• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1378/02/18

دیدار رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز امروز آقای رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه و هیأت همراه را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به زمینه‌های مساعد و امکانات فراوان موجود برای گسترش همکاریهای دو کشور، شرایط سیاسی جهان و داعیه تک قطبی آمریکا را یادآور شدند و افزودند: در چنین شرایطی همکاری بیش از پیش کشورهایی که دارای مواضع مستقل هستند، ضروری به نظر می‌رسد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از شخصیت آقای رابرت موگابه و مواضع سیاسی مستقل وی، یکی از زمینه‌های همکاری را در جهت استقلال سیاسی دو کشور برشمردند و با اشاره به سیاست دولت ایران در مورد تشنج زدایی تصریح کردند: ما در عین جدیت در سیاست تشنج زدایی، بر اصول خود در مسایل بین‌المللی نیز پایبند هستیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست قدرتهای بزرگ در ایجاد نظام سلطه و سلطه‌گری، مسأله فلسطین، ادامه جنگ در افغانستان و بحران بالکان را از جمله حوادث دردناک جهان دانستند و خاطرنشان کردند: آنچه امروز در منطقه بالکان روی می‌دهد، مظهر افسار‌گسیختگی قدرتهای جهانی است.
در این دیدار آقای رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه با اظهار خرسندی از امکان دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مذاکرات انجام شده در ایران را سودمند ارزیابی کرد و با اشاره به امکانات و پیشرفتهای فراوان در ایران تأکید کرد: ما بر اساس سیاست مستقل خود خواهان گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
رئیس جمهور زیمبابوه از کشور ایران به عنوان کشوری در حال پیشرفت یاد کرد و با تجلیل از مقاومت و ایستادگی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرتها، آن را بواسطه پشتوانه مردمی حکومت ایران دانست.