• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/07/06

آغاز مرحله‌ی اصلی مانور ذوالفقار با حضور فرمانده کل قوا

مرحله اصلی و پایانی مانور بزرگ مشترک ذوالفقار روز یکشنبه ساعت 9 صبح با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با رمز مقدس یا فاطمة الزهرا(س) در کوشک نصرت قم آغاز شد.
در این مرحله از مانور که با آتش پرحجم توپخانه‌های سنگین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بمباران موثر مواضع دشمن فرضی توسط جنگنده بمب افکنهای نیروی هوایی همراه بود، نیروهای پیاده و رزمی با عملیات هماهنگ و سریع به سوی مواضع دشمن فرضی یورش بردند.
جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی سپس چند بار مواضع تاسیساتی و لجستکی و پاسگاههای فرماندهی دشمن فرضی را بمباران کردند و به ترتیب ارتباط یگانهای دشمن قطع شد.
به گزارش خبرنگاران جمهوری اسلامی از منطقه مانور، بلافاصله پس از آغاز مرحله اصلی مانور که "تک همانگ شده روزانه" نام گرفته است کویر وسیع کوشک نصرت قم به میدان یک جنگ تمام عیار و واقعی تبدیل شد و رزمندگان ارتشی صحنه‌هایی فراموش نشدنی را در منطقه آفریدند.
غرش سلاحهای سنگین، نیمه‌سنگین و سبک رزمندگان شرکت‌کننده در این مانور، به همراه شلیک راکتها و موشکهای هلیکوپتر‌های هوا‌نیروز و بمب‌های آتشین تیز‌پروازان نیروی هوایی، عملیاتهای بزرگ دوران دفاع مقدس را در ذهن هر بیننده‌ای زنده کرد.
هماهنگی و دقت یگانهای مختلف شرکت‌کننده در این تمرین بزرگ نظامی، شکوه خاصی را به مانور بخشیده است.
حرکت صدها دستگاه تانک و نفربر زرهی به سمت مواضع دشمن فرضی زمین منطقه مانور را به لرزه در آورده تا دشمنان اسلام و ایران بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران که مسلح به سلاح ایمان میباشد، پاسخ هر متجاوزی را با قاطعیت خواهد داد.
به گفته فرماندهان و کارشناسان نظامی مانور بزرگ ذوالفقار که با حضور بیش از 200 هزار رزمنده ارتشی در منطقه‌ای به وسعت 1800 کیلو متر مربع در حال انجام است، یکی از بزرگترین و منحصر بفردترین تمرینهای نظامی جهان به شمار میرود.
حضور فعال نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و استفاده از مهمات جنگی، یکی دیگر از ویژگیهای بارز مانور ذوالفقار است.جمعی از فرمانده‌هان ارشد ارتش و سپاه، مسؤولان و مقامهای لشگری و کشوری و گروهی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرفراز ارتش جمهوری اسلامی ایران از نزدیک شاهد هنر‌نمایی دلاور مردان ارتش اسلام هستند.
بیش از یکصد خبرنگار، گزارشگر و عکاس و فیلمبردار رسانه‌های داخلی همپای رزمندگان شرکت‌کننده در این مانور سرگرم تهیه خبر و گزارش و ثبت و ضبط صحنه‌های زیبای این همایش بزرگ نظامی هستند.
همچنین حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا در میان رزمندگان ارتشی روحیه‌ای مضاعف را در فرمانده‌هان و پرسنل شرکت کننده در مانور ایجاد کرده است.