• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/11/30

دیدار جمعی از بسیجیان و سپاهیان هرمزگان با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در سومین روز از سفرشان به استان هرمزگان، عصر امروز در دیدار جمع زیادی از خواهران و برادران بسیجی و سپاهی با ایشان، طی سخنانی تلاشهای گوناگون دشمنان اسلام و ایادی داخلی آنها را برای منحرف کردن عزیزترین پدیده قرن حاضر از راه صحیح خود، بی‌اثر دانستند و بر تزلزل‌ناپذیر بودن بنای عظیم و مستحکم انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار، بوستان تفکر معنوی انقلاب را همیشه بهار توصیف کردند و فرمودند: یکی از شگفتیهای متعدد انقلاب اسلامی این است که گلهای شکفته بر نهالهای معنوی و فکری آن، یک بوستان همیشه بهار است و مربوط به یک فصل و دوران مشخص نیست؛ اما با این وجود در حال حاضر قلمها، نفسها و مغزهایی در تلاش هستند که با القائات خود در مسائل اجتماعی، هندسه انقلاب را بر اساس روح پژمرده و خزان‌زده خود ترسیم کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوران شکوفایی عواطف و احساسات انسانها در یک انقلاب و در پی آن، دوران خزان و بی‌بندوباری و افسردگی را مخصوص نهضتهای مادی و غیر الهی دانستند و فرمودند: این تقسیم‌بندی زمانی به حوادثی مربوط می‌شود که با انگیزه‌های غیرمعنوی و مادی به وجود آمده باشد و در مواردی مانند انقلاب اکتبر شوروی منحل شده و انقلاب فرانسه در قرن هیجدهم، فاصله دوران شکوفایی با دوران خزان و انحطاط، بسیار کوتاه می‌شود؛ اما بوستان تفکر معنوی انقلاب اسلامی که از آن، گلهای عواطف، احساسات، اراده و تصمیم می‌روید، همیشه بهار است و در آن، خزان راه ندارد؛ زیرا با همین گلهای همیشه بهار است که انقلاب و جنگ 8ساله به پیروزی می‌رسد و توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری شکست می‌خورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان تلاشهای بی‌ثمر عناصر معلوم‌الحال داخلی فرمودند: کسانی از نویسندگان برخی مطبوعات، خائنانه و یا غافلانه به عزیزترین پدیده قرن، تهمت می‌زنند که بهار انقلاب تمام شده‌ است؛ اما در واقع مشکل در درون و ایمان آنهاست که دچار پژمردگی و خزان‌زدگی شده‌اند، می‌خواهند آن را به پای انقلاب بنویسند. آنها دیگران را با خود قیاس می‌کنند و تصور می‌کنند انقلاب نیز متزلزل شده است.
مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را در ذات خود دارای یک نیروی انسان‌ساز توصیف کردند و فرمودند: انقلاب اسلامی با گذشت 19 سال از عمر بابرکت خود، اکنون به جوانان مؤمن، خالص و پرشوری می‌بالد که در دامان پاک اسلام عزیز پرورش یافته‌اند و با وجود آن که دوران امام(رض) و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، حاضرند تا پای جان در راه دفاع از سخن حق، فرمان خدا و علم سعادت انسان ایستادگی و مجاهدت کنند، بنابراین کارخانه انسان‌سازی و پردازش انسانهای برجسته و طراز معنویت و حقیقت والای انقلاب اسلامی هیچگاه گرفته نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ایمان به غیب به عنوان خصوصیت تفکر و مبنای انقلاب انسان‌ساز اسلامی یاد کردند و فرمودند: کسانی که گستره حیات را فراتر از مادیات می‌دانند، لذتها و اندوههایشان بالاتر از لذتها و آرزوهای فردی است.
همتهایشان بلندتر، تصمیماتشان بلندمدت‌تر، محبوبها و مطلوبهایشان بزرگتر و زمان نیز برای آنان طولانی‌تر است و عشق به چیزی که فراتر از چارچوبهای حقیر مادی باشد، هرگز کهنه و پژمرده نخواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین تلاش قدرتهای شیطانی در میدان سیاست را دشمنی با ایمان به غیب و ایمان دینی و مذهبی ملت ایران دانستند و فرمودند: ایمان دینی در ملت بزرگ ایران عمیق است و به آسانی قابل تکان خوردن نیست و دشمنان اسلام تنها خود را خسته می‌کنند، بددلان و بدخواهان بدانند که شکوفه‌های معنوی به طور مستمر از درخت همیشه بهار انقلاب اسلامی جوانه می‌زند و فضای زندگی ملت ما را معطر می‌کند.
مقام معظم رهبری اهمیت یاد خدا توأم با معرفت عمیق را به نیروهای بسیجی و سپاهی گوشزد کردند و فرمودند: عزیزان من ارتباط معنوی با خدا را قدر بدانید و از آن غفلت نکنید زیرا یاد خدا اساس همه چیز است.
با یاد خداست که گناه از انسان می‌گریزد و دل باطراوت می‌ماند و خورشید ذات مقدس ربوبی دل انسان را نورانی و شفاف می‌کند و در سایه آن ایمان به غیب تقویت می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حاکمیت حق و قدرت اسلام را شرط اصلی برای استفاده از تمام ظرفیت کارخانه انسان‌سازی اسلام برشمردند و در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید بر ناتوانی مجموعه قدرتهای شیطانی در برابر انقلاب اسلامی فرمودند: استکبار با همه عقبه فرهنگی خود از جمله مجلات، روزنامه‌ها، رادیوها، ماهواره‌ها، کتابها و مزدوران قلم به مزد خود، همراه با محاصره اقتصادی، تهدید سیاسی، اتهامات گوناگون و عناصر حقیر و پستی که در داخل کشور با اشاره دست آنها به حرکت در می‌آیند، کوچکتر از آن هستند که بتوانند در بنای عظیم و مستحکم نظام و انقلاب اسلامی حتی اندکی تزلزل ایجاد کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده را روشن و امیدبخش توصیف کردند و در پایان سخنانشان توجه نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی را به اهمیت هوشیاری و بر دوش گرفتن پرچم نظم و انضباط اجتماعی و پرچم حدود، موازین و ارزشها و نیز مبارزه با فقر، بی‌عدالتی، فساد و فحشاء و بی‌قانونی جلب کردند.
بر پایه همین گزارش در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور خواهران و برادران بسیجی توأم بود، فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد شهیدان از صدر اسلام تا نهضت کبیر اسلامی را گرامی داشت و بر آمادگی نیروهای بسیجی و سپاهی در اجرای اوامر فرمانده کل قوا و دفاع از حریم میهن اسلامی تأکید کرد.