• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/12/25

دیدار مسئولان و مدیران استان خوزستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار مسؤولان و مدیران استان خوزستان با ایشان طی سخنانی پیوند قلبی عمیق و محبت‌آمیز مردم با مسؤولان را یادآور شدند و خدمت صادقانه به مردم را یک وظیفه شرعی، عقلی و وجدانی مسؤولان دانستند.
مقام معظم رهبری از مردم به عنوان یک لشکر عظیم الهی و پشتوانه نیرومند نظام اسلامی یاد کردند و فرمودند: اسلام ما را موظف کرده است که به مردم خدمت کنیم و کسانی که در هر سطحی از نظام اسلامی مسؤولیتی را قبول می‌کنند، باید در همه حال خود را خدمتگزار مردم بدانند، زیرا در این نظام مقدس، مسؤولیت وسیله‌ای برای بهره‌مندی و تأمین آینده و رفاه شخصی محسوب نمی‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آنچه را که از پول، امکانات و قدرت امضاء در اختیار مسؤولان است، متعلق به مردم دانستند و فرمودند: ما انباردار و صندوقدار مجموعه مردم هستیم و وظیفه طبیعی و انسانی ما این است که برای تأمین نیازهای مردم و ارائه این خدمت به آنان، سر از پا نشناسیم، بنا‌بر‌این مسؤولان نظام در هر رده‌ای که هستند، باید مسؤولیت خود را به عنوان فرصتی برای خدمت به مردم قدر بدانند، آن را همانند گوهری گرانبها برای خود حفظ کنند و تمام توان و نیروی خود را در جهت انجام هر چه بهتر آن بکار ببرند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف از سفرشان را به مناطق مختلف کشور علاوه بر جنبه‌های عاطفی، انسانی و ارتباط با مردم، کمک به حل برخی از مشکلات دولت در زمینه صرف و تأمین اعتبارات لازم و باز کردن گره‌های ریز از کارهای مربوط به مردم برشمردند و فرمودند: توقع ما از مسؤولان و مدیران دستگاههای اجرایی و قضایی هر استان و نیروهای مسلح و انتظامی، این است که هرگاه تصمیمی در این سفرها گرفته شد، تمامی تلاش خود را برای انجام هر چه سریعتر و بهتر آن متمرکز کنند و با این کار خود، به مردم احساس امید و نشاط و انگیزه ببخشند.
مقام معظم رهبری حفظ اتصال و ارتباط صمیمی و نزدیک دستگاه‌های اجرایی با مردم را یک مسأله اساسی و اصلی دانستند و فرمودند: ما باید وصل خود را با مردم روز به روز بیشتر کنیم و اینجانب دغدغه آن را دارم که مبادا با قدرناشناسی ما، آنچه که امروز مثل یک نعمت بیدریغ در اختیار ما گذاشته شده است، گرفته شود؛ در آن صورت همه چیز تمام خواهد شد، زیرا وضع نظام جمهوری اسلامی بگونه‌ای است که اگر این رابطه قلبی وجود نداشته باشد، کشور را نمی‌توان اداره کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آگاهی، هوشیاری و احساس مالکیت مردم نسبت به انقلاب و مسائل کشور را خاطر نشان کردند و فرمودند: آنچه موجب شد که حکومتهای سوسیالیستی در اروپای شرقی و کشور با عظمتی مانند شوروی سابق، به سرعت در هم پیچیده شوند، در واقع از تبلیغات رادیوهای بیگانه و تیز کردن آتش مردم بوسیله آنها ناشی می‌شد؛ تبلیغاتی که امروز با آن یک چهره موجه و پاکیزه را زشت و پلید وانمود می‌سازند و به یک ملت راحت و بی‌دغدغه، تلقین می‌کنند که دچار مشکل، دغدغه و اعتصاب است. تأثیر و نقش تعیین‌کننده تبلیغات، از مسائل اثبات شده دنیاست؛ اما دغدغه آمریکا و صهیونیستها این است که چرا این ترفند در مورد ایران، مؤثر واقع نمی‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به دشمنی بدترین انسانها و رژیمهای دنیا با نظام اسلامی اشاره کردند و افزودند: در کشوری که بافت جمعیتی آن جزو جوانترین کشورهای دنیاست، هیچ عاملی نمی‌تواند امنیت و سلامت این کشور، تداوم حاکمیت نظام و امکان کار و سازندگی را بجز اتصال با مردم تأمین کند و این اتصال و ارتباط نیز تنها در سایه حسن عمل مسؤولان ممکن می‌شود.
مقام معظم رهبری اقدامات و فعالیتهای عظیم انجام شده در سالهای کوتاه پس از جنگ تحمیلی را لازم، اما ناکافی خواندند و فرمودند: برای برطرف کردن معضلات زندگی مردم ، هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود و برای مهار تورم و قدرت بخشیدن به پول ملی نیز اهتمام و تلاش مجدانه‌ای لازم است به عمل آید و از هر کاری که در تعارض با آن باشد، باید جلوگیری شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تصمیمات اتخاذ شده برای چاره‌اندیشی در مورد مسأله اشتغال و معضلات فرهنگی در استان خوزستان اشاره کردند و فرمودند: استاندار خوزستان فردی زحمتکش، خوش فکر، متدین و لایق است و در سایه تلاشهای او و مسؤولان دلسوز دستگاههای اجرایی این استان و نیز توان حقیقتا تحسین برانگیز رئیس جمهور محترم در پیگیری امور، امروز خوزستان به یکی از استانهای پرتحرک تبدیل شده است و بنای اقتصادی کشور در آن نیز سریعتر و پرشتاب‌تر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اهمیت حضور مسؤولان در میان مردم و امکان دسترسی مردم به مسؤولان را خاطر‌نشان کردند و فرمودند: براساس تعلیمات اسلامی، روابط میان مسؤولان و مردم باید عاطفی و صمیمانه باشد. مردم گاهی سختیها را تحمل می‌کنند، مشروط بر آن که بدانند مسؤول مربوطه نیز با آنان با صفا و محبت برخورد می‌کند و خوی اشرافی‌گری، انحصارطلبی و انحصارخواهی در او وجود ندارد. بنابراین احساس تواضع در مقابل مردم باید در رفتار مسؤولان، در هر رده‌ای که هستند، تجلی پیدا کند و این مسأله نمی‌تواند حالت تصنعی داشته باشد؛ زیرا در هر صورت تکبر، و نخوت، روحیه اشرافی‌گری و برتری‌جویی به نوعی بروز می‌کند و در چنین وضعیتی، محبت و صمیمت از بین خواهد رفت.
مقام معظم رهبری روحیه اشرافی‌گری را در تضاد با صفا و صمیمیت میان مردم و مسؤولان دانستند و فرمودند: مسؤول در جمهوری اسلامی، یک حدود و وظایفی را باید رعایت کند. زندگی، نوع غذا و مصرف او و اعضای خانواده‌اش، باید شبیه ضعفای مردم باشد و در این صورت است که مردم او را از خود و خود را همراه او می‌دانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورت شرکت مسؤولان را در نمازهای جمعه، حضور بر مزار شهیدان و ارتباط با خانواده‌های معظم شهدا، مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: در کردار و رفتار مسئولان نظام، باید پایبندی به ارزشها منعکس باشد. عنصر حزب‌اللهی باید مورد احترام و تکریم قرار گیرد و روحیه حزب‌اللهی‌گری در همه جای کشور ترویج و ارزشها به سکه‌ای رایج تبدیل شود؛ زیرا در این صورت است که مردم پشتوانه نیرومند نظام و مسؤولان آن باقی خواهند ماند و هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر ایران اسلامی کاری را انجام دهد.
مقام معظم رهبری تلاشهای رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را به مثابه جویدن زنجیر آهنی توصیف کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: رفتار کینه توزانه و توطئه‌های گوناگون رئیس جمهور و دولت آمریکا علیه ایران اسلامی موجب بی‌آبرویی هر چه بیشتر سردمداران آمریکا شده است. آنها بر خلاف سیاست و از روی بی‌عقلی با ایران دشمنی می‌کنند و در هر تلاشی که انجام داده‌اند، جز بی‌آبرویی چیز دیگری عاید آنها نشده است و این همه به برکت علقه و اتصال عاطفی مردم با نظام اسلامی ممکن شده است و این خود پشتوانه‌ای است که هر کشور و دولتی از آن برخوردار شود، همین مصونیت را پیدا می‌کند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری استاندار خوزستان در سخنان کوتاهی به موقعیت استراتژیک و حساس این استان از جهات گوناگون اشاره کرد و خدمات عظیم دولت را در این استان طی سالهای پس از پایان جنگ تحمیلی در زمینه‌های بازسازی، احیای کشاورزی، مهار آبها و اجرای طرحهای بزرگ ملی برشمرد.