• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1377/07/01

دیدار رئیس مجلس دومای روسیه و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز آقای "گنادی سلزنیف "رئیس مجلس دومای روسیه و هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که آقای ناطق نوری رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، بر وجود زمینه‌های گوناگون همکاری میان دو کشور تأکید کردند و عزم جدی و صادقانه طرفین را برای تفاهم و همکاری مشترک در دریای خزر ضروری خواند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان اوضاع ناپایدار و بحرانی روسیه را موجب بروز برخی نگرانیها در منطقه دانستند و اظهار امیدواری کردند که دولتمردان و مسؤولان این کشور بتوانند شرایط دشوار پیش روی را با درایت و احساس بی‌نیازی از توسل به روشهای غربی پشت سر بگذارند.
بر پایه همین گزارش آقای "سلزنیف" رئیس دومای روسیه نیز در سخنان خود، رهبر معظم انقلاب اسلامی را در جریان آخرین تحولات در صحنه سیاسی کشورش قرار داد.
وی گفت: روسیه در یک بحران سیستمی بسیار جدی قرار دارد و به اعتقاد من ریشه‌های بحران سیاسی و اقتصادی روسیه به سال 1991 بر می‌گردد که پس از اعلام استقلال، در سیستم سیاسی خود از کشورهای دیگر الگو گرفت.
"سلزنیف" خصوصی‌سازی اقتصاد روسیه را در عمل نادرست خواند و از افزایش نارضایتی مردم کشورش نسبت به اوضاع وخیم اقتصادی روسیه سخن گفت: رئیس دومای روسیه همچنین از انتصاب پریماکوف به نخست وزیری این کشور و سیاستهای مستقل وی تمجید کرد و گفت که نمایندگان پارلمان و دولت روسیه در حال تنظیم یک برنامه ضد‌بحران هستند و امیدواریم بتوانیم شرایط حاد موجود را پشت سر بگذاریم.
این گزارش حاکیست که در پایان این دیدار رئیس دومای روسیه به رسم یاد بود، یک کار هنری دستی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهدا کرد.