• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1383/04/03

دیدار جمعی از پرستاران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور، از پرستاران به عنوان فرشتگان رحمت برای بیماران یاد و خاطرنشان کردند: جایگاه پرستار و حرفه‌ی پرستاری در تأمین و حفظ سلامت جامعه، جایگاهی ممتاز و طراز اول است.
ایشان در این دیدار که در آستانه‌ی سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار برگزار شد، ضمن تبریک این روز خجسته، با اشاره به وظیفه‌ی خطیر پرستاران در مراقبت از بیماران، حرفه‌ی پرستاری را یکی از سخت‌ترین مشاغل از لحاظ فشار روحی و جسمی دانستند و افزودند: حضور مستمر در کنار بیمار، التیام درد و رنج بیماران با صبر و گذشت و اخلاق نیکو، دور بودن از محیط خانواده و حضور در محل کار حتی در ایام تعطیل، نشان‌دهنده‌ی سختی مضاعف حرفه‌ی پرستاری است که این مسأله‌ باید همواره مورد توجه مردم و مسئولان باشد.
رهبر معظم انقلاب  خاطرنشان کردند: بر همین اساس، مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌های خود نگاه ویژه‌ای به شغل پرستاری داشته باشند و برای حل مشکلات آنان -از جمله مسائل معیشتی، استخدامی، آموزش حین خدمت و دوران استراحت پرستاران- در چهارچوب مقدورات و امکانات دولت تلاش بیش از پیش نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در پایان با اشاره به محاسبه‌گری دقیق و بدون کمترین ظلم در دستگاه الهی خاطرنشان کردند: شغل و حرفه‌ی سخت و با اهمیت پرستاران در نزد خداوند پاداش و ارزش والایی دارد و آنان باید قدر کار خود را بدانند.
 
در این دیدار و پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقای دکتر پزشکیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سخنانی با اشاره به نقش پرستاران و تلاش آنان در ارتقای سلامت جامعه  اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان، مشکلات پرستاران برطرف شود.