و همه‌ قشرهای‌ مردم‌ بویژه‌ جوانان‌، با «اراده‌ و نیرو و نشاط» و بانگاه‌ به‌ اهداف‌ دراز مدت‌ انقلاب‌، این‌ راه‌ پرافتخار را ادامه‌ خواهند داد.
در ابتدای‌ این‌ دیدار آقای‌ اصلی‌ مدیر کل‌ بنیاد شهید استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ با اشاره‌ به‌ حدود 2000 شهید و مفقودالاثر ،نزدیک‌ به‌ 4 هزار جانباز و قریب‌ 600 آزاده‌ در این‌ استان‌ گفت‌ راه‌ عزت‌ آفرین‌ این‌ عزیزان‌، ادامه‌ خواهد یافت‌.
در ادامه‌ مراسم‌ یکی‌ از آزادگان‌ استان‌ به‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ خیر مقدم‌ گفت‌ و فرزند یکی‌ از شهیدان‌ معظم‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، نوشته‌ای‌ پراحساس‌ را در تجلیل‌ از شهیدان‌ قرائت‌ کرد.