• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/03/17

دیدار خانواده‌های‌ شهدا و ایثارگران کهگیلویه‌و‌بویراحمد با رهبر انقلاب

در اولین‌ روز از سفر حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد، عصر امروز مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با حضور در اجتماع‌ خانواده‌های‌ شهدا و مفقودین‌، جانبازان‌ و آزادگان‌ این‌ استان‌ از مقام‌ و منزلت‌ شهدا و ایثارگران‌ در راه‌ خدا تجلیل‌ بعمل‌ آوردند.
در این‌ دیدار که‌ در مصلای‌ شهر یاسوج‌ برگزار شد و با ابراز احساسات‌ عمیق‌ و عواطف‌ خالصانه‌ توأم‌ بود حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ طی‌ سخنانی‌ فداکاری‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌ و جانبازان‌ را در مقام‌ و مرتبه‌ فداکاری‌ فرزندان‌ و همسران‌ ایثارگر آنان‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: چنین‌ فداکاریهائی‌ جز در سایه‌ ایمان‌ و عشق‌ به‌ خدا ممکن‌ نیست‌ و تنها پیوند و ارتباط عمیق‌ با خداست‌ که‌ آمادگی‌ مجاهدت‌ و جانبازی‌ را در انسان‌ بوجود می‌آورد.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ عزت‌ اسلام‌ و سربلندی‌ قرآن‌ را ثمره‌ فداکاریهای‌ بزرگ‌ شهدا، مفقودین‌، جانبازان‌، آزادگان‌ و خانواده‌های‌ مکرم‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: در سایه‌ فداکاری‌ و جانبازی‌ شهدا و تمامی‌ ایثارگران‌ و خانواده‌های‌ معظم‌ آنان‌، اسلام‌ عزت‌ و مسلمین‌ عظمت‌ خود را باز یافتند و امروز مسلمانان‌ جهان‌ حتی‌ جوامع‌ پیشرفته‌ اسلامی‌ و روشنفکران‌ مسلمان‌ در اقصی‌‌نقاط جهان‌ به‌ مسلمانی‌ خود می‌بالند و به‌ آن‌ مفتخر هستند، در اروپا یک‌ ملت‌، برای‌ حفظ هویت‌ اسلامی‌ خود، جانفشانی‌ می‌کند و بهترین‌ جوانان‌ و روشنفکران‌ در کشورهای‌ اسلامی‌ به‌ سبب‌ تمسک‌ به‌ اسلام‌ زندانی‌، شکنجه‌ و محاکمه‌ می‌شوند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اهتمام‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا را به‌ حفظ افتخارات‌ و عزت‌ شهدا مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: آنچه‌ دنیا و آخرت‌ یک‌ ملت‌ را آباد می‌کند تمسک‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌، احترام‌ به‌ خون‌ شهیدان‌ و ایستادگی‌ و استقامت‌ روزافزون‌ در راه‌ خداست‌.
مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ اعتراف‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ اقتدار، عظمت‌ و شجاعت‌ ملت‌ ایران‌ را خاطرنشان‌ کردند و اصلاح‌ امور کشور را در پرتو تلاش‌ مشترک‌ مسئولین‌ دلسوز و مردم‌ با ایمان‌ و مقاوم‌ نوید دادند.
پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ گروه‌ سرود دانش‌آموزان‌ مدرسه‌ شاهد دو سرود ویژه‌ همخوانی‌ را اجرا کردند.
بنا بر این‌ گزارش‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پس‌ از این‌ دیدار از نمایشگاه‌ تولیدات‌ استان‌ کهکیلوئیه‌ و بویر‌احمد که‌ در استادیوم‌ ورزشی‌ یاسوج‌ برگزار شده‌ بود بازدید کردند. در این‌ نمایشگاه‌ محصولات‌ صنعتی‌ و کشاورزی‌، تولیدات‌ صنایع‌ روستایی‌ جهاد، صنایع‌ دستی‌ و شرکت‌ فرش‌ این‌ استان‌ به‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ بود.
رهبر معظم‌ انقلاب،‌ طی‌ این‌ بازدید از نزدیک‌ با دست‌اندرکاران‌ امر تولید در بخش‌های‌ مختلف‌ گفتگو کردند و ضمن‌ آشنایی‌ با مسائل‌ و مشکلات‌ آنان‌ و ابراز مراتب‌ خشنودی‌ خود از پیشرفت‌های‌ بدست‌ آمده‌ در بخش‌ تولید این‌ استان‌، ضرورت‌ تلاش‌ هر چه‌ بیشتر در جهت‌ بهبود بخشیدن‌ کیفیت‌ تولیدات‌ و محصولات‌ استانی‌ و توسعه‌ و گسترش‌ بخش‌های‌ صنعتی‌ و کشاورزی‌ را مورد تأکید قرار دادند.