• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1379/08/28

سخنرانی رهبر انقلاب در جمع‌ مردم‌ مؤمن‌ و غیور شهرستان‌ ساوه‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ادامه‌ سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، امروز در جمع‌ مردم‌ مؤمن‌ و غیور شهرستان‌ ساوه‌ حضور یافتند و با تجلیل‌ از نقش‌آفرینی‌ و حضور مخلصانه‌ و مؤمنانه‌ مردم‌ ساوه‌ در دورانهای‌ مختلف‌ انقلاب‌ اسلامی‌، به‌ ابراز احساسات‌ پرشور آنان‌ پاسخ‌ دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سخنان‌ خود، اسلام‌ را پایه‌گذار حکومت‌ مردم‌سالاری‌ به‌ شکل‌ حقیقی‌ آن‌ دانستند و با تأکید بر نادرستی‌ ادعای‌ دموکراسی‌ در کشورهای‌ غربی‌ خاطر نشان‌ کردند: امروز مردم‌سالاری‌ دینی‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ حرف‌ نو و جدیدی‌ است‌ که‌ توجه‌ بسیاری‌ از ملتها، شخصیتها و روشنفکران‌ عالم‌ را به‌ سوی‌ خود جلب‌ کرده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رابطه‌ مردم‌ و مسؤولان‌ را در نظام‌ مردم‌سالار اسلامی‌ بر اساس‌ عواطف‌، ایمان‌ و اعتقاد قلبی‌ دانستند و افزودند: در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌، حقوق‌ مردم‌ و مسؤولان‌ دوجانبه‌ است‌ که‌ در این‌ میان‌ حقوق‌ مردم‌ از تأکید و اهمیت‌ بیشتری‌ برخوردار است‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ دوران‌ پیامبر(ص‌) و حضرت‌ علی‌ (ع‌) و تشکیل‌ حکومت‌ مردم‌سالار بر اساس‌ اعتقاد و عشق‌ و ایمان‌ مردم‌، و مطرح‌ نبودن‌ شخص‌ در چنین‌ حکومتی‌، لازمه‌ پایبند بودن‌ مسؤولان‌ به‌ عهد و پیمان‌ خود با مردم‌ را بکارگیری‌ تمام‌ توان‌ برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ دانستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تأکید کردند: حضور مردم‌ در صحنه‌های‌ مختلف‌ و ابراز علاقه‌ آنان‌ به‌ مسؤولان‌ نظام‌، نشان‌دهنده‌ این‌ است‌ که‌ آن‌ عهد و پیمانی‌ که‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ با مسؤولان‌ کشور بسته‌اند و هم‌ مسؤولان‌ و هم‌ مردم‌ آن‌ را با خون‌ خود امضاء کرده‌اند، با همان‌ قوت‌، شدت‌ و طراوت‌ و تازگی‌ ادامه‌ دارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ قضایای‌ انتخابات‌ اخیر آمریکا و برگزیده‌ شدن‌ رئیس‌ جمهور این‌ کشور با رأی‌ موافق‌ یک‌ اقلیت‌ 25 در صدی‌ خاطر نشان‌ کردند: در کشوری‌ که‌ هفتاد و پنج‌ در صد مردم‌ در تعیین‌ شخص‌ اول‌ کشور علاقه‌ای‌ نشان‌ نمی‌دهند و بیشتر افرادی‌ هم‌ که‌ رأی‌ داده‌اند بر اساس‌ اعتقاد و شناخت‌ نبوده‌ و براساس‌ نظر حزب‌ و تبلیغات‌ بوده‌ است‌، آیا این‌ نظام‌ مردم‌سالار است‌ ؟
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر این‌ که‌ الگوی‌ مردم‌سالاری‌ دینی‌ هیچ‌ نظیری‌ در دنیا ندارد، تصریح‌ کردند، دموکراسی‌ کشورهای‌ غربی‌ در عمل‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ ادعای‌ دموکراسی‌ در این‌ کشورها، یک‌ حقیقت‌ جدی‌ نیست‌.
ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ ادعای‌ آزادی‌ در نظامهای‌ غربی‌ و وجود صدها شبکه‌ رادیویی‌ و تلویزیونی‌ و رسانه‌های‌ مختلف‌، افزودند: به‌ رغم‌ این‌ ادعا، به‌ علت‌ وابستگی‌ دستگاههای‌ تبلیغاتی‌ و سیاستمداران‌ غرب‌ به‌ سرمایه‌ داران‌ بزرگ‌، هیچگونه‌ آزادی‌ فکر، خبر و اطلاع‌، خارج‌ از انحصار این‌ سرمایه‌داران‌ صاحب‌ قدرت‌ وجود ندارد و در نتیجه‌ حقایق‌ و مسایل‌ پشت‌ پرده‌ انتخابات‌ و دموکراسیهای‌ غربی‌ آشکار نمی‌شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در همین‌ زمینه‌ تصریح‌ کردند: در نظامهای‌ غربی‌ آزادی‌ به‌ معنای‌ نبودن‌ محدودیت‌ برای‌ تجاوز به‌ ارزشهای‌ انسانی‌ وجود دارد اما آزادی‌ به‌ معنای‌ امکان‌ دخالت‌ حقیقی‌ مردم‌ در عرصه‌ قدرت‌ و سیاست‌ وجود ندارد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود با تأکید بر لزوم‌ تبعیت‌ مردم‌ و مسؤولان‌ از قانون‌، نهادهای‌ قانونی‌ و حکم‌ مبتنی‌ بر قانون‌ افزودند: توسعه‌ همه‌جانبه‌ و پیشرفت‌ کشور، بدون‌ عدالت‌ امکان‌پذیر نیست‌ و عدالت‌ نیز تنها با استقرار قانون‌ تحقق‌ می‌یابد.
ایشان‌ خاطر نشان‌ کردند، در هر نقطه‌ای‌ از کشور که‌ پیشرفتی‌ وجود دارد ناشی‌ از ایمان‌، تعبد به‌ دین‌، روحیه‌ انقلابی‌، پایبندی‌ به‌ قانون‌ و صفا و صمیمیت‌ مسؤولان‌ آن‌ منطقه‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ قانون‌ اساسی‌ کشور را بسیار خوب‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ احتمال‌ وجود نقصهایی‌ در برخی‌ قوانین‌ دیگر تأکید کردند: نباید برخی‌ افراد به‌ سبب‌ تعارض‌ قانون‌ با منافع‌ و خواسته‌ آنان‌، در مقابل‌ قانون‌ قرار گیرند و با آن‌ مخالفت‌ کنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر این‌ که‌ مرکز قانونگذار کشور نباید به‌ فکر دفاع‌ از منافع‌ سرمایه‌داران‌ باشد، خاطرنشان‌ کردند: رعایت‌ عدالت‌ و عمل‌ براساس‌ معیارهای‌ قانونی‌ به‌ سود همه‌ از جمله‌ سرمایه‌گذاران‌ تابع‌ قانون‌ است‌ و بر خلاف‌ ادعای‌ برخی‌ افراد موجب‌ اخلال‌ در امنیت‌ سرمایه‌گذاری‌ نمی‌شود.
ایشان‌ آینده‌ کشور را روشن‌ و درخشان‌ ارزیابی‌ کردند و ضمن‌ توصیه‌ به‌ جوانان‌ برای‌ خودسازی‌ و تلاش‌ علمی‌ و هوشیاری‌ سیاسی‌ افزودند: ملت‌ مؤمن‌ و هوشیار ایران‌ ثابت‌ کرده‌ است‌ به‌ رغم‌ توطئه‌ها و قدرت‌ دشمنان‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ آرمانهای‌ بزرگ‌ خود مصمم‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ریشه‌های‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ عمیق‌ شهر ساوه‌، از این‌ شهر به‌ عنوان‌ شهر دینداری‌، علم‌ و ادب‌ و جوانان‌ انقلابی‌ یاد کردند و افزودند: یکی‌ از مناطقی‌ که‌ در زمان‌ ظلم‌ و جور بنی‌عباس‌ مأمن‌ و پناهگاه‌ فرزندان‌ رسول‌ خدا(ص‌) و آل‌ علی‌(ع‌) بود، منطقه‌ ساوه‌ و اطراف‌ آن‌ است‌.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ موسوی‌ امام‌ جمعه‌ ساوه‌ ضمن‌ خیر مقدم‌ و ارائه‌ گزارشی‌ از ایثار و جانفشانیهای‌ مردم‌ ساوه‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، به‌ بیان‌ برخی‌ مشکلات‌ این‌ منطقه‌ پرداخت‌ و گفت‌: شهر ساوه‌ با وجود خدمات‌ فراوانی‌ که‌ پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ صورت‌ گرفته‌، از نظر راه‌ ارتباطی‌، مسایل‌ کشاورزی‌ و مراکز درمانی‌ دارای‌ مشکل‌ است‌.